جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۸
۴۱

اقدام جدید نمایندگان در واکنش به فشار دولت درباره پرونده کرسنت

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 348972
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از اعتراض اعضای این کمیسیون به ممانعت دولت از پرداختن به پرونده کرسنت خبر داد و گفت که مصباحی‌مقدم مأمور اعلام اعتراض نمایندگان درباره "پرونده کرسنت" به لاریجانی شده است.
اقدام جدید نمایندگان در واکنش به فشار دولت درباره پرونده کرسنت
به گزارش جهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه دیروز برخی اعضای کمیسیون نسبت به وجود محدودیت‌ها در علنی کردن پرونده کرسنت اعتراضاتی را مطرح کرده و معترض بودند که چرا برخی افراد مانع طرح این موضوع هستند و یا اجازه داده نمی‌شود که سوال نمایندگان درباره فساد کرسنت در صحن علنی مجلس طرح شود.

وی ادامه داد: مسئولین دولتی اظهار نگرانی کرده‌اند که نباید موضوع کرسنت در منظر مردم مطرح شود لذا نمایندگان مجلس به این موضوع معترض هستند و اعتقاد دارند که وظیفه مجلس و نمایندگان مردم این است که از حقوق ملت، منابع ملی و منافع کشور پاسداری کرده و اجازه ندهند که در این جهت خدشه‌ای به منافع ملی وارد شود لذا ما خواستار شفاف‌سازی در پرونده کرسنت هستیم و معتقدیم این‌گونه مباحث باید به صورت روشن و شفاف مطرح شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه وقتی از سوی دولت گفته می‌شود موضوعاتی مثل کرسنت مطرح نشود، همین ریشه شکل‌گیری رانت‌ و فساد اقتصادی خواهد شد، گفت: دولت بیان می‌کند که می‌خواهد با فساد مبارزه کند لذا نظر بیشتر اعضای کمیسیون این بود که اگر دولت قصد مبارزه با فساد دارد و یا رئیس جمهور می‌گوید "لیست مفسدین اقتصادی باید سرزبان‌ها و در رسانه‌ها مطرح شود تا کسی جرأت ایجاد فساد را نداشته باشد"، پس چرا اجازه نمی‌دهند فساد بزرگی به نام کرسنت و یا دیگر قراردادهای نفتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و در صحن علنی مجلس طرح شود؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه برهمین اساس تأکید کرد: حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با این دیدگاه موافق بود و قرار شد مراتب نگرانی نمایندگان و اعضای کمیسیون را به نحوه مقتضی به رئیس مجلس اعلام کند چرا که به نظر می‌رسد آقای لاریجانی به نوعی مایل نیست این موضوعات در صحن علنی مطرح شود و با اینکه برخی سوالات نمایندگان در مورد قرارداد کرسنت در نوبت طرح در صحن علنی است، اما در دستور کار قرار نمی‌گیرد لذا این موضوعات شدیداً مورد اعتراض اکثر نمایندگان حاضر در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی روحانی دوباره وزیر نفت خاتمی رو وزیر کرد توقع دارید چی بشه نمایندگان محترم باید عدم اعتماد میدادن به زنگنه وقتی وزیری که در زمان وزارتش همچین قراردادی بسته شد رو گذاشتن دوباره وزیر بشه چه توقعی دارید
ایوب
Iran, Islamic Republic of
همانطور که در دنیا (غیر از ایران عزیز )صحبت کردن در باره هولوکاست ممنوع وجرم است ؛ در دولت اعتدال !!!!!!هم حرف زدن از قرارداد کرسنت جرم بوده و عواقب وحشتناکی در پی خواهد داشت.
مسعود جزینی
من یک پرسش دارم.
مجموعه ضرر ما در این قرارداد چند برابر فساد ب.زاست.
سرور
شما فرض کن 2برابر.درضمن در صورتی که قوه قضاییه بخواهد می توان بسیاری از اموال ب.ز. را پس گرفت ...
Iran, Islamic Republic of
دو برابر شوخی نکن اخوی یه چیزی حدود 8 برابره
دروغ کنتور دارد آیاااا؟
علی
میدونی اگر بر علیه ایران حکم بشه ۸ میلیارد دلار باید خسارت بدیم علاوه بر اون باید گازمون رو مفت و مجانیبه مدت ۲۰سال در اختیار شرکت کرسنت قرار بدیم که اینم حدود ۲۰ میلیارد دلار میشه و بعد صدای مشتریان گازی ما مثل ترکیه در میاد
امين
....
در ضمن زيان كرسنت حدود بودجه يكسال كشور است.
عزیزم ب ز که شما خیلی نگران پروندشی الان زندان داره آب خنک میخوره خیلی راحت میشه اموالش رو مصادره کرد تو پرونده کرسنت چی یقه کی رو بگیریم
...
چطور است مبنا را بگذایم همان مبلغ ب ز اونوقت جناب خاوری و امثالم هم بر میگردند و دو باره ...خوبه ؟!!!
وقتی انتقاد از توافق ژنو مخدوش کردن امنیت ملی شود (برخورد با قدیانی)اما توهین به مقدسات و احکام و .... شایسته برخورد نباشد و اگر برخورد شد آزادی بیان را مخدوش سازد و داد وا دموکراسیا از رئیس جمهور کشور چند صدهزار شهید داده درآورد وقتی تناقضات گفتاری و رفتاری در مشی اعتدال امری عادی شده این پرونده هم دم خروسی دیگر است
کاش جرات می کردی و منتشر می کردی
بالاخره که چی؟
از آقاي لاريجاني انتظار ديگري نمي رود!!
میلاد
انشالله سریعا پیگیری بشه
یعنی چی؟
کرسنت مال 10 ساله پیشه چرا حالا یادشون اومده؟؟
این دولت که فقط 7 ماهه اومده آیا کرسنت مال 7 ماه پیشه؟؟؟؟؟
شما اگه راست میگید تا حالا کجا بودید؟؟؟؟!!!!!
وزیر کرسنت که مال این دولته
United States
تو این 8 سال وزیر نفت فعلی که کاره ای نبوده چرا نگرفتنش حالا که شده وزیر طرف می خواد محکومش کنه . یکی جواب بده این مدعیان چرا تو این 8 سال کسی برای کرسنت کاری نکردن؟
France
متهم اين قرارداد در مدت مورد نظر شما وزير نبوده ولي الان وزير شده !!!
دوستمان درست می گوید مربوط به 7 سال پیش است اما کسانی که می خواهدن در جریان دادرسی و ارائه مستنداتش اخلال کنند و مفسدان و رشوه بگیران این قرارداد مفتضح نشوند در این دولت مشغولند و امروز دم از مصالحه در پرونده می زنند
کاش کسی مفاد تعهدات ما را در این قرارداد به صورت عمومی منتشر کند آن وقت یقینا" اصلاح طلب ترین و اعتدالی ترین اگر حتی مسلمان نباشند اما وطن دوست باشند به همه حق خواهند داد که دادشان در بیاید .
عزیزم مثل اینکه تازه از غار کهف بیرون آمدی این قرار داد تا این دولت پیگیری میشده ودو بار به نفع ایران حکم شده وقتی دولت عوض شد قاضی گفته باید دولت جدید مدارک رو دوباره ارائه بده و شکایت رو تمدید کنه تا حکم به نفع ایران داده بشه
امين
داش گويا شما اسم كرسنت رو تازه شنيدي.
آره مال 10 سال پيشه ولي تا حالا دو تا دادگاه برگزار شده كه به نفع ما تموم شده ولي با اومدن وزير نفت جديد احتمال شكست ما تو دور نهايي خيلي بالاست.
Canada
حرف حساب جواب نداره. اين اقايون اگه تو اين هفت ماه موردى داشتند تا حالا هزار بار گفته بودند
...
میگن قرار دادش رو اتفاقا کسی بسته که هفت ماهه دوبارره سکاندار قضایا شده و ضمنا اگر ربظی به این دولت نداره چرا دولت جلوی رسیدگی اش رو گرفته ؟
Iran, Islamic Republic of
پرونده اختلاس و دزدی ازتامین اجتماعی مهمتراست و یا کرسنت ؟ پرونده مهندس رحیمی مهمتراست و یاپرونده کرسنت ؟ پرونده اختلاسهای هزاران میلیاردی دردولت سابق مهمتراست و یا پرونده کرسنت ؟ اگردین ندارید ، لااقل آزاده و انسان باشید .
پارسی
Iran, Islamic Republic of
چرا تا کسی حرفی میزنه او را متهم به طرفداری از جناح مقابل می کنید .لعنت بر هر کس که حقی از بیت المال میخورد و درود بر کسانیکه برای اسلام و ایران کار می کنند نه برای حزب و قبیله خود.
Iran, Islamic Republic of
لطفا" شما دم از آزادگی نزن!
صادق پورحسین دبیر باز نشسته
عزیزم این را بدان اگر در تامین اجتماعی و اقای رحیمی کوچکترین فسادی بود به علت اینکه ....
Iran, Islamic Republic of
عده اي قصددارندقرارداد كرسنت مشخص نشود دراين بين نمايند هائي نيزهستند. وهمچنين ازمسئولين تاثيرگذار....
نیش
اوا چه حرفها!...
آقای روحانی فقط بلده بیاد جلوی دوربین صدا و سیما (که مردم هم ببینن و بشنون) جوری حرف بزنه که نظرشونو جلب کنه...
مردم ما بعضیشون همین و میخوان یکی رو میخوان که خوشکل حرف بزنه همین
به این نظر یه نظر دادم که بعضی مردم ما یکی رو میخوان که خوشکل حرف بزنه ...
Iran, Islamic Republic of
مامور ابلاغ و از این حرفها همه سرکاری است. اگه می تونید از رئیس جمهور در این مورد سوال کنید.
کرسنت کجا ب ز کجا
محمد تقی
اگر نمایندگان ما نمایند اصلی مردم باشند وزیر نفت را استیضاع میکنند ....
هموطن
فعلاً از نظر دولتمردان محترم، مردم نامحرم هستند و نباید از مسائل و موضوعات پیش آمده از توافق ژنو بگیر تا پرونده های فساد اقتصادی از جمله پرونده کرسنت خبردار بشوند...
صادق پورحسین
United States
نه تنها نامحرم بلکه بیسواد هم هستند.
حميد
مملکت را يکجا به اربابانشان فروختن....
صادق پورحسین دبیر باز نشسته
اقایان نمایندگان چنانکه خودتان اشاره کردید مگر روحانی نمی گوید که اسامی مفسدان را افشا کنید پس مقاومت چه معنی دارد؟...
...
منظور حتما لیست ....