جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

گفتگو با کودکان بنزین خور +فیلم و عکس

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 348867
حالا چند وقتی است که بسیاری از مردم "یعقوب " و" آپو" ۲ کودک ۷ و۶ ساله ساکن روستای تازه یاب مانه و سملقان را که علاقه بسیاری به خوردن بنزین دارند را می شناسند اما اعتیاد به بنزین تنها مشکل این خانواده نیست و فقر و ناداری این خانواده را در تنگنا قرار داده است.
به گزارش جهان به نقل از اترک، در روزهایی که همه خودمان را آماده ورود به سال جدید می کنیم در همین نزدیکی خانواده ای زندگی می کند که کمتر معنای بهار را می فهمند چون کمتر پیش آمده تا بهار را با احساسی خوش لمس کرده باشند ،مخصوصا از وقتی که انگشت های پای پدر خانواده قطع شده است امید هم از این خانواده رخت بر بسته است.

این گزارش ، داستان زندگی غمناک خانواده آقای چاری خون جام است با تمام دردها و دست های خالی که دیگر عید و غیر عید برای او و خانواده اش معنا ندارد شاید هم اصلا از آمدن عید خوشحال نشده اند چون فقر و شرمندگی در برابر فرزندان بیشتر از گذشته آن ها را آزار می دهد.


آقای چاری خون جام سنگ کار بوده که از یک سال و نیم گذشته که به علت قطع انگشتان پا زمین گیر شده و توان انجام کاری را ندارد و نمی تواند از عهده مخارج خانواده ۹ نفره خود براید.

مادر خانواده می گوید دو نفر از فرزندان برای کارگری به تهران رفته اند اما با این وجود وضعیت بدی دارند و در این میان هم دو نفر از پسرانم به نام آپو ۶ ساله و یعقوب ۷ ساله یک سالی است که به بوی بنزین اعتیاد پیدا کرده اند .

او می افزاید: این دو کودک شبانه روز بطری بنزین در دست دارند و حتی شبها هنگام خواب هم بنزین را بو می کشند و می خوابند.


او با بیان اینکه علت اعتیاد این دو را به بنزین نمی دانم ،ادامه می دهد: این دو کودک بنزین مورد نیاز خود را از موتورهای اهالی روستا تامین می کنند.

او می گوید: وضعیت خانواده ام اصلا خوب نیست و وقتی به بهزیستی مراجعه کردیم به اندازه ۱۵۰ هزار تومان به ما خوار و بار دادند اما دیگر خبری از آنان نشده است.

مادر این دو کودک با اشاره به اینکه این خانه ای که هم اکنون در آن زندگی می کنند نیز اجاره ای است و هیچ منبع درآمدی ندارند از مسئولان تقاضای کمک به او و خانواده اش می کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیوشت
مسئولین لطف کنند برای این دو کودک عزیز سهمیه ی بنزین در نظر بگیرند |: