پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

الگوی آب مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 348733
معاون رئیس جمهور در رشت گفت: در تغییر الگوی مصرف آب به منظور جلوگیری از بحران آبی کشور موضوع الگوی آب مجازی بررسی و تعیین می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری در جمع مدیران استانی اظهار کرد: بررسی مسائل و مشکلات پسماندها، آلودگی تالاب انزلی، احیای رودخانه‌های استان و برنامه‌های ساحل و آمایش سرزمین نیازمند بررسی و مدیریت است.

وی افزود: نباید اجازه دهیم ذخایر ارزشمند دریای خزر و محیط زیست استان آسیب ببیند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اجلاس کنوانسیون دریای خزر، گفت: پروتکل‌های مهم این اجلاس با حضور کشورهای منطقه در ایران بررسی و ارزیابی می‌شود تا هر کشوری برنامه و اقدامات خود را درباره مدیریت دریای خزر عنوان کند.

ابتکار تصریح کرد: کشاورز پایدار باید در کشور مورد توجه قرار گیرد تا مدیریت منابع آب در استان‌های شمالی و به خصوص گیلان شیوه مصرف آب و نحوه کود و سم را در بعد آلودگی‌ آب و خاک بررسی و مدیریت کنیم تا با بحران و مشکلات زیادتری روبرو نشویم.

وی دولت جدید را فرصتی مناسب برای اهمیت به مسائل زیست محیطی دانست و گفت: استان گیلان بحران‌های زیادی دارد که توجه به آن واجب است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با سازوکارهای حمایتی و اقتصادی و ارائه برنامه‌ها باید معضلات شهر و روستاها را برطرف کنیم تا بتوانیم سرمایه‌های نیاکانمان را برای نسل آینده حفظ کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *