جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

یک بیماری که مختص لاغرهاست

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 348350
بیشتر اقشار جامعه این روزها به دنبال تناسب اندام هستند که بعضا لاغری مفرط و سپس عوارضی مانند ریزش مو، مشکلات گوارشی و ...را در پی دارد.
به گزارش جهان، محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: افراد لاغر به دلیل هراس از چاقی ممکن است کارهایی انجام دهند که سبب بروز ناراحتی‌هایی شوند وی مهم‌ترین عامل حرکات افراطی لاغرها را اختلال عصبی دانست.

وی ادامه داد: دختران جوان به علت ترس از چاقی با خوردن غذا مشکل دارند و یا حرکات افراطی از خود نشان می دهند مثلا غذا نمی‌خورند و فقط در یک وعده‌ی غذایی افراط می‌کنند.

وی همچنین اذعان داشت: این گونه افراد حتی بعد از خوردن غذا برای این که چاق نشوند اعمالی انجام می‌دهند که سبب استفراغ و تخلیه مواد غذایی از معده شود،‌ سخت ورزش می‌کنند و حتی دارو مصرف می‌کنند.

وی در پایان افزود: این گروه از افراد بر اثر اختلال دچار سوء‌تغذیه، مشکلات گوارشی،‌ ریزش مو، کاهش سلامت عمومی بدن و خرابی دندان و پوست می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *