پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

سهم نیم‌درصدی «آب‌» در سبدهزینه خانوار

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۲۸
کد مطلب: 347485
معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از عدم توجه کافی به موضوع اقتصاد آب در سطح کشور انتقاد و خواستار توجه ویژه به این موضوع با توجه به کاهش ذخیره منابع آب شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شاهین پاکروح بعد از ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربیبا بیان اینکه هزینه تامین آب در برخی نقاط کشور ۲۰ هزار ریال برای هر متر مکعب است، افزود: در این راستا نیازمند توجه بیش از پیش به موضوع اقتصاد آب در کشور هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید به سمت اقتصاد بهینه تامین آب حرکت و سهم آب را در سبد خانواده های ایرانی بهبود بخشیم، اظهار داشت: سهم آب شرب در سبد هزینه ای خانواده های ایرانی به نیم درصد نیز نمی رسد و این امر نشان می دهد که آب، جایگاه واقعی خود را نیافته است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام اینکه در حال حاضر، آب شرب بدون جایگزین است و وجود آن برای هر فرد حیاتی بوده ولی، توجه ویژه ای به آب در خانواده ها نمی شود، گفت: انعقاد قراردادهای تامین آب با سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند در کمک مالی به شرکتهای آب و فاضلاب موثر بوده و جایگاه آب را در جامعه بهبود بخشد.

پاکروح با اشاره به اقدامات بسیار موثر شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی آذربایجان غربی در سالهای گذشته گفت: آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در موارد مختلف در حوزه آب و فاضلاب در کشور است و امیدواریم این روند روز به روز بهبود یابد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه های توسعه ای این استان، وجود شبکه فاضلاب در سه روستای شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی است و این در حالی است که بسیاری از استان های دیگر هنوز به این حد از پیشرفت نرسیده اند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اینکه بخش آب و فاضلاب با اقدامات اقتصادی مناسب، در حال حاضر به الگویی برای سایر بخش های اقتصادی استان تبدیل شده، گفت: در حال حاضر در شاخص های بهره مندی نیز در حوزه های روستایی و شهری، آمارهای بسیار مناسبی در بخش آب و فاضلاب وجود دارد که این امر نشان از تلاش روزافزون در این عرصه می باشد.

هادی بهادری ضمن اظهار امیدواری از اینکه سیاستهای دولت تدبیر و امید، منجر به اقدامات اقتصادی و عمرانی در حوزه آب و فاضلاب در استان شده، گفت: باید به بهترین شرایط یعنی برخورداری ۱۰۰ درصدی از آب و فاضلاب در استان بیندیشیم.

در این آیین، ضمن قدردانی از خدمات رسول اکبری مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، کاظم محمدی اقدم به این سمت منصوب و معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آب باید مثل نفت ملی شود و هیچ کس بدون مجوز برداشت نکند.