شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

کی‌روش: نمازی دیگر جایی در تیم‌ملی ندارد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 346966
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از دستیار پیشین خود تاکید کرد که امید نمازی دیگر جایی در تیم ملی ندارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش پس از پایان تمرین امروز تیم ملی در بین خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید چند بازیکن جدید به تیم ملی دعوت شده‌اند که امیدوارم در بازی با کویت بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: ما تیم جدیدی نخواهیم داشت چون زمانی برای داشتن تیمی متفاوت نداریم. پایه‌های تیم پیش از این مشخص شده و شکل گرفته است اما با این وجود هنوز جاهای خالی داریم و منصفانه بود که از بهترین‌های لیگ برای جایگزینی این جاهای خالی استفاده کنیم. مقابل تیم کویت از گروه جدیدی از بازیکنان استفاده می‌کنیم اما پایه‌های اصلی تیم ملی مقابل گینه به میدان می‌روند.

کی‌روش درباره دعوت نکردن از سردار آزمون تصریح کرد: محدودیت‌هایی برای دعوت از بازیکنان داشتیم. ۳۴ بازیکن به تیم ملی دعوت کردیم و در فرصت‌های آینده از بازیکنانی چون سردار آزمون استفاده خواهیم کرد. آزمون در چند دیدار گذشته تیمش از ابتدا بازی نکرده و به این نتیجه رسیدیم از بازیکنانی که در تیم‌هایشان موثر بوده‌اند استفاده کنیم.

وی در خصوص دعوت نکردن از علی کریمی و مهدی رحمتی گفت: این اردو فرصت مناسبی برای بازیکنان جدید است. کریمی به اندازه کافی شناخته شده است و لزومی ندارد مقابل کویت بازی کند تا محک بخورد. این درست است که درهای تیم ملی برای همه بازیکنان باز است اما نمی‌توانیم ۱۰۰ بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد استعفای سیموئز و امید نمازی از کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: در مورد سیموئز توضیحات رسمی اعلام شد؛ او به دلیل مشکلات خانوادگی و شخصی تصمیم گرفت از تیم ملی کناره‌گیری کند. سیموئز به این نتیجه رسید که اکنون زندگی خصوصی‌اش مهمتر از فوتبال است و با توجه به اینکه در شرایط حساسی قرار گرفته ترجیح داد به فکر خانواده‌اش باشد.

کی‌روش ادامه داد: درباره شخص دیگری که سوال کردید (امید نمازی) باید بگویم کار او غیر موجه و غیر قابل توضیح بود. او (نمازی) تیم ملی را ترک کرد و دپارتمان حقوقی پیگیر این مسئله خواهد بود. او بدون هیچ دلیلی تیم ملی را رها کرد و کسانی که به دنبال تیم ملی نباشند جایی در تیم ملی نخواهند داشت. اگر کار مربی این است که نمازی انجام می‌دهد همانند مانع چیدن؛ تدارکات تیم ما (عباس) نیز می‌توانست انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مهدی صفایی به تیم ملی اضافه شده و خوشحالیم که او در تیم ملی حضور دارد.

کی‌روش افزود: تا یکی دو روز آینده دکتر دیگو آرژانتینی و همچنین برونو برزیلی از کورینتیانس برزیل به ما اضافه خواهند شد. یک دستیار دیگر نیز به جمع ما اضافه خواهد شد که در ارتباط با آن بعدا نظر می‌دهم. با این حال زمانی که ما یک مربی را در اختیار خواهیم گرفت تنها بر اساس واقعیت فوتبالی او تصمیم می‌گیریم و به رنگ پوست و ملیت دستیارمان کاری نداریم.

این مربی پرتغالی یادآور شد: باید این واقعیت را بگویم که سیموئز و نمازی از تیم ملی جدا شده‌اند و تیم ملی باید با افرادی کار کند که تنها دوست دارند در تیم باشند پس در نتیجه ما امروز یک قدم رو به جلو برداشته‌ایم و با آمدن مربیان جدید قطعا قوی‌تر خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص توپ‌های جام جهانی که در تمرین امروز مورد استفاده قرار گرفت گفت:‌ فکر می‌کنم این توپ‌ها بسیار خوب و توپ‌های نرمی هستند که به کابوس دروازه‌بان‌ها تبدیل خواهند شد. امروز روز اول استفاده از این توپ‌ها بود و در زمان بازی گینه و کویت سعی می‌کنیم با این توپ‌ها بازی کنیم تا بتوانیم با این شرایط خودمان را وفق دهیم.

کی‌روش در ارتباط با اسپانسرهایی که از آنها استفاده کرده تاکید کرد:‌ برخی لوازم جزء وسایل شخصی است که خود فرد باید آن را تهیه کند و تی‌شرت و سایر لوازم برای خود آن فرد است و اگر می‌خواهید آن را به شما بدهم. امروز یکسری پیراهن بنفش برای من آوردند که اگر می‌خواهید آن را به شما بدهم و شما آن را از فردا بپوشید.

به گزارش تسنیم کی‌روش در خصوص پیشنهاد آفریقای جنوبی و منچستریونایتد انگلیس تصریح کرد: واقعیت این است که تمرکز من تنها بر روی جام جهانی است و ما در تلاش هستیم تا یک تیم قوی را راهی جام جهانی کنیم. در ارتباط با قرارداد خودم نیز همانگونه که گفتم خدا را شکر می‌کنم که در زندگی این تعداد موقعیت برای من بوجود آمده بود که از چند جای دنیا به من پیشنهاد می‌دهند تا با آنها همکاری کنم.

وی اضافه کرد: ابتدا باید بدانم که فوتبال ایران از آیند‌ه‌اش چه می‌خواهد و این برای شخص من بسیار مهم است. فکر می‌کنم در یکی دو روز گذشته پیغام قسمتی از صحبت‌هایم که قبلا انجام داده بودم به مردم رسید و تنها از ۴ بازی یک برد و یک تساوی حاصل کار ۴ نماینده ایران در آسیا بود و تیم‌های ایرانی مقابل تیم‌های سوم و چهارم قطر و کشورهای عربی چنین بازی‌هایی برگزار کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: این نتایج باید یک بیدارباش باشد و اینکه شما هیچ‌گاه نمی‌توانید با صحبت کردن بیرون زمین در درون زمین پیروز باشید و اگر می‌خواهید بگویید که ایرانی پیروز است باید در درون زمین خودتان را ثابت کنید.

کی‌روش درباره بازی دوستانه با گینه گفت: گینه را به این دلیل انتخاب کردم که این تیم چندین بازیکن اروپایی دارد و این دیدار می‌تواند برای ما بسیار مفید باشد تا یک چاشنی از تیم‌های آفریقایی را به بازیکنانمان نشان دهیم و آنها بتوانند با فوتبالیست‌های آفریقایی بازی کنند. به اعتقاد من تیم ملی فوتبال ایران هیچ وقت نمی‌تواند با تمرین در زمین‌های فعلی پیشرفت کند.

وی گفت: باید مسابقات لیگ را به خوبی برگزار کنیم تا بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها رضایت داشته باشند. این مسائل برای من از اهمیتی زیادی برخوردار است. اگر کفاشیان با در نظر گرفتن این موارد فکر می‌کند ۲۰ درصد از توافق تمدید قرارداد من با فدراسیون باقیمانده است، من معتقدم با مسائلی که عنوان کردم ۸۰ درصد باقیمانده است.

کی‌روش در مورد دعوت از ادینیو به تیم ملی ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم به این سوال اهمیت بدهیم، یعنی به سوالات نادرست و سخیف پاسخ داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *