سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

همين که تيم‌ملي رفته جام‌جهاني‌ بس است!

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 346502
محمود پاک‌نيت از بازيگران باتجربه سينما و تلويزيون است که اتفاقا مسابقات فوتبال را با دقت پيگيري مي‌کند و اگر فرصت داشته باشد تماشاي هيچ ديداري را از دست نمي‌دهد
به گزارش جهان به نقل از نود، محمود پاک‌نيت از بازيگران باتجربه سينما و تلويزيون است که اتفاقا مسابقات فوتبال را با دقت پيگيري مي‌کند و اگر فرصت داشته باشد تماشاي هيچ ديداري را از دست نمي‌دهد. با او تماس گرفتيم تا مصاحبه‌اي فوتبالي انجام دهيم. البته پاک‌نيت طرفدار خود فوتبال است نه تيم خاصي. ديدگاهش را بخوانيد، خالي از لطف نيست.

۹۰: طرفدار چه تيمي هستيد؟

من فوتبال را دوست دارم و تا آن جايي که فرصت کنم تمام بازي‌ها را مي‌بينم ولي طرفداري تيم خاصي را نمي‌کنم و از بازي هر تيمي لذت ببرم. طرفدار آن مي‌شوم!

۹۰: خيلي وقت است هيچ تيمي آن طور بازي نمي‌کند که هوادار لذت ببرد. دليلش را چه مي‌دانيد؟

دلايل زيادي ممکن است داشته باشد. مثلا مشکلات مادي اينکه بازيکنان تکنيک سابق را ندارند. نداشتن تجربه هم دخيل است برخي بازيکنان فکر مي‌کنند فوتبال را مي‌فهمند در صورتي که اين گونه نيست. به هر حال آدم از بعضي تيم‌ها و بازيکنان انتظار دارد ولي برآورده نمي‌شود.

۹۰: بارزترين مشکل، مسائل مادي است؟

مشکلات مادي هم مي‌تواند باشد ولي همه‌اش اين نيست. شما تيم‌هاي شهرستاني را نگاه کنيد وضع آنچنان خوبي ندارند اما به خاطر تعصبي که به شهر خودشان دارند خوب بازي مي‌کنند بعضا از تيم‌هاي پايتخت هم بهتر. من نمي‌دانم چرا بعضي تيم‌هاي حرفه‌اي اين قدر سست عنصر هستند و بد کار مي‌کنند.

۹۰: يعني واقعا هيچ تعصبي روي تيم آبي يا قرمز نداريد؟

نه دارم و نه اين مسئله را درست مي‌دانم. تعصب بيخودي فقط کار دست آدم مي‌دهد و گاهي اوقات باعث درگيري و فحاشي هم مي‌شود. چنين چيزهايي که باعث اختلاف شود از نظر من غلط است.

۹۰: يعني کلمه‌اي به عنوان هوادار را قبول نداريد؟

چرا، ولي مي‌گويم نبايد از حد بگذرد. به شخصه خودم در اداره‌اي کار داشتم بعد مسئولش گفت طرفدار کدام تيم هستيد؟ من گفتم هيچ تيمي بعد کارم را انجام ندادند و همان فرد مسئول گفت که مگر مي‌شود آدم طرفدار هيچ تيمي نباشد؟ من براي چنين کساني متأسفم.

۹۰: پس فکر مي‌کنيد عنوان کردن اينکه آبي هستي يا قرمز هنوز در جامعه ما جا نيفتاده؟

نه اصلا. در سر کار خود ما هم از اين مسائل وجود دارد، حتي سر داربي‌ها کار تعطيل مي‌شود و همه مي‌نشينند و با دقت بازي را نگاه مي‌کنند بعد در برخي مواقع کار به درگيري لفظي هم مي‌کشد!‌ وقتي فرهنگي‌ها اين طوري‌اند واي به حال بقيه!

۹۰: ولي بعضي‌ها برعکس شما هيجان عجيبي هنگام ديدن فوتبال دارند.

بله، همين پسر خودم! او استقلالي است و وقتي بازي‌هاي اين تيم را نگاه مي‌کند از شدت استرس و هيجان ناخن‌هايش را مي‌جود. من هم به او مي‌گويم بابا جان اين کارها درست نيست. فوتبال قرار است به آدم آرامش و لذت ببخشد نه اينکه با روح و روان آدم بازي کند.

۹۰: در بين تيم‌هاي خارجي هم هيچ تيمي را دوست نداريد؟‍

از تيم‌هاي باشگاهي زياد نه ولي تيم‌ملي اسپانيا را دوست دارم واز ميان بازيکنان هم مسي از همه بهتر است.

۹۰: اسطوره شما در فوتبال کيست؟

علي پروين. او يکي از کساني است که سال‌هاي سال به فوتبال ما خدمت کرده و هيچ‌وقت هم جا نزده. اسم پروين هم براي يک تيم انگيزه و انرژي مثبت است چه برسد به حضورش در آن تيم، البته فرق نمي‌کند او در چه تيمي باشد، در هر حال دوستش دارم. او مرد ثابت‌قدم فوتبال ايران است. امثال پروين ماندگار هستند.

۹۰: تيم‌ملي در جام‌جهاني چه کار مي‌کند؟ موفق به صعود مي‌شود يا نه؟

کساني که در رأس امور ورزش هستند بايد تيم‌ملي را تا آن موقع خوب پرورش دهند. نبايد زياد از آنها انتظار صعود داشت. همين که توانستند به مسابقات جهاني راه پيدا کنند خودش خيلي است. موفقيت و صعود را بايد گذاشت براي جام‌هاي جهاني بعدي...

۹۰: فکر مي‌کنيد بازيکنان حال حاضر تيم‌ملي شايسته حضور در اين تيم هستند؟

در اين مورد من نبايد نظر بدهم فقط مي‌توانم اين را بگويم که ما بايد سعي کنيم تيمي يک دست و عاشق فوتبال را به جام جهاني بفرستيم و بازيکنان ما هم نبايد مدام به مشکلات از جمله معضل پول فکر کنند.

۹۰: راستي اگر شما هم در کارتان به مشکل بر بخوريد دست به اعتصاب مي‌زنيد يا اين موضوع فقط مخصوص فوتباليست‌هاست؟

من نمي‌گويم پول چيز بدي است،‌ آدم بايد از نظر مادي تأمين شود و دغدغه‌ مالي نداشته باشد ولي اين که به خاطر پول دست به اعتصاب زد درست نيست. پول براي اين است که آدم بتواند بهتر زندگي کند و آرامش داشته باشد. همين که يک فوتباليست و يک تيم مي‌تواند با بردش يک مملکت را خوشحال کند از ميلياردها پول بيشتر ارزش دارد. در ضمن در حرفه ما کاملا کم پول مي‌دهند و آنقدري قرارداد نمي‌بنديم که بخواهيم سرش دست به اعتصاب بزنيم.

۹۰: يعني مي‌خواهيد بگوييد بازيگرها خوب پول نمي‌گيرند؟

فقط مي‌گويم که روي پول بازيگري نمي‌شود حساب باز کرد. مثلا ممکن است ما يک فيلم بازي کنيم بعد شش ماه بيکار باشيم. به هر حال هر کار و فيلمنامه‌اي را هم که نمي‌شود قبول کرد. الان من خودم درگير چنين مشکلي هستم و يک سال است که کار ندارم! بعضا بازيگران بزرگ و محترمي از جمله مهدي فتحي بوده‌اند که به خاطر بي‌پولي خانواده‌هايشان به زور توانستند از بيمارستان مجوز دفن بگيرند و اين واقعا دردناک است که آدم پول دفنش را هم نداشته باشد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *