سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سرکرده گروهک "احرار الشام" کشته شد

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 345920
سرکرده گروهک تروریستی سوری "احرار الشام" به همراه چندین تروریست دیگر توسط یک عامل انتحاری وابسته به داعش کشته شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه المنار نوشت: "ابوخالد المصری"، سرکرده گروهک تروریستی "احرار الشام" سوریه به همراه تروریست دیگر توسط یک عامل انتحاری وابسته به گروهک ترویستی "داعش" کشته شد.

این عامل انتحاری خود را مقر گروهک تروریستی "احرار الشام" در منطقه الهلک حلب منفجر کرد.

گروهک "احرار الشام" مجموعه‌ای از گروه‌های سلفی افراطی در سوریه است که با استمرار بحران در سوریه، در سال ۲۰۱۱ برای جنگ با ارتش و نیروهای امنیتی به هدف براندازی نظام این کشور ایجاد شد.

سرکرده اصلی این گروهک تروریستی سوریه "عبدالرحمن السوری" است.

سرکردگان این گروهک مدعی هستند بیش از ۲۵ گروه تابع این مجموعه در مناطق مختلف سوریه پراکنده شده‌اند. بیش‌تر این گروه‌ها در ادلب هستند، اما برخی از آنها در حما و حلب حضور دارند.

برخی از گروهک‌های این مجموعه عبارتند از قوافل الشهدا و انصار الحق در استان ادلب، التوحید و الایمان در ادلب، شهبا در شهر حلب، حسن ابن ثابت در درعا و لب، صلاح الدین و عبدالفدا در حما.

در ابتدای تأسیس این گروهک، مؤسسه "المناره البیضاء" در بیانیه‌ای با اعلام تشکیل "احرار الشام" تأکید کرد که این گروه وابسته به جبهه النصره است.

مؤسسه المناره البیضاء همواره بیانیه ها و اعلامیه های جبهه النصره را به صورت انحصاری منتشر می‌کند.

اما "احرار الشام" با صدور بیانیه‌ای جداگانه تأکید کرد که کاملا مستقل است و به هیچ گروهی وابسته نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *