سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری:

مخالف لغو قانون دورکاری هستم

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 345824
شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مخالف لغو قانون دورکاری هستم گفت: نحوه اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان امروز در کمیسیون اجتماعی دولت تعیین تکلیف می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در اولین نشست وزیر کشور با مدیران کل امور بانوان استانداری های سراسر کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد با اشاره به قانون مرخصی زایمان گفت: از اولین ساعات حضورم در معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری این موضوع یکی از دغدغه هایم بود و آن را با وزرا و کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کردم که نحوه اجرای آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: پس از مکاتبات فراوان نحوه اجرای این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفت تا منابع مالی آن تأمین شود.

وی همچنین گفت: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی دولت نهائی می شود تا پس از آن دستگاه ها ملزم به اجرای افزایش مرخصی زایمان به ۹ماه شوند.

وی همچنین در خصوص لغو قانون دورکاری گفت: با توجه به عدم استقبال از قانون دورکاری مصوبه ای برای لغو این قانون به کمیسیون اجتماعی آورده شد که با مخالفت جدی ما روبرو شد.

وی بیان داشت: هم اکنون اجرای این قانون متوقف شده است و اجرای آن منوط به ایجاد زیرساخت های لازم است که در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد.

مولاوردی همچنین درباره تغییر ساعت کار مادران دارای فرزند معلول زیر ۷سال و همسر بیمار صعب العلاج گفت: این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس است و هنوز به صحن نیامده و مکاتبات لازم از سوی ما برای تسریع رسیدگی به این موضوع صورت گرفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *