جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

خادم: پرداخت بدهی باشگاه ها از سوی دولت منع قانونی دارد

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 345768
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان درخصوص پرداخت بدهی های باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اجازه پرداخت ریالی به این دو تیم را نداریم و این بدهی ها مهم ترین مشکل برای واگذاری آن ها است.
خادم: پرداخت بدهی باشگاه ها از سوی دولت منع قانونی دارد
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم در ارتباط با چگونگی واگذاری باشگاه های ورزشی به بخش خصوصی گفت: دولت مجاز شده تا انتهای سال ۹۲ باشگاه های ورزشی و به طور ویژه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند. در همین راستا وزارت ورزش و جوانان یکی از مسایل جدی که در دستورکار قرار داده همین موضوع است.

خادم با بیان این که حدود ۱۰ روز است که مسوولیت مستقیم این موضوع را در اختیار گرفته است، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار داریم، تعیین تکلیف و شفاف شدن مسائل مالی استقلال و پرسپولیس است که با توجه به تغییر و تحولاتی که در پرسپولیس اتفاق افتاده به این باشگاه ورود پیدا کردیم. تیم بازرسی مستقر شده و در حال حسابرسی و بررسی وضعیت دارایی ها و بدهی های باشگاه است.

او خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به این موضوع شد و افزود: خوشبختانه فضای مجلس فضای غیر متعارف و غیر منطقی نیست. امیدواریم مجلس شورای اسلامی همراهی خوبی داشته باشد که حتما در این زمینه جلساتی با دوستان خواهیم داشت و از نظراتشان استفاده خواهیم کرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همه فوتبال و ورزش ما نیستند، گفت: این دو باشگاه می توانند یک نمونه و یک بخش از یک اتفاق بزرگ در نظام باشگاه داری ما باشند. نیازمند این هستیم که باشگاه های بسیار قوی با در نظر گرفتن همه جوانب و موضوعات مختلف داشته باشیم که فقط به فوتبال نپردازند، اگر قرار باشد به فوتبال آن هم در یک رده بپردازند دیگر اسمشان را نمی توانیم باشگاه بگذاریم وبیشتر باید بگوئیم تیم داری کردن. آن چه که نیاز داریم باشگاه های مناسبی است که توسط خود مردم اداره شوند و دولت و وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی برآن ها نظارت داشته باشند.

خادم در خصوص نحوه واگذاری این باشگاه ها گفت: دراین رابطه ما با چند مشکل و مانع مواجه ایم که امیدوارم در خصوص باشگاه استقلال وضعیت این گونه نباشد. مانع اول این که باشگاه پرسپولیس شرایط مالی شفافی ندارد و این امکان ورودش به بحث مزایده را دچار مشکل کرده است. نکته ای که حائز اهمیت است این که تیم های ما در آخر لیگ هستند و همزمان با اتمام لیگ بدهی هایی که بخش اصلیش به کادر فنی و بازیکنان برمی گردد وجود دارد.

او از منع قانونی پرداخت بدهی ها گفت و اظهار داشت: از لحاظ قانونی ما کاملا دستمان بسته است و هیچ امکان پرداخت ریالی برای این دو باشگاه نداریم. بر اساس قانون سال ۹۲ نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هر کدام از این باشگاه باید به حساب خزانه می ریختند و آن پول مستقیما برای هزینه های خودشان به آن ها بر می گشت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. علی رغم این معضلات شبانه روز تلاش می کنیم تا شرایط واگذاری وانتقال و مدیریت خارج از دولت آن ها ها فراهم شود.

مسوول مستقیم رسیدگی به وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس در ادامه افزود: بحث مزایده یک فراخوان عمومی دارد که ربطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد و به عهده سازمان خصوصی سازی است. قطعا ما در حال حاضر به دنبال حل مشکلات موجود هستیم و به عنوان دستگاه متولی تلاش داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم . این واگذاری در عین حال که کار دشواری است اما به راحتی قابل ساماندهی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *