سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد:

ضرورت اجرای اصل ۴۴ در همه دستگاه‌‌ها

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب: 345686
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی درمان مشکلات اقتصادی کشور تنها با اجرای صحیح و رسیدگی به اصل ۴۴ امکان‌پذیر است که باید در دستور کار همه دستگاه‌ها باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید‌رضا فولاد‌گر در سومین گردهمائی انجمن‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی کشور به مناسبت روز ملی مهندسی در اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به این‌که در حال حاضر نظام مهندسی در ۳ بخش ساختمان، کشاورزی و معدن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: طرح تشکیل نظام مهندسی مواد توسط مجلس شورای اسلامی وضع شد اما از دوستان و همکاران خواستیم آن را به طرح نظام مهندسی صنعت تبدیل کنند که در برگیرنده تمام شاخه‌های صنعت باشد.

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در حال فعالیت هستند و همگی قوانین تدوین شده و مشخصی دارند، افزود: در حال حاضر اتاق اصناف نماینده کل اصناف و اتاق تعاون و اتاق بازرگانی هم نماینده بخش‌های خصوصی هستند که به دستگاه‌های قانونی و دولتی مشاوره می‌دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شوراس اسلامی در ارتباط با خانه صنعت و معدن نیز تصریح کرد: در کمیسیون مجلس مقرر شد که ارتباط خانه صنعت و معدن قانونمند‌تر شود یا زیر نظر اتاق بازرگانی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در ارتباط با انجمن‌های علمی مهندسی بیان کرد: باید این انجمن‌ها ارتقاء سطح پیدا کنند زیرا در حال حاضر همانند نهادهای مردمی معمولی فعالیت می‌کنند.

فولادگر با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بر این مبناست که نقش مردم در اقتصاد کشور افزایش یابد و دولت فقط نقش نظارتی داشته باشد و در شرایط کنونی درمان اقتصاد کشور با رسیدگی به اصل ۴۴ و اجرای صحیح آن امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کم‌توجهی به حوزه مهندسی باعث مشکلاتی در کشور شده که نیازمندی به کشورهای بیگانه را موجب شده که این موضوع خود به خود باعث ایجاد سلطه فرهنگی و اقتصادی در کشور می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *