دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۲

سمی که در "بادمجان" نهفته است

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 345614
افرادی که از درد پهلو رنج می‌برند، نباید بادمجان بخورند، زیرا دردشان شدیدتر می شود. همچنین از مصرف بادمجان نارس بپرهیزیند زیرا دارای ماده‌ای سمی به نام " سولاتین "است.
به گزارش جهان، فریده هدایی کارشناس تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بادمجان حاوی ویتامین A، فسفر و کلسیم است.

تخم آن برای سرماخوردگی ، زکام و "تنگی نفس" بسیار مفید است. صورت را شفاف می‌کند و از ابتلا به "بیماری‌های پیسی" جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: آب صاف بادمجان پخته و له شده، درصورتی که با روغن زیتون جوشیده شود و روی لک پیسی مرتباً مالیده شود رنگ پوست را به حالت طبیعی برمی‌گرداند و در رفع سنگهای ادراری موثر است.

هدایی افزود: بادمجانی که درسرکه جوشانده شده باشد برای یخچال مفید است قرار دادن بادمجان پخته و له شده روی زگیل برای چند شب پی درپی و چرب کردن آن با روغن زیتون پس از شست وشو ( صبح‌ها) در از بین بردن زگیل بسیار مؤثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به همین دلیل می گویند پس از گرفتن پوست بادمجان، به آن نمک بزنید و مدت زمانی بر آن بگذرد تا زهر بادمجان گرفته شود سپس آن را سرخ نمایید.
نیماراسخ
شما هم وقت پیدا کرده اید در بحبوحه ی کمیابی و گرانی بادمجان علیهش مطلب می زنید.از قدیم گفته اند مرغ سیاه بی جان ....بادمجان جان بادمجان...