يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۲
۱۰
زنده‌کردن دوباره انقلاب رنگی اوکراین روی میز غرب؛

گام اول تحریم، گام دوم آزادی نماد انقلاب نارنجی و گام سوم دولت آشتی ملی!

اصلاح طلبان دستور العمل جدید را اجرا می کنند؟
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 345504
از این پس عوامل انقلاب نارنجی اوکراین در دولت آشتی ملی شراکت خواهند داشت و برای بازگشت به ریاست جمهوری در آینده ای بسیار نزدیک نیز آماده می شوند.
گام اول تحریم، گام دوم آزادی نماد انقلاب نارنجی و گام سوم دولت آشتی ملی!
گروه بین الملل جهان نيوز: پس از گذشت چندین روز خونین در کی یف با موافقت ویکتور یانوکوویچ از تشکیل دولت آشتی ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریلست جمهوری در اوکراین تحولات این کشور را وارد مرحله جدیدی شده است.

وی همچنین موافقت کرده است که قانون اساسی سال ۲۰۰۴ که اختیارات رئیس‌جمهور را محدود می‌کند، بار دیگر اجرایی شود.

اجرای اصلاحات قانون اساسی یکی از درخواست‌های اصلی معترضان اوکراینی بوده است که طبق آن اختیارات بیشتری به پارلمان اعطا می‌شود و عملا نظام این کشوری از ریاست به پارلمانی تغییر می کند.

اين توافق میان مخالفان و یانوکوویچ با ميانجي گري ۳ وزير خارجه اروپايي انجام شده و متن آن را وزراي خارجه ۳ کشور اروپايي فرانسه، آلمان و لهستان نيز امضا کرده اند.

فرستاده ويژه ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه نيز اگرچه در نشست ديشب حضور داشته اما آن را امضاء نکرده است. در فاصله ای کوتاه نیز پس از امضاي اين توافق پارلمان اوکراين با آزادي يوليا تيموشنکو، نخست وزير سابق اوکراين و نماد انقلاب نارنجي اين کشور موافقت کرد.

از این پس عوامل انقلاب نارنجی اوکراین در دولت آشتی ملی شراکت خواهند داشت و برای بازگشت به ریاست جمهوری در آینده ای بسیار نزدیک نیز آماده می شوند. غربی ها الان خواسته خود به روسیه نیز در اوکراین تحمیل کردند و در پانصد کیلومتری مسکو در آستانه تغییر دولت نیز به نفع خود نیز می باشند.

این در حالی بود که همین اتحادیه اروپا ۴ سال قبل پس از پیروزی یانوکوویچ بر کاندیدا انقلاب نارنجی با فاصله ۶۰۰ هزار نفری به وی تبریک گفته بودند و انتخابات اوکراین را تمجید می کردند.

آمریکای ها نیز به محضی که فضا را مناسب دیدند گزینه تحریم را روی میز قرار داند بگونیکه صدور ویزا برای ۲۰ مقام اوکراینی را ممنوع اعلام کردند و اتحادیه اروپا نیز علاوه بر اقدام مشابه نسبت مصادره اورال و دارایی برخی مقامات اوکراینی اقدام کردند.

این مسئله نشان میدهد که طرف غربی همواره برای زنده کردن انقلاب های رنگی در کشورهای مستعد برنامه دارد.

نکته قابل تامل نیز اینکه مقدمه بازگشت انقلاب رنگی در اوکراین پس از اعمال برخی تحریم ها علیه مقامات اوکراینی و حتی درخواست آمریکا برای برکناری برخی از آنها در مواجه با ناآرامی ها انجام می شود وسپس آزادی يوليا تيموشنکو، نخست وزير سابق اوکراين و نماد انقلاب نارنجي در گام دوم و گام سوم نیز تشکیل دولت ائتلاف ملی و یا به تعبیر دیگر آشتی ملی در دستور کار قرار می گیرد.

همانند همین کاری که برخی از اصلاح طلبان و حتی اعتدالیون با زمینه سازی برای آزادی سران فتنه و تکرار کلید واژه آشتی ملی مخصوصا پس از راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در داخل کشور تئوریزه می کنند.

به همین دلیل این سوال پیش می آید در حالیکه در حوادث سال ۸۸ بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان دقیقا گام های از پیش تعیین شده انقلاب های رنگی را تکرار می کردند؛ آیا دوباره نیز دستورالعمل جدیدی از غرب را در حال پیگیری هستند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا تعجب برانگیز شده ماجرای اوکراین!!!
هاشم
Iran, Islamic Republic of
تعجب نداره یاد گیرید بصیرت داشته باشین فتنه میشه اینی که تو اکراین میبینید . رای اکثریت رو اقلیت با اشوب و جیغ زدن میخورن راحت. کاری که اقیلت 88 میخواستن اکثریت رو بزیر بکشه ولی با هدایت رهبری مدیر نتونستن الان تو گلوشون گیر کرده عقده گشاییشون رو تو روزنامه هاشون بیان میکنن . لعنت خدا بر دنیا پرستانی که برای رسیدن بهش دست به هر کا ر کثیفی میزنند لعنت خدا بر منافقین
اگر گوش شنوایی باشه
حسین
تا آمریکا هست ظلم و ستم هست و تا ظلم و ستم هست ما باید آماده باشیم
Malaysia
تو پزشكي اگه غده سرطاني كامل خارج نشه احتمال متاستاز اون بسيار زياده! ما بايد اين عده هاي سرطاني رو كامل حذف كنيم!
بسیجی ولایی
مرگ بر فتنه گرا
Iran, Islamic Republic of
دولت وابسته به روسیه و ضد مردم در اوکراین سقوط کرد و دولت طرفدار غرب و مردم روی کار خواهد آمد ما باید از آنچه مردم اوکراین می خواهند دفاع کنیم .
Serbia
مرگ بر امثال شما جلبکهای سبز...
مجتبی
Serbia
چاره کار همان است که بارها اینجا نوشتم :فتنه گران محارب مزدور اسراییل ، قصد دارند یا میر حسین و کروبی را با عناوینی مانند آشتی ملی و رفع کدورت ها آزاد کنند تا فاز بعدی عملیات فتنه را راه اندازی کنند و یا اینکه با همراهی افرادی مثل علی مطهری برای اینان یک محا کمه علنی برگزار کنند تا در آن جلسه بامظلوم نمایی و طرح ادعاهای باطل ، عوامل خیابانی خود وطیف خاکستری جامعه را دوباره به خیابان بکشانند و فتنه ای بزرگتر با همکاری بسیاری از عواملی که در دولت نفوذ کرده اند ونیز انفعال و وادادگی دستگاه سیاست خارجی ، راه اندازی کنند.....تنها راه مقابله با این توطئه شوم ، اعدام بی محاکمه و در ملاعام خاتمی ، میرحسین و کروبی آن هم به صورت ناگهانی و با اعلام قبلی بسیارکوتاه مدت مثلا دو یا سه ساعت قبل از اعدام و در اوایل روز است....چون این افراد هم جرمشان محرزاست و هم اینکه با طرح یک نقشه خاص می خواهند محاکمه حتما علنی باشد و اگر محاکمه غیر علنی شد با همکاری نهادهای صهیونیستی حقوق بشری به نظام هزینه زیادی تحمیل کنند ...
دکترحاتمی
عاقبت دیکتاتوری همین است.