يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

وعده وزیر برای قیمت نهاده‌های دامی

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 345320
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوسان قیمت نهاده‌های دامی را در سال آینده با افزایش تولید و واردات مناسب از بین می‌بریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود حجتی در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در جزیره کیش به خبرنگاران گفت: نوسان قیمت در زمینه تولید‌کنندگان دام و طیور دو مشکل تامین نهاده و وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بعضی وقت‌ها هم متاسفانه اجحاف زیادی برای تولید‌کنندگان می‌شود که باید مدیریت کنیم، تا نوسان قیمت باعث اجحاف به تولیدکنندگان نشود.

حجتی گفت: با ایجاد محدودیت تصنعی در بازار یک دفعه قیمت‌ها بالا می‌رود و سیاست دولت این است که با تاکید به تولید داخل تولید اینگونه نهاده‌ها را افزایش دهیم و در باره نهاده‌هایی مانند ذرت و سویا از طریق واردات و تسهیلاتی که اختصاص می‌دهیم، به خوبی تنظیم شود.

وی ادامه داد: با این دو روش که در سال آینده در پیش می‌گیریم بازار با کمبود نهاده مواجه نمی‌شود و از نوسان قیمت جلوگیری می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس عرضه دولت و بازار قیمت را تعیین کند، یعنی اگر قیمت از حدی کاهش پیدا کرد، دولت مرغ را از بازار جمع‌آوری می‌کند، تا اجحافی در امر تولید‌کننده هم نشود.

وی ادامه داد: البته در چارچوب قیمتی که ستاد تنظیم بازار تعیین می‌کند، مدیریت آن انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت شیر نیز گفت: تا یکی دو ماه گذشته قیمت شیر خام کیلویی ۱۱۱۰ تومان بود، اما دولت مکانیزمی تعیین کرد که بر اساس آن برای هر کیلوگرم شیر خام ۱۹۰ تومان اضافه‌تر پرداخت می‌شود و قیمت شیر خام تولید‌کننده به کیلویی ۱۳۰۰ تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در باره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام و طیور نیز گفت: قطعا نمی‌توانیم با علم و فناوری بیگانه باشیم، باید با دنیا تعامل داشته باشیم و از تکنولوژی آنها برای توسعه صنعت دام و طیور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از دانش و تجربیات کشورهای مختلف به ویژه اروپای غربی و بخشی از کشورهای دیگر که در نمایشگاه حضور دارند، استفاده می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: بخشی از غرفه‌های نمایشگاه‌ها دانش‌بنیان هستند و فعالیت‌های آنها در خصوص افزایش بهره‌وری بسیار مناسب است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره کیفیت پایین داروهای دامپزشکی گفت: به دلیل بی‌دقتی که در واردات دارو از مرزهای کشور انجام می‌شود، اتفاق می‌افتد.

حجتی گفت: با کمک استانداران مرزی و دامپزشکی کشور و با مبارزه با ورود داروها از مبادی غیرمجاز مشکل بی‌کیفیت بودن داروها را برطرف می‌کنیم.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته با حضور ۵۰ شرکت اروپایی و آمریکایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش از اول تا سوم اسفند برگزار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *