جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
حسنی جوریابی

حجتی‌اعتقاد دارد کشاورزی‌وکشاورزان‌باید بمیرند

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 572285
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه همه مافیای برنج به دولت وصل هستند، گفت: وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که کشاورزی و کشاورزان باید بمیرند.
حجتی‌اعتقاد دارد کشاورزی‌وکشاورزان‌باید بمیرند
به گزارش جهان نيوز؛ محمدصادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی علنا گفته که قدرت و زور مافیای برنج خیلی زیاد است و آنقدر قوی هستند که قدرتم به آنها نمی رسد.

وی افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای رونق کشاورزی در کشور ندارد و مافیای برنج هم به راحتی مشغول کارهای خود هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به حجم زیاد واردات برنج به داخل کشور گفت:در چهار ماه اول امسال یک میلیون و 60 هزار تن برنج وارد شد که 2 برابر و نیم بیشتر از حد نیاز کشور به واردات است.

حسنی جوریابی افزود: بر اساس گفته های وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف هر ایرانی 36 کیلیو برنج در سال است که کل نیاز کشور 2 میلیون و 800 هزار تن می شود که 2 میلیون 400 هزار تن برنج در داخل تولید می شود.

وی گفت: ما سالانه تنها به 400 هزار تن برنج وارداتی نیاز داریم اما شاهد هستیم که چندین برابر بیشتر از این رقم وارد کشور می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه واردات بیش از حد برنج باعث شد تا برنج کشاورزان گیلانی و مازندرانی در کارخانه های شالیکوبی مانده و خریداری نداشته باشد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید در خصوص آشفته بازار برنج پاسخگو باشد.

حسنی جوریابی افزود: به دلیل همین حجم زیاد واردات، مجددا واردات برنج ممنوع شد هر چند که قاچاق برنج وجود دارد.

وی گفت: در همین راستا از حجتی در کمیسیون کشاورزی مجلس سوال شد که توضیحات وزیر قانع کننده نبود و سوال از وزیر در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

منبع:افکار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *