شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

جلوگیری از زمین‌خواری با ثبت آنی اسناد

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب: 345120
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: برای جلوگیری از تصرفات عدوانی و مسائل زمین‌خواری باید اراضی ملی در سیستم ثبت الکترونیک اسناد رسمی قرار گیرند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رضا طالبی‌زاده عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید ثبت اسناد سیرجان که در تالار حکیم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ۱۷ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۳۲۰ هکتار از اراضی ملی در استان کرمان است که طی سه سال گذشته ۶ میلیون و ۶۴۸ هزار هکتار آن وارد سیستم الکترونیک ثبت اسناد شده است.

وی اذعان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که وظیفه اصلی آن ثبت مالکیت و حمایت از افراد حقیقی و حقوقی است و در چند سال اخیر تمام خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد و در استان کرمان سامانه‌‌های متعددی در حال اجرا است.

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان تصریح کرد: سامانه ثبت آنی معاملات، سامانه دفاتر ازدواج و طلاق، سامانه استعلام الکترونیک و سامانه وضعیت مالکیت اراضی فاقد سند هستند.

طالبی‌زاده از راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: برای رفاه حال مردم این سامانه طوری طراحی شده که نیاز به حضور در ادارات ثبت اسناد نیست و می‌توان به صورت غیر حضوری اطلاعات مورد نیاز و تغییرات را از طریق اینترنت مشاهده کرد.

وی با تاکید بر همکاری ادارات مرتبط برای صدور و تسلیم اسناد روستایی گفت: تاکنون بر اساس مواد قانونی ۱۴۰ و ۱۳۲ برنامه توسعه اقتصادی ۹۷ هزار و ۳۵۷ سند روستایی صادر شده است و امسال در ۹ ماهه گذشته یک‌هزار و ۳۴۵ سند روستایی در سطح استان کرمان صادر شده است.

طالبی‌زاده گفت: چنانچه طرح نقشه‌های هادی روستایی با نقشه U.T.M به ثبت اسناد داده شود، ما آمادگی صدور اسناد روستایی در تمام روستاها را داریم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های متعدد الکترونیکی تحولی بزرگ در سطح استان کرمان داریم و تمام برنامه‌های ادارات نیز با این سامانه و به صورت آنی اجرا می‌شود.

در پایان این مراسم که مسئولان قضایی و مسئولان دفاتر ازدواج و طلاق و اسناد رسمی سیرجان حضور داشتند، عباس ملکی به عنوان رئیس جدید اداره اسناد و املاک سیرجان منصوب و از خدمات وهب نعمتی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *