دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

عده‌ای مهندس از سازمان انرژی اتمی اخراج شدند نه دانشمندان!

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 345032
محمد باقر نوبخت اخراج کارشناسان از سازمان انرژی اتمی رو را شایعه دانست و گفت: این موضوع صحت ندارد، البته ممکن است از عده‌ای مهندس و مکانیک برای پروژه ای استفاده کنیم و بعد از اتمام پروژه آنها بروند و این اسمش اخراج نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت، گفت: در جلسه امروز هیات دولت مصوب شد که کمیسیونی متشکل از اعضای هیات دولت، رئیس شورای شهر، استانداری و شهردار تهران به منظور مبارزه با آلودگی هوا و رشد فزاینده جمعیت در تهران تشکیل شود.

سخنگوی دولت گفت: در پی بررسی و جمع‌بندی گزارش ستاد مدیریت بحران کشور درباره خسارات ناشی از بارش برف در استان‌های شمالی کشور ارقامی به عنوان تسهیلات و کمک بلاعوض به مردم گیلان و مازندران در نظر گرفته شد.

نوبخت افزود: برای کمک بلاعوض و کارهای زیربنایی در استان‌های شمالی رقمی معادل ۹۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد و هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال نیز تسهیلات با کارمزد ۵ درصد با یک دوره ۱۵ ساله برای احداث و بهسازی خانه‌های شهری و روستایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز مکلف شد با تأمین خسارات ناشی از حادثه برف که تاکنون در فهرست مشمولان دریافت خسارت نبود، نسبت به جبران خسارات وارده به بخش‌های زراعی و دامی و طیور و شیلات اقدام کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات دولت جهت آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط اشرار شرق کشور اظهار داشت: دولت حفظ صلابت و امنیت شهروندان خود را یک وظیفه می‌داند.

نوبخت افزود: در حال حاضر رایزنی‌ها و مذاکرات فشرده‌ای در خصوص مرزبانان عزیز با پاکستان و دیگر مقامات مربوطه انجام شده و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای ما سلامت این مرزبانان شجاع و ارزشمندمان در رأس همه مسائل مطرح است.

خبرنگاری از سخنگوی دولت درباره تعطیلی بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و اخراج کارشناسان از سازمان انرژی اتمی سؤال کرد که وی هر دو موضوع را شایعه دانست و رد کرد.

نوبخت گفت: تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای صحت ندارد و در بحث غنی‌سازی نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم اما سقف آن در حد ۵ درصد است.

وی تصریح کرد: برای ما نیروی انسانی متخصص بسیار ارزشمند است اما امکان دارد با اتمام پروژه‌ای پایان مأموریت مهندسان و عوامل فنی پروژه اعلام و از آنها یا تیم جدید دیگری برای آغاز پروژه دیگر استفاده شود.

نوبخت تأکید کرد: در فعالیت‌های هسته‌ای به صورت قانونمند و گسترده در چارچوب توافقات ژنو کارها را پیگیری می‌کنیم و بحثی در خصوص تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای‌مان نداریم.

سخنگوی دولت در خصوص تداوم حضور شهردار تهران در جلسات هیأت وزیران اظهار داشت: بحث رفع مشکلات شهر تهران و شهروندان در پایتخت از برنامه‌های مستمر و اولویت‌دار دولت است.

نوبخت افزود: در دولت کمیسیون خاصی مسائل مربوط به تهران و کلانشهرها را پیگیری می‌کند که شهردار تهران یکی از اعضای این کمیسیون است و باید در راستای همکاری با مسئولان اجرایی در این جلسات شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: آثار حضور شهردار تهران در جلسات کمیسیون مربوط به مسائل کلانشهرها موجب افزایش رضایتمندی مردم به خصوص شهروندان پایتخت شود.

سخنگوی دولت در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلان «اقتصاد مقاومتی» از سوی رهبر معظم انقلاب و اقدامات دولت در اجرای این سیاست‌ها اظهار داشت: دولت در فرآیندتهیه و تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشارکت فعالی داشت.

نوبخت افزود: این سیاست‌ها به عنوان سند فرادستی برای اجرا در دستور کار دولت قرار خواهیم داد و همه دستگاه‌های دولت به ویژه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به طور خاص برای اتکاء به توانایی‌های داخلی و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما در چارچوب همین تفکر که نسخه بسیار اثربخش و مؤثر برای کشور در چنین شرایطی است و حتی برای حالتی که نتوانیم نفت را عرضه کنیم برنامه‌هایی تهیه کرده‌ایم که البته امیدواریم شرایط بهبود یافته و منابع ما بیش از ارقام بودجه سال آینده تحقق یابد.

سخنگوی دولت گفت: ما قویا معتقدیم که اتکاء به نیروهای داخلی و منابع طبیعی و مالی می‌تواند کشور را در مذاکرات مختلف با جوامع بین‌المللی از اقتدار برخوردار کند و لذا در چارچوب اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خود را طراحی کرده‌ایم.

نوبخت در خصوص نگاه رئیس‌جمهور به موضوع امنیت ملی و توسعه که مورد سؤال خبرنگاری بود، اظهار داشت: آقای روحانی در زمینه امنیت ملی و توسعه صاحب‌نظر هستند.

وی تصریح کرد: مدل مورد نظر آقای روحانی در بحث امنیت ملی این است که توسعه مقوم امنیت باشد و از سوی دیگر امنیت نیز می‌تواند ضامن توسعه باشد و امنیت، بدون توسعه و ایجاد رضایت در مردم تحقق نمی‌یابد.

نوبخت خاطر نشان کرد: نگاه امنیتی جمهوری اسلامی با نگاه امنیتی در دیگر کشورها که اتکاء به قدرت مردم ندارند متفاوت است و آقای روحانی در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران رابطه وثیق بین امنیت و توسعه را تشریح کردند که امنیت و قدرت ما به حمایت‌های گسترده مردم وابسته است.

وی متذکر شد: ما بر همین اساس نسبت به حرکت سنجیده، ارزشمند و اثربخش مردم در ۲۲ بهمن پیش‌ آمد و ملت فهیم و متدین ایران نشان دادند چقدر نسبت به اهداف انقلاب اسلامی پایبندند و این پایبندی روزافزون است به عنوان مولفه امنیت ارج می‌نهیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی در سال آینده، اظهار داشت: خدمت رسانی بیمارستان های دولتی به مردم و اعتبار دفترچه های بیمه را به مردم در سال آینده افزایش می دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به توزیع سبد کالا و انتقادات نسبت به آن اظهار داشت: اشکالات سبد کالا طبیعی بود، دید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد در حالی که استحقاقش را نداشت؛ توزیع هزار میلیارد تومان در قالب سبد کالا آنهم در این شرایط کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به موضع گیری صبح امروز سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران باید با موضوعات مرتبط با برنامه موشکی بالستیکی اش رو برو شود، گفت: به هیچ وجه بحث در خصوص مسائل موشکی در مذاکرات ایران و ۱+۵ مطرح نیست و این صرفا جزو آرزوهای کسانی است که این حرف ها را می زنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ناچار به اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی هستیم، تاکید کرد: افزایش قیمت ها شیب کندی خواهد داشت به گونه ای که بتوانیم تورم را در سال آینده نیز کاهش دهیم.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اعتراف یکی از کشورهای ۱+۵ در خصوص تحریم های جدید علیه ایران و نقض توافق زنژ دانستن این اقدام آمریکا،‌ آیا دولت تصمیمی برای برخورد با این رفتار آمریکا دارد؟ گفت: اگر اقدامی بر خلاف توافق ژنو و منافع ملی ما از سوی طرف مقابل صورت گیرد قطعا در برابر آن مقاومت می کنیم و این واکنش در صورتی است که آنها نقض عهد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *