سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳
۵

گمانه‌زنی‌درباره‌اهداف تغییرات‌در تیم‌ مذاکره‌کننده آمریکایی

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 344801
اضافه شدن دو چهره با سابقه خاص به تیم مذاکره کننده آمریکا گمانه زنی های را درباره اهداف این تغییرات را در پی داشته است.
گمانه‌زنی‌درباره‌اهداف تغییرات‌در تیم‌ مذاکره‌کننده آمریکایی
گروه بین الملل جهان نيوز: طبق تاییدی که برخی منابع در وزارت خارجه داشته اند اعضای تیم آمریکایی در نشست گروه ۱+۵ تغییر کرده است و واشنگتن لیست اسامی جدیدی از جمله "ریچارد نفیو" و "ماری هارف" را ارائه کرده است.

ریچارد نفیو، عضو جدید تیم مذاکره کننده آمریکایی از ژانویه سال ۲۰۱۳ به عنوان معاون ارشد هماهنگ کننده سیاست‌های تحریم آمریکا در وزارت خارجه این کشور مشغول به کار بوده است. گرچه در سابقه وی ریاست شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید و مسؤولیت امور خارجی وزارت خارجه را می توان مشاهده کرد، ولی آخرین مسؤولیت وی در باب تحریم، بی شک دلیل اصلی ورود "نفیو" به حلقه اصلی مذاکره کننده آمریکایی است. در این باره تحلیلگران معتقدند که این مسأله نشان می دهد که گزینه تحریم و برگ بازی با آن برای آمریکایی ها بسیار حائز اهمیت است. حساسیت مذاکرات نهایی نیازمند یک چهره کاملا آشنا به حوزه اجرایی و مسائل پیرامون تحریم ها مانند «نیفو» است. مهمترین ماموریت ریچارد این است که به نحوی مذاکرات پیش برود که ساختار تحریم ها و میزان فشار مطلوب آن بر ایران کاهش پیدا نکند.

تغییر مهم دیگر، افزوده شدن "ماری هارف" است. وی که یک افسر ارشد کارکشته سازمان سیا است، مهمترین تخصص اش حوزه رسانه است. این مسأله نشان می دهد که آمریکایی ها عملا با اضافه کردن یک چهره حرفه ای در حوزه رسانه، برای مباحث رسانه ای و عملیات روانی مذاکرات ارزش‌گذاری ویژه ای در مذاکرات نهایی قائل هستند.

گزینه رسانه و تحریم، دو گزینه ای است که به نظر می آید بصورت ویژه، آمریکایی ها برای مذاکرات اصلی با ایران بر روی آن برنامه ریزی خاص داشته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسانه و تحریم چماق های خوبی هستند!ما در حوزه رسانه ای خیلی صعیف عمل می کنیم چراکه بخش اعظم توان ما صرف نقد توافق نامه صرف شده است و از بعد نشان دادن حسن نیت ایران در مذاکرات و پایبندی بدان علی رغم کارشکنی های آمریکا باز مانده ایم و بعدا اونها از این دریچه استفاده خواهند کرد برای مقصر جلوه دادن ایران در شکست احتمالی
خیلی جالبه ....
Iran, Islamic Republic of
خب بعدش چی می شه؟
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه جزایر سه گانه..... روشنگری کنید.
محمد جواد ظریف که برای انجام مذاکرات هسته‌ای کشورمان با غرب در وین به سر می‌برد در پستی در فیسبوک به خبر باشگاه خبرنگاران واکنش نشان داد.
....، محمد جواد ظريف نوشت: دوستان سلام، وقتی خبر محبت آمیز! باشگاه خبرنگاران جوان در مورد وضع ظاهری خودم را خواندم، به یاد شعر معروف شیخ اجل سعدی افتادم که

"به کوشش توان دجله را پیش بست
نشاید زبان بد اندیش بست.... "

....