شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

مجلس سقف بودجه سال 93 را افزایش داد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 344587
نمایندگان مجلس پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۳، ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند و بودجه دولت در سال آینده را ۸۰۳ هزار میلیارد تومان مصوب کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز خود پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، مجددا ماده واحده و تبصره‌های آن را که مورد تغییر قرار گرفته بود، به تصویب رساندند.

براساس ماده واحده این لایحه، بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به‌شرح زیر است:

الف ــ منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل:

۱ ــ منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال

۲ ــ درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال

ب ــ بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.

وکلای ملت با ۱۶۰ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان ماده واحده و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیشتر، دولت سقف بودجه در لایحه بودجه سال ۹۳ را حدود ۷۸۳ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود و مجلس پس از بررسی سقف بودجه را ۷۹۳ هزار میلیارد تومان تصویب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *