دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۱۹
عضو جبهه ملی:

درباره سامانه دفاعی‌ مذاکره کنید تا مذاکرات شکست نخورد!

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 344226
یک عضو جبهه ملی ایران از به تیم مذاکره کننده کشورمان حکم کرده است که مذاکره بر سر سامانه های دفاعی خود را بپذیرد.
درباره سامانه دفاعی‌ مذاکره کنید تا مذاکرات شکست نخورد!
به گزارش جهان، در حالی که تیم سیاست خارجی کشور، به دنبال فراهم آوردن مقدمات مذاکرات هسته ای برای توافق بر سر گام نهایی توافقنامه ژنو است عضو جبهه منحله ملی ایران به تیم مذاکره کننده کشورمان حکم کرده است که ایران مذاکره بر سر سامانه های دفاعی خود را بپذیرد.

دکتر هرمیداس باوند، عضو جبهه ملی ایران، در گفت و گو با یک سایت اصلاح طلب، می گوید: قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران و به خصوص قطعنامه های سوم و چهارم صرفا محدود به موضوع تکنولوژی هسته ای نیست، بلکه به سیستم موشکی و حتی سیستم دفاعی متعارف ایران تسری پیدا کرده است. بنابراین موضوع موشک های ایران قبلا در قطعنامه های شورای امنیت در نظر گرفته شده است.

باوند در پاسخ به این سوال که اگر امریکا بخواهد مسائلی به غیر از موضوع هسته ای را وارد مذاکرات ایران و ۱+۵ کند، واکنش ایران چه خواهد بود؟، گفت:«احتمال چنین اقدامی از سوی امریکا وجود دارد. اما واقعیت این است که موضع ایران کمی ضعیف تر است و ایران اکنون در یک شرایط استثنائی قرار دارد. لذا ایران باید سعی کند برخی از موضوعاتی که مورد درخواست طرف مقابل است را بپذیرد».وی در نهایت می افزاید: «البته ممکن است با این اتفاق هیاهوهایی در داخل صورت بگیرد اما چاره ای نیست؛ چراکه شکست فرایند مذاکرات می تواند عواقب ناخوشی در بر داشته باشد».

این در حالی است که تیم دیپلماسی کشورمان اعلام کرده است که تحت هیچ شرایطی با غرب در زمینه سامانه های دفاعی و برنامه موشکهای بالستیک کشور مذاکره نخواهد کرد.

هفته گذشته، وندی شرمن در کمیته روابط خارجی سنا ضمن اعتراف به اینکه آمریکا تاکنون نتوانسته است برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران را که قدرت پرواز دوربرد و ظرفیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، متوقف کند، مدعی شد که مسأله توقف برنامه موشک‌های بالستیک ایران می‌تواند در توافق جامع مورد توجه قرار گیرد.

از سویی، برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: طبق برنامه اقدام مشترک، پیش از این که یک راه حل نهایی حاصل شود، ایران باید به قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش بپردازد.

وی افزود: قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل همه فعالیت‌های مربوط به موشکهای بالستیک را که توانایی پرتاب تسلیحات هسته‌ای را دارند از جمله پرتاب این موشکها را منع می‌کند. بنابراین در جریان مذاکرات جامع، باید به این مسئله پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک مقاله در پاسخ به این اظهارات از طریق سیستم تماس شما برای دبیر سیاسی ارسال شده است لطفا ملاحظه کنید
Iran, Islamic Republic of
ايشان بروند در مورد سامانه دفاعي ...و... خودشان با آمريكا و اروپا مذاكره كنند ....
رضا
خیلی بی ادبی.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
چرا تنها ایشان ...بلکه اونهاییم که در این توافق ژنو دست دارند برند .... معامله کنند
امین
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظرات این جور آقایان رانگذارید
حیف سایت شماست
امیر عباس
سابقه نوکری و دریوزگی و جان نثاری این برده های مفلوک و پادو های غرب و اسلافشان که بدلیل اشغال جاسوس خانه امریکا از دولت موقت استعفا دادند را تاریخ این سرزمین مظلوم هیچگاه از یاد نخواهد برد . این جماعت بیش از یکصد سال است که جاده صاف کن استعمار دولت فخیمه بریتانیا و امریکا هستند.
خدايا كساني كه با بي تدبيري وندانم كاري ها ويا جهت منافع خود باعث شدند وضعيت ايران اسلامي بعد از 35 سال به اين روز گرفتار شود وهزينه هاي زندگي سه برابرشده وحقوق ها ي ناچيز كارگران جوابگوي نيازهايشان نباشد ، عزيزانشان درد ناعلاج بگرند وجلو چشمشان ذره ذره آب بشوند تا درد مردم را بفهمند
احمد
از وطن فروشان ترسو جز خیانت بر نمی آید.
خودم
حقتونه وقتی احمدی نژاد را برکنار کردید.....
کنارش اگه محل دقیق موشک های شهاب در دل بیابان هارو هم بدن فکر کنم آمریکا تحریم قال پاق ال90 رو برداره
سعيد110
رِِيختن اورانیم 20 درصد غنی شده در فاضلاب مزه کرده است.
اراجیفی که ای غلامان حلقه بگوش نشخوار میکنند قبلا همپالکیهاشان در کافه های اروپا بالا !!! آورده اند. شصت ساله دم از ملی و ملی گرایی و وطن میزنند ولی دریغ از یک لنگه دمپایی یا کلوخ که اینها بسمت دشمن پرتاب کرده باشند.
تخصص: گذاشتن چوب لای چرخ انقلاب.
هنر: طرفداری از لیبرالیسم غرب و آروغ روشنفکری.

قابل توجه اونهاییکه از خط امام دم میزنند ولی با اینها فالوده میخورند.یکبار هم شده نظر حضرت امام را راجع به این قوم مرور کنید.
سید سجاد
ضمن سلام و عرض ادب
همه ما این رو میدانسیم که مرحله بعد توافقات بر سر سامانه موشکی ایران هستش.
ولی باید بگم در توافق قبلی کلاه سر خودمون گذاشتیم و دیگه این اجازه را نخواهیم داد که هر چی آمریکای کثیف گفت اجام بدیم
مرگ بر آمریکا
کوروش
Iran, Islamic Republic of
ما بیسواد ومزدورها!!!؟؟؟؟؟ چیزی نمی فهیم!!! فقط آقایان با تدبیر و امید می فهمند!!! شاید با کلید هم بشه فهمید!!
پیرو
خودتون اغتراف میکنید که بیسوادید بعد میگید چرااقای رئیس به ما گفته کم سواد!!
پرونده یه چیزی به دل نگیر
Iran, Islamic Republic of
خاك بر سر ذليلان تاريخ كه اصلا" با "شعار هيهات من الذله " سازگاري وسنخيتي ندارند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران اگه دین هم نداشته باشند، اونقدر غیرت دارند که ناموس و اصالتشون بخاطر شکمشون نفروشند.....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فك كنم تيم مذاكره كننده بيشتر به نظرات اين آقايان خارج نشين توجه دارد تا به نظرات رهبري و مردم ايران !!؟؟!!؟