دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

برگزاری بزرگترین تظاهرات در بحرین

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 343834
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ "عبدالله دقاق"با اشاره به اقدامی که فردا مردم بحرین قرار است انجام دهند گفت: فردا راهپیمایی بسیار عظیمی در بحرین صورت می‌گیرد که این تظاهرات بزرگترین تظاهرات مردم بحرین خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ "عبدالله دقاق" از علمای مبارز بحرینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۵ بهمن) که در مصلی تهران برگزار شد، به تشریح انقلاب بحرین پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا باید سه نکته را در خصوص بحرین یادآور شوم نکته اول در مورد ورود نیروهای عربستان سعودی و جنایات آنان است.

وی تصریح کرد: نکته دوم این است که امروز سومین سالگرد انقلاب اسلامی بحرین است و از امروز وارد چهارمین سالگرد پیروزی این انقلاب شکوهمند می‌شویم.

این روحانی مبارز بحرینی در ادامه افزود: نکته سوم این است که آینده بحرین به چه سمت خواهد رفت که در توضیح باید بگویم سه سال پیش ملت ما در میدان لوءلوء تجمع کردند و خواستار مطالبات و آزادی‌های خود شدند که در این راستا صدایشان به همه جا رفته اما با این حال نیروهای عربستان سعودی به خود اجازه وارد شدن به بحرین را دادند.

شیخ عبدالله دقاق در توضیح این که این نیروها هنگام ورود چه کارهایی انجام داده‌اند گفت: نیروهای مذکور حدود ۳۸ مسجد شیعه را به طور کامل خراب کردند که یکی از آن‌ها مسجد ابوذر نام داشت و خواستار برقراری بوستان به جای این مسجد شدند.

این عالم مبارز بحرینی تصریح کرد: این نیروها در ادامه حدود ۸۰۰ نسخه از قرآن، ۱۰۰۰ نسخه ادعیه را به آتش کشیدند و در ادامه حدود ۴۰۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان ما را زندانی کردند که تاکنون شهدای ما به حدود ۱۴۲ شهید رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود فیلمی از خوشحالی این نیروها از کشتار مردم بحرین گفت: یک فیلم از داخل نیروهای سعودی گرفته شده که این نیروها در حال رقص و پایکوبی هستند و خوشحالی خود را از کشتار و حمله به مردم بحرین ابراز می‌کنند اما با این حال ملت ما همچنان ثابت مانده، قوی‌تر شده و به ادامه این انقلاب تا دستیابی به پیروزی کامل اصرار می‌ورزند.

شیخ عبدالله دقاق اظهار داشت: امروز که مصادف است با سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بحرین ما برنامه‌های زیادی برای این پیروزی داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های مذکور گفت: دیروز یک اعتصاب در بحرین صورت گرفت یعنی خرید، فروش، دکان و سوپرمارکت‌ها تعطیل بوده و دیروز بحرین خالی بود که در این راستا ۹۰ درصد ما به آن چه که می‌خواستیم دست یافتیم.

این عالم مبارز بحرینی در ادامه افزود: از شب گذشته یک حمله الکترونیکی و اس ام اسی در بحرین به راه افتاد و تمامی مردمی بحرین به دبیر کل سازمان ملل sms زده و اعتراض خود را نسبت به آل خلیفه بیان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق ادامه داد: امروز نیز قرار بود تمام جوانان و نوجوانان به میدان لولوء حمله کنند و یک حرکت مردمی و انقلابی را به وجود آورند که ان شالله از تلویزیون‌ها شاهد این حرکت عظیم خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامی که فردا مردم بحرین قرار است انجام دهند گفت: فردا راهپیمایی بسیار عظیمی در بحرین صورت می‌گیرد که این تظاهرات بزرگترین تظاهرات مردم بحرین خواهد بود.

این عالم مبارز بحرینی با اشاره به آینده ملت و مردم بحرین گفت: در این جا باید سه نکته را یادآور شوم که این سه نکته چنان چه در هر حرکتی باشد ملت و انقلاب به پیروزی خواهند رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دقاق تصریح کرد: نکته اول وجود خون شهدا و قیام مردمی است چنان که ملت ایران شهیدپرور بوده و ارزش خون شهیدان خود را می‌دانند و ما نیز در بحرین شاهد آن هستیم و بحمدالله انقلاب بحرین انقلاب گروهی، چند نفر و حزبی نیست و انقلابی مردمی و تمام ملت بحرین است.

وی با اشاره به وحدت ملی و اسلامی در انقلاب‌ها افزود: خون دادن تنها کافی نیست این خون زمانی ارزش پیدا می‌کند که با وحدت همراه باشد که به حمدالله در بحرین این وحدت ملی و اسلامی وجود دارد و به برکت آن انشالله به نتیجه خواهیم رسید.

این عالم مبارز بحرینی تصریح کرد: رهبری انقلاب به دست علماست و انقلاب مصر، تونس و لیبی و یمن فرقی بسیار عظیم با انقلاب بحرین دارد و آن این است که انقلاب ما دارای رهبر است همچون انقلاب ملت ایران که وجود رهبری باعث شد که تمامی حرکات آن‌ها به نتیجه برسد چرا که ملت ایران رهبری شایسته همچون امام خمینی(ره) را در خود داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دقاق افزود: ما به حمدالله در بحرین یک رهبر عظیم به نام حضرت مجاهد شیخ عیسی قاسم داریم که نماینده مردم مراجع عالیقدرند و امیدواریم با رهبری این شخص به نتیجه برسیم و این رهبری فرق بزرگ انقلاب بحرین با دیگر انقلاب‌ها هم چون مصر، لیبی و.... است چرا که آن‌ها فاقد رهبری بودند.

این روحانی مبارز بحرینی در پایان خاطر نشان کرد: علمای بحرین هم چنان کارهای خود را ادامه می‌دهند تا ان شالله بحرین به پیروزی کامل دست یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *