جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۱۲
تخلفی که همه از آن بی اطلاعند؛

تغییر کاربری زمین، به نفع تعاونی مسکن مجلس!

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 343607
نکته جالب درباره این تخلف این است که نمایندگان مجلس از این اتفاق خبر ندارند. حتی مسئولان ذیربط در وزارت راه و ترابری و شورایعالی مسکن و شهرسازی نیز ایز این تخلف بی خبر بودند.
تغییر کاربری زمین، به نفع تعاونی مسکن مجلس!
به گزارش جهان به نقل از الف؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به روسای دوقوه پرده از یک فقره تخلف در اواخر دوره محمود احمدی نژاد برداشتند که در آن زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع، به طور غیرقانونی و پس از مراسم تحلیف حسن روحانی، به تعاونی مسکن مجلس واگذار شده بود. براساس ادعای این بیانیه تعاونی مسکن مجلس قصد دارد تا در این زمین دو برج ۳۵ طبقه در راضی سوهانک (خیابان اصلی سوهانک ـ کوچه بشارت) برای اعضای خود که از نمایندگان و کارکنان مجلس تشکیل شده است، بسازد.

در بیانیه صادر شده آمده: جای بسی تاسف است که در این بین تعاونی مسکن مجلس شورای اسلامی هم وارد این عرصه شده و به دنبال تغییر کاربری در ارتفاعات ۱۸۰۰ متر تهران و ساخت برج باشد. بی جهت نیست که نمایندگان مجلس در برابر تخریب باغات و تغییر کاربری ها ساکت هستند و باعث شده که دستورات مقام معظم رهبری در این خصوص بر زمین بماند.

براساس نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ با تحلیف آقای دکتر روحانی عمر دولت دهم به پایان رسید. بنابراین وزرای دولت دهم بعد از این تاریخ سمتی نداشته اند تا بتوانند جلسات شورایعالی شهرسازی و معماری را که بر طبق قانون متشکل از ۷ وزیر است تشکیل دهند. با این وجود در ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در جلسه ای غیرقانونی به نام شورایعالی شهرسازی و معماری تغییر کاربری زمین های سوهانک تعاونی مجلس به تصویب رسیده است. این انجمن از رئیس قوه مقننه و مجریه خواسته بودن به موضوع تغییر کاربری این زمین رسیدگی کند.

محمد حسین فرهنگی ازاعضای هیات رئیسه مجلس درباره این خبر به «الف» گفت که در جریان این خبر نیست. او گفت که تعاونی مسکن مجلس صرفا از نمایندگان تشکیل نشده و در مورد ساخت چنین پروژه ای کاملا بی اطلاع است.

محمد صادقی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و می گوید: خوشبختانه عضو تعاونی مسکن مجلس نیست.

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی در این باره می گوید: شروع این درخواست به پیش از آغاز مجلس نهم باز می گردد و پیگیری های آن از همان زمان شروع شده بود.

هاشمی با توجه به اینکه خودش عضو شورای مسکن و شهرسازی است، گفت که صدور چنین مصوبه ای را تایید نمی کند و در جریان آن قرار ندارد. این عضو کمیسیون عمران مجلس هم می گوید که عضو تعاونی مسکن مجلس که قرار است این برج ها را بسازد، نیست.

باتوجه به اینکه نمایندگان عضو هیات رئیسه نامه را ندیده بودند و عموما از آن اظهاربی اطلاعی می‌کردند از رضا رمضان پور، معاون مدیرکل امور مجلس وزارت راه و ترابری که از دولت احمدی‌نژاد این سمت را برعهده دارد، سئوال کردیم که باتوجه به مسئولیتی که به عنوان نقش ارتباطی اش میان وزارت مسکن و مجلس چه اطلاعاتی از این موضوع دارد.

رمضان پور با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این موضوع آن را در حیطه اختیارات معاونت مسکن و شهرسازی دانست.

اما پیگیری ما از دفتر دکتر حناچی، دبیرشوای عالی مسکن و شهرسازی، و دفتر آقای وحدتی مدیرکل دفتر ایشان به نتیجه ای نرسید.

در نهایت هیچ کس حاضر نبود راجع به این موضوع اظهار نظر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رانت خواری چند بخشه ؟
دور خاتمی رو یک عده افراطی مشارکتی گرفته بودند اما این دوره کارگزاران دست پرورده ه.... سیرمونی ندارند که ماشششششششالا !!!!!
هرکی به فکر خودشه، مجلس هم همینطور.
چرا شما رسانه ها پیگیر وضع مسکن مردم نیستین؟ اوضاع مسکن در کشور خیلی بحرانیه. مردم ما به بی خانه بودن عادت کرده اند. حدود 700 هزار مسکن خالی در کشور وجود داره و این در حالی که قیمت اجاره و خرید مسکن روز به روز افزایش پیدا میکنه. مسئولین با این خانه های خالی چه می خواهند بکنند؟ طرح مالیات بر خانه های خالی چه شد؟ موضوع خیلی شک بر انگیزه. بعید نیست که خود مسئولین جزو بساز بفروش ها باشن. از وقتی که واژه "مسکن" از روی نام وزارت خانه شهرسازی حذف شده گویی که مسئولین کمتر اسم اون رو میشنون و بی خیالن. اغلب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... از مشکل بی خونگی مردم نشات میگیره.مسئولین چه طور شب ها راحت خوابشون می بره؟
Iran, Islamic Republic of
همه بی خبرند ولی چند مدت هست که امتیاز این تعاونی حدود 35 تا 50 میلیون بسته به زور طرف خرید و فروش هم شده
حالا جالبه همه بی خبرن !
کی بود کی بود من نبودم !
مبارك است
كارت هاي هديه
برج سازي
و...
چرا به تخلف هاي مالي نمايندگان رسيدگي نمي شود
هزينه هاي ميلياردي در زمان انتخابات و...
Iran, Islamic Republic of
"نکته جالب درباره این تخلف این است که نمایندگان مجلس از این اتفاق خبر ندارند. حتی مسئولان ذیربط در وزارت راه و ترابری و شورایعالی مسکن و شهرسازی نیز ایز این تخلف بی خبر بودند."
به طرز وحشتناکی تحت تأثیر قرار گرفتم. طفلکی نماینده ها که کلاً انسان های مظلومیند، ساده، از تمام این داستان ها به دور. البته بی انصافی نمی خوام بکنم ولی به هر حال یه عده از این دوستان حسابی ساده ان و صرفاً دنبال رضای خدا. البته اینکه خداشون کیه خودش مقوله ی جداییه!
دهقان دامغانی
ای بابا کجای کارین ....مال دنیا خیلی خوبه بلکه عالیه.اون دنیایی که بده دنیای ماست که مثل چرک کف دسته.انشااله خدا این دنیا رو از ما نگیره..امین
هاشمی رییس کمیسیون عمران است
Iran, Islamic Republic of
نمي دانم اين تعاوني مسکن مجلس چه تعداد خانه مي خواهند بستر رودخانه اي را در سعادت آباد (شهرک مخابرات ) مجاني گرفته اند و چهار برج با بيش از 300 واحد ساخته اند که مراحل پاياني آن است اينها مي خواهند از حقوق مردم دفاع کنند
تعاونی مسکن مجلس بایستی تحقیق و تفجص شود و دادستانی بررسی نماید چند محل برای اینها ساخته شده ویا گرفته اند همین الان کنار بلوار ارتش محل ایران خودروی سابق و اطرافش بنام پروژه یاس در مجلس پیش فروش می شود .آیا حسابرسی هست؟؟؟؟؟؟
بلند بگو مرگ بر آمریکا...
برای اینکه این جمله رو بلند تر بگیم باید خودمون رو هم درست کنیم
به کجا چنین شتابان؟
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعاً پیگیر وضعیت معضلات اینچنینی هستید بهتر است بدامید تعاونی مسکن جهاد استان تهران زمین منابع طبیعی که زیر نظر محیط زیست بوده را 14 میلیارد تومان فروخت و بین اعضاء خود تقسیم کرد.
هرچه بگندد نمکش می زنند وا به روزی که بگندد نمک
به خودشون که رسید اطلاع ندارن یا عضو نیستند