دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

میزان خسارت برف به کشاورزان شمالی

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 343385
معاون وزیر جهاد کشاورزی از خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزان استان‌های شمالی از بارش برف خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از خسارت‌های وارد شده به دو استان مازندران و گیلان ناشی از برف سنگین هفته اخیر به بخش کشاورزی بوده که دولت برای جبران آن قول مساعد داده است.
به گزارش جهان؛حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو استان مازندران و گیلان از جمله مناطقی هستند که عمده فعالیت‌های اقتصادیشان بر محور فعالیت‌های کشاورزی از قبیل زراعت، باغداری، نوغان‌داری، دامداری، مرغداری و غیره است که برف سنگین هفته اخیر در این مناطق باعث شد بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها با آسیب‌های جدی مواجه شود.

وی ضمن تقدیر از دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای توجه ویژه به بخش تولید افزود: در جلسات ستاد بحران دو استان که پس از بازدید از وضعیت و شرایط تولید کنندگان تشکیل شد. همچنین در جلسه‌ی پایانی جمع‌بندی و برآورد خسارات وارد شده تاکید بسیاری بر توجه ویژه به بخش تولید و جبران آسیب‌های ناشی از برف سنگین هفته گذشته داشتیم که می‌تواند تولید را احیاء و استمرار آن ممکن سازد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولیدات کشاورزی این دو استان خسارت دیده‌اند مشمول بیمه نیستند صندوق بیمه نمی‌تواند همه خسارت وارد شده به کشاورزان حتی آنهایی که محصولات‌شان بیمه شده‌اند را جبران کنند؛ بنابراین با توجه به وسعت نظر مسئولان دولت و تاکید ویژه وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان امیدواریم به بهترین شکل این خسارت جبران شود تا کشاورزان این مناطق بتوانند به آینده تولیدی‌شان بیش از پیش امیدوار باشند.

هفته گذشته برف سنگینی در استان‌های مازندران و گیلان بارید که بر اساس گزارش‌های موجود در برخی مناطق تنکابن ارتفاع بارش به حدود دو متر رسید و مشکلاتی عدیده‌ای برای کشاورزان و مردم این دو استان شمالی ایجاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *