يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
امتناع کشورهای عربی از اعلام لیست ورزشکاران غرب آسیا

کشورهای‌عربی دیدسیاسی دارندنه‌ورزشی

دنبال کرسی در IOC هستیم
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 343126
بهرام افشارزاده می‌گوید: با وجود گذشت ۲۰ روز از زمان اعلام اسامی ورزشکاران عربی شرکت کننده در بازی‌های غرب آسیا، هنوز هیچ کشوری به ما لیست نداده است.
کشورهای‌عربی دیدسیاسی دارندنه‌ورزشی
به گزارش جهان، مسئول برگزاری بازیهای غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا کشورهای حاضر در این رقابت‌ها اسامی ورزشکاران خود را اعلام کرده‌اند؟ اظهار کرد: کشورهای حاضر در این مسابقات هنوز جواب درستی به ما نداده‌اند و در حالی که باید ۲۰ روز پیش اسامی را برای ما اعلام می‌کردند، از این کار امتناع می‌کنند.

او ادامه داد: من خیلی موضوع را پیگیری کردم، اما متاسفانه فعلا نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. آنها موظف بودند اسامی را اعلام کنند. متاسفانه آنها بیشتر روی مسائل سیاسی دقت دارند. سیاسی نگاه می‌کنند نه ورزشی.

افشارزاده با بیان این که برای بازدید از روند ساخت و تعمیر اماکن ورزشی کیش امروز به این جزیره سفر می‌کند، یادآور شد: امروز به کیش می روم تا ببینم ساخت و ساز امکان ورزشی به چه صورت بوده و کار تا چه حد پیشرفت داشته است.

او در واکنش به این اظهار نظر که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، زمان برگزاری بازی‌ها تغییر کند، تصریح کرد: نمی‌دانم و در جریان نیستم. کسی در این رابطه با من صحبت نکرده است. من شخصا پیگیر هستم تا ببینم نتیجه‌ چه می‌شود، اما آنچه که مسلم است بدون پول نمی‌شود کار کرد و باید برای میزبانی این رقابت‌ها شرایط مهیا شود.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در امور بین‌المللی درباره مسئولیت جدیدش، گفت: ما کشورهای عربی را به طور کلی بررسی کردیم. پروتکل‌های همکاری با آنها را آماده کردم، اما پروتکل زیاد نوشته و امضا می‌شود، ولی اجرا نمی‌شود. روابط ما با کشورهای عربی تاکنون یک طرفه و از جانب ما بوده است. چند سفر از طرف ما انجام شده، ولی کسی به ایران نیامده است.

افشارزاده ادامه داد: فرمی تهیه کردیم تا با همه افرادی که عضو مجامع جهانی هستند در آکادمی نشست داشته باشیم و از آنها حمایت کنیم. رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری مدال آور هستند و باید در مجامع جهانی به خوبی حضور پیدا کنند و از حق‌شان دفاع شود. ما پیگیر هستیم که بتوانیم در آینده در IOC کرسی داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به روابط نزدیک شما با شیخ احمد، رییس شورای المپیک آسیا، آیا ایشان قولی برای دادن یک کرسی از IOC به ایران داده‌اند؟ خاطر نشان کرد: من هنوز با شیخ احمد در این باره صحبت نکرده‌ام،‌ اکنون ایشان در سوچی است و باید موضوع را پیگیری کنم.

دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک در واکنش به این موضوع که قرار بود شیخ احمد پس از انتخابات ریاست جمهوری به ایران بیاید، یادآور شد: وقتی شیخ احمد از سوچی باز گردد از ایشان دعوت می‌کنیم که به ایران سفری داشته باشد. مقدمات را فراهم کرده‌ایم و باید ببینیم چه می‌شود.

او با ابراز امیدواری برای برقراری ارتباط با کشورهای عربی تاکید کرد: من سعی می‌کنم این اتفاق رخ دهد. توسعه روابط وظیفه امور بین‌الملل است. با شناختی که من و نمایندگان کشورهای عربی از هم داریم ان‌شاءالله پل ارتباط برقرار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *