جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واریز مطالبات چایکاران کشور

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 343052
رئیس سازمان چای شمال کشور گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات باقیمانده چایکاران شمال کشور تامین و به حساب آنها واریز شد و سازمان چای به چایکاران بدهی ندارد.
به گزارش جهان، علی محرر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: طی سالجاری عاملیت پرداخت وجوه چایکاران برعهده بانک سپه بود، اما سال آینده قصد داریم پرداخت مطالبات چایکاران را طبق سنوات گذشته به بانک کشاورزی واگذار کنیم.

رئیس سازمان چای شمال کشور درباره بارش شدید برف و خسارات ناشی از آن نیز گفت: هم اکنون چایکاران در حال به زراعی باغات خود هستند، ضمن آنکه بارش سنگین برف و کاهش دمای هوا نمی تواند خسارتی به باغات چای وارد کند بلکه این بارش به نفع چایکاران نیز خواهد بود.

محرر تصریح کرد: بارش سنگین برف علاوه بر تامین آب موجود برای فصل کاشت، می تواند بخش عمده آفات باغات چای را از بین ببرد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه آب شدن برف ها و ایجاد روان آبها می تواند در فرسایش خاک باغات چای تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که باغات چای در دامنه کوه ها، تپه ها و شیب های تند قرار دارند.

وی درباره مصوبه بسته حمایتی چایکاران، اظهار داشت: این بسته که شامل مبلغی برای به زراعی باغات چای، بیمه محصولات و رفع مشکلات معیشتی چایکاران بوده هنوز در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان سال جاری این مبلغ مصوب و برای به زراعی باغات چای تامین شود.

هم اکنون حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور زیرکشت برگ سبز چای قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *