دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جشنواره فيلم فجر مثل داربي‌هاي پايتخت!

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 342833
مخاطب همانطور که انتظار دارد از داربي‌هاي پايتخت لذت ببرد، مخصوصا در جشنواره‌ها اميد آن داريم که با ديدن فيلم سينمايي خوب و شاد! به وجد آييم.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، مخاطب همانطور که انتظار دارد از داربي‌هاي پايتخت لذت ببرد، مخصوصا در جشنواره‌ها اميد آن داريم که با ديدن فيلم سينمايي خوب و شاد! به وجد آييم. در فرصتي که داشتيم موفق شديم دو فيلم بيگانه و تمشک را در سينما صحرا تماشا کنيم. 

مخاطب وقتي در يک روز تعطيل يا غير تعطيل با خانواده از خانه بيرون مي‌زند بيش از همه چيز دوست دارد لحظات شادي را در همان مدت کوتاه تجربه کند و لبخند و شادي را در چهره اعضاي خانواده‌اش نظاره‌گر باشد. شايد نگارنده اشتباه مي‌کند اما جامعه فعلي ما بيش از هر چيزي به جشن و شادي نياز دارد. 

شادي کالاي گم شده ايران فعلي است و بي‌دليل نيست که آمار سکته و افسردگي افزايش يافته است و اهالي هنر و سينما مخصوصا کارگردان‌ها و تهيه کنندگان عزيز بايد روي دوش خود احساس مسئوليتي سنگين کنند. فيلم بيگانه همه‌اش قرص، دارو، غم و اندوه بود آن هم در فضايي بسته و دلگير. در جامعه امروز ما سر هر کوچه و خيابان وکنار سلطل‌هاي زباله صحنه‌‌هاي غم‌انگيز فراواني است که مخاطب هر روز آن را مشاهده مي کند. اگر کارگردان هنر آن را دارد که با نشان دادن چنين صحنه‌‌هايي به مسئولان تلنگري بزند، چه ايرادي دارد چنين فيلم‌هايي بسازيم و الا با اين فيلم‌ها سطح فرهنگ و ناهنجاري‌هاي جامعه در همين حد خواهد ماند.

در قسمت پاياني فيلم پانته‌ آ بهرام روي باريکه جدول راه مي‌‌رود تا به مخاطب نشان دهد نسل امروزي ما هر آن در لبه پرتگاه قرار دارد. قسمتي که چند سال قبل در فيلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» نيز به آن تاکيد شده بود و سوژه جديدي نبود!

تمشک کمي دلبازتر از بيگانه

در فيلم تمشک صحنه‌هاي دلباز و زيباتري مي‌توان ديد. زيبايي‌هاي جنگل‌‌هاي شمال، مزارع زيباي شمال و پرورش اسب و تصاوير آزادي و جولان اسب‌ها مخاطب را به ذوق مي‌آورد. ديدن ماشين عروس نيز اميدوارمان مي‌کرد که فيلم شادي را تماشا کنيم اما از بخت بد ما اين فيلم هم غم‌انگيز بود. و نيکي کريمي در يک سانحه دلخراش رانندگي فوت کرد! ما که مدام سر هر کوچه به خاطر تصادف حجله جوان ناکامي را مي‌بينيم درجديدترين کار ساسان سالور نيز به معضل يا پديده لقاح مصنوعي براي بچه دار شدن پرداخته شده بود که اين جسارت کارگردان ستودني بود. آري، کارگردان بايد از معضل يا ناهنجاري ۳۰، ۴۰ سال آينده يک جامعه پرده بردارد. سميرا حسن‌پور هم نقش خود را به خوبي ايفا کرده بود. با اين حال در اين فيلم نيز صحنه‌هايي دلگير از مرگ،‌دعوا، سردخانه،‌گريه، ماتم، سيگار و... مي‌توان ديد. با اين حال با توجه به جواني آقاي سالور مي‌توان به آينده کاري وي اميدوار بود.

تشکر از بچه‌هاي صندوق حمايت

در خصوص جشنواره فجر امسال حتما بايد به جو سينما صحرا اشاره کنيم که واقعا خانواده‌هاي ورزشکاران، قهرمانان و اهالي رسانه در جوي صميمي و پرشور پاي فيلم‌هاي جشنواره مي‌نشستند که جا دارد از همت و درايت صندوق اعتباري حمايت از قهرمانان و پيشکسوتان ورزش کشور و به ويژه دوست خوبمان پندار خمارلو عزيز تشکر ويژه داشته باشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *