يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

گاز خانگی مازندران وصل شد

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 342412
سیدعلیرضا ستاری از جانبازان فتنه ۸۸ می‌گفت: «بچه‌های این مملکت در فتنه ۸۸ آسیب دیدند؛ بچه‌هایی که پای اعتقادات و ارزش‌هایشان ایستادند؛ اگر غائله دیگری رخ دهد، باز هم سینه سپر می‌کنیم».
به گزارش جهان به مقل از مهر، بررسیها و برآورد خسارتهای برف بی سابقه مازندران با گذشته یک هفته بارش برف آغاز شده و بخش های مختلف مشغول آماربرداری هستند.

بررسیهای اولیه نشان از خسارت هزار میلیارد تومانی بارش برف به بخش های مختلف استان مازندران دارد، این درحالیست که مازندران همچنان زخم خورده از حادثه برف سنگین سال ۸۶ است و اهالی منطقه، تقاضا دارند تا با آب شدن برف، مشکلاتشان فراموش نشود.

قطعی گاز بخش خانگی نداریم

مدیرعامل شرکت گاز مازندران پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت گاز استان می گوید: جریان گاز استان از اواخر روز گذشته وضعیت نسبی پیدا کرده و از این رو قطعی گاز مشترکان خانگی برطرف شده است.

محسن عرب مقصودی افزود: در حال حاضر قطعی گاز بخش خانگی نداریم و حتی در آمل که بیشترین مشکل را در روزهای قبل داشتیم، اکنون قطعی گاز نداریم.

وی با اشاره به اعمال محدودیت در بخش گاز استان یادآورشد: همچنان اعمال محدودیت بر بخش صنعتی و تجاری، جایگاه های سی ان جی و مدارس وجود دارد.

عرب مقصودی در عین حال تصریح کرد: از روز شنبه که مدارس بازگشایی می شود، مشکلی برای تامین سوخت آن نداریم.

راههای مسدود شده باز شد

سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: تا ظهر جمعه دیگر هیچ راه مسدود شده روستایی در مناطق بحران زده غرب مازندران نخواهیم داشت.

وی به خبرنگار مهر گفت: یک راه روستایی در بخش تنکابن دیشب بازگشایی نشده بود که نسبت به اعزام بلدرز اقدام شد و چون در منطقه ای فاقد پوشش تلفن همراه واقع شده است، درحال حاضر اطلاعی از وضعیت بازگشایی مسیر نداریم و به احتمال زیاد این مسیر تاکنون باز شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر مسیر روستایی در شهرهای غرب استان مازندران بازگشایی شده است.

مدارس شنبه دایر می شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب دیدن ۵۰ واحد آموزشی استان گفت: مدارس مازندران شنبه بازگشایی می‌شود.

سی علی قاسمی یادآورشد: تمامی تلاشها بر این است که مشکلی در امر آموزش ایجاد نشود و دانش آموزان مدارس آسیب دیده نیز به سایر مدارس منتقل می شوند.

با عادی شدن شرایط مازندران، اهالی منطقه دغدغه رفع خسارتها و برنامه ریزی برای تامین آن را دارند.

مازندرانیها چشم انتظار تصمیمات دولت

فرماندار نور با اشاره به خسارت ۱۸ میلیارد تومانی حادثه بحران برف، عنوان کرد: برنامه ریزی برای جبران خسارت وارده ضروری است زیرا خسارتهای وارده بی سابقه است.

علی محمد صمدیان با بیان اینکه اهالی استان در سال ۸۶ نیز بر اثر بارش سنگین برف دچار خسارت سنگین نیز شدند، عنوان کرد: برطرف نشدن کامل آن خسارتها، سبب شده تا مردم در حادثه جاری نیز دغدغه داشته باشند.

در عین حال معاون امور عمرانی استاندار مازندران، بر لزوم تهیه سند جامع و کامل ناشی از خسارتها تاکید کرد و گفت: باید خسارتها دقیق و شفاف برآورد شود.

علی نبیان به خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی و وسعت ابعاد این بحران گفت: تسریع در رفع مشکلات مردم می تواند، استان را از شرایط ایجاد شده نجات دهد.

وی اظهار داشت: خسارت این حادثه به بخش های مختلف کشاورزی، باغداری، آموزشی، مسکن و ... سنگین است که امیدواریم با برنامه ریزی دولت برای جبران خسارتها، نیازسنجی شود.

به رغم بارش سنگین برف و مشکلات ناشی از آن، زندگی در مناطق بحران زده غرب استان مازندران جاری است و اهالی منطقه چشم انتظار برنامه های دولت برای رفع مشکلاتشان است و تقاضا دارند تا با آب شدن برف، مشکلاتشان فراموش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *