يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

وعده وزارت‌تعاون دربراه صف طویل سبدکالا

یک مقام مسئول: روند توزیع سبد کالا بهبود یابد
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 342388
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اعلام کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان، به نظر می‌رسد از روز شنبه روند توزیع سبد کالا بهبود یابد به طوری که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و اگر تمامی برنامه‌ها به نحوی مطلوب پیگیری شود دیگر شاهد صف برای تحویل کالاها نیستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ابوالحسن فیروزآبادی با تشریح روند توزیع سبد کالا گفت: به دنبال دستور ریاست جمهوری در خصوص ساماندهی توزیع سبد کالا، دومین جلسه رسیدگی به روند توزیع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و تمامی تعاونی‌های بزرگ که در کار توزیع فعال هستند و حدود ۸۰ درصد توزیع در بازار را بر عهده دارند برگزار شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این نشست مشکلات موجود که بخشی به پوزهای بانکی مربوط می‌شود مطرح و قرار شد با قول‌های مساعد دست‌‌ اندرکاران وزارت ارتباطات بتوانیم تعداد نقاط توزیع را از ۲ هزار و ۹۰۰ نقطه در کشور به ۴ هزار نقطه برسانیم.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سبد کالا بین تعاونی‌ها و یک میلیون و ۴۰۰ هزار سبد کالا نیز در میان مردم توزیع شده است. فیروزآبادی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان، به نظر می‌رسد از روز شنبه روند توزیع سبد کالا بهبود یابد به طوری که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و اگر تمامی برنامه‌ها به نحوی مطلوب پیگیری شود دیگر شاهد صف برای تحویل کالاها نیستیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه در خصوص علت تشکیل صف‌های طولانی گفت: تعیین نقاط توزیع کالاها به دلیل دیر آماده شدن نرم افزار بانک ها موجب برآورد ۷ هزار نقطه‌ای برای توزیع کالاها شد، در حالی که تعداد کمتری به توزیع پرداختند که این خود علت عمده بروز مشکل در این زمینه بود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه به استقرار واحدهای سیار در شهرک‌های اطراف تهران اشاره کرد و گفت: با استقرار این واحدهای سیار که به کمک واحدهای ثابت خواهند آمد روند توزیع مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی درباره اعلام نشدن سبد کالایی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سبد کالایی این افراد هنوز اعلام نشده و امیدواریم در آینده نزدیک با سهولت بهتر اعلام شود. به محض اینکه روند توزیع کالاها به حالت پایدار برسد و دیگر شاهد صف‌های طولانی برای دریافت کالاها نباشیم، فاز دوم طرح در اسرع وقت شروع خواهد شد که متعاقبا اعلام می شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: نزدیک به ۳.۵ میلیون سبد کالا در اختیار تعاونی امکان برای واگذاری به کارگران قرار گرفته است و فاز دوم اجرای طرح توزیع سبد کالا نیز به محض اعلام سبد کالایی کارگران و بازنشستگان بدون هیچ مشکلی و با سهولت بهتری از مرحله اول اجرا می‌شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه محدودیت‌های زمانی در تحویل سبد کالا برداشته شده است گفت: افراد در هر زمانی می‌توانند سبد کالایی که به آنها تعلق گرفته را دریافت کنند و در این خصوص هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *