جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

پایان 10سال انتظار حاتمی‌کیا

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 341555
صبح امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه قطعاً برای ابراهیم حاتمی کیا رنگ و طعم ویژه ای دارد. نه به دلیل اکران فیلمی تازه از او که به این جهت که پس از یک دهه انتظار آرزوی او برای ساخت فیلمی با محوریت شهید چمران به مرحله کمال رسیده و "چ" رونمایی می شود.
پایان 10سال انتظار حاتمی‌کیا
به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، اگر مروری کوتاه بر اخبار و اظهارات ابراهیم حاتمی کیا داشته باشیم خواهیم دید که این فیلمساز از سال های ابتدایی دهه ۸۰ نیت ساخت فیلمی درباره شهید مصطفی چمران که خود "دردانه شهیدان جنگ" می خواندش، داشته است.

فیلمی که نخستین پروانه ساخت برای آن در سال ۸۹ و به تهیه کنندگی محمد پیرهادی صادر شد اما با انصراف حاتمی کیا در آن سال ساختش منتفی شد تا سال ۹۰ که با تهیه کنندگی مهدی کریمی و حمایت بنیاد سینمایی فارابی از آن وارد عرصه تولید شود.

فیلم بنابر آنچه در پروسه تولید رسانه ای شد اثری متفاوت در کارنامه حاتمی کیا به ویژه از نظر جلوه های بصری محسوب می شود. این غنای تصویری با داستان و روایت متفاوت راوی "آژانس شیشه ای" قطعاً رنگ و بویی متفاوت خواهد یافت.

در فیلم حاتمی کیا ایفای نقش شهید چمران را فریبرز عرب نیا برعهده داشت که در مراحل پایانی تولید فیلم این همکاری با حاشیه هایی همراه شد و پرونده تولید فیلم بدون عرب نیا بسته شد. در کنار عرب نیا اما بازیهای بابک حمیدیان، مریلا زارعی و مهدی سلطانی هم می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *