سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

پیری جمعیت نشاط را از جامعه ایران می‌برد

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 341468
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مورد پیر شدن جمعیت در سال‌های آینده هشدار داد و گفت: پیری جمعیت نشاط را از جامعه ایران می‌برد.
پیری جمعیت نشاط را از جامعه ایران می‌برد
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محسن حیدری در یازدهمین گردهمایی اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: پیری جمعیت باعث رفتن نشاط از جامعه ایران می‌شود.

وی در مورد پیر شدن جمعیت ایران در سال‌های آینده هشدار داد و گفت: دشمن جنگ پنهانی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است که اگر به آن توجه نکنیم غیر قابل جبران می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جنگ جمعیت را یکی از حربه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: در دهه ۶۰ قانون کنترل جمعیت اجرا شد که اجرای آن فقط در ۲ سال نخست درست بود.

وی در ادامه به مشکلات پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: آنچه پیش بینی کرده‌اند جمعیت ایران رو به پیری است که این خطر بزرگ کشور ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت گفت: ایشان هشدارهایی جدی در این باره داده‌اند.

این مسئول پیر شدن جمعیت ایران را یک بحران توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به روند نزولی جمعیت، پیش بینی شده است که جمعیت ایران در سال‌های نه چندان دور به ۴۵ میلیون نفر برسد.

وی تصریح کرد: وقتی جامعه جوان نباشد شور و نشاط و سر زندگی از آن می‌رود و هیچ ایرانی نمی‌خواهد که ایران ما به چنین سرنوشتی دچار شود.

استاد حوزه علمیه اهواز در ادامه بیان کرد: در برخی از نقاط کشور درباره فرزند آوری افراط و در جاهایی نیز هموطنان ما دچار تفریط شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهواز در ادامه با تشکر از تلاش شورای حل اختلاف سراسر خوزستان متذکر شد: این شورا‌ها باید در حد ممکن از طلاق گرفتن زوج‌ها جلوگیری کنند.

به گفته وی، یکی از عوامل کاهش جمعیت در ایران اسلامی طلاق گرفتن زوج‌ها از همدیگر است که باید تلاش کنیم تا آنجا که امکان دارد این کار انجام نشود.

حیدری نداشتن شغل برای جوانان را یکی از عوامل مهم بالا رفتن سن ازدواج دانست و از مسئولان کشور خواست زمینه را برای رفع بیکاری فراهم سازند.

وی گفت: وقتی جوان ما شغل نداشته باشد نمی‌تواند ازدواج کند و تشکیل زندگی دهد و اگر این کار نیز صورت گیرد رغبتی برای بچه دار شدن ندارد.

امام جمعه موقت اهواز یکی از عوامل مهم رواج بیکاری در جامعه را اشتغال افراطی بانوان بیان کرد و افزود: متاسفانه زنان در مشاغلی کار می‌کنند که اختصاص به آقایان دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور در برخی مشاغل مانند شوراهای حل اختلاف برای زنان را بلامانع دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوتراب
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت کاربران محترم که نظر داده اند چند نکته اساسی قابل توجه است:
1- ایران تنها کشوری است که دارای مذهب رسمی شیعه دوازده امامی است و رسمیت مذهب شیعه محصول و دسترنج تلاش های شگفت انگیز پیامبر(ص) و شهادت و مجاهدت های یازده امام و مادر شهید آنها حضرت زهرا (س) و کوشش های 1400 ساله ی علمای شیعه و پیروان خالص آنهاست که در طول سالیان طولانی با غربت و بی کسی با حاکمان ظالم و ستمگر به صورت مصالحه یا قیام پرچم شیعه را سرافراز نگه داشته اند.
2- با بررسی تاریخی روشن میشود که هروقت برادران اهل تسنن حاکم بوده اند به شیعیان فضای کمی برای تنفس و اظهار عقیده داده اند و همیشه به نوعی در صدد محدود کردن عرصه بر آنها بوده انداما بعداز انقلاب 1357 حضرت امام خمینی(ره) تفکر وحدت برادران شیعه و سنی را مطرح کرده اند.
3- بعداز روی کار آمدن دولت آقای هاشمی رفسنجانی در سال 1368 و طرح کاهش جمعیت برای کاستن هزینه ها و آباد کردن کشور ما شاهد تلاش معکوس و بر خلاف سیاست کلی دولت از جانب اهل تسنن بودیم که به صورت جدی و قاطعانه در صدد افزایش حداکثری جمعیت خود برای غلبه یافتن جمعیت خود بر شیعه و گرفتن امتیازات بیشتر از حکومت بودند.
4- البته این تلاش آنها طبیعی می نماید چون هر اقلیتی در صدد افزایش قدرت خویش است ولی از آنجا که ما تلاشهای این چنینی اهل تسنن را تهدیدی برای خود و در راستای تغییر سیاست های کلی نظام و گرفتن امتیاز تلقی میکنیم چون این تلاش انها را بارها از زبان نخبگان آنها و عملا مشاهده کرده ایم.
5- بحث های آکادمیک و نظری بین ما و اهل تسنن سرجای خود باقیست اما این به معنای آن نیست که ما در عرصه عملی و اجرایی بخواهیم ک امور کلان را به آنها واگذار کنیم چنان که در حکومت های سنی مصر, یمن , عربستان , اردن , مالزی , اندونزی و کشورهای آفریقا همین سیاست را پیگیری میکنند. اگرچه شیعیان را به صورت حاشیه ای قبول میکنند ما هم با در حاشیه بودن اهل تسنن مخالفتی نداریم.
6- با توجه به اقدامات جدی و قابل توجه نخبگان و مردم اهل تسنن در افزایش جمعیت ما خود را در محاصره آنها می بینیم و هرسال با فزونی جمعیت آنها حلقه محاصره تنگ تر میشود و ما این تلاش آنها را خیرخواهانه تلقی نخواهیم کرد چون درصدد غلبه هستند.
7- ما انقلاب نکردیم ما شهید و جانباز و مفقودالاثرندادیم ک ایران شیعه را بعداز 1400 سال درد و رنج و خون دل خوردن تقدیم به اهل سنت کنیم. برادران اهل تسنن میتوانند به صورت یک اقلیت محترم با حقوق شهروندی زندگی کنند اما نباید با تلاشهای خود در صدد غلبه یافتن بر ما باشند و ما از این تلاش آنها برای غلبه یافتن, واقعا متاسف و شگفت زده هستیم.
8- قابل توجه ایرانیان شیعه : رشد اقتصادی و مدرن شدن کشور بعداز داشتن جمعیت و افراد است. وقتی که ما بقاء نسلی و جمعیتی نداشته باشیم صنعتی و مدرن شدن کشور , تلاشی لغو و بیهوده است در صورتی که جمعیت مولد کشور , برادران شریف اهل تسنن هستند.
--
مطالب دیگری هست ولی توجه به همین نکات برای هر عاقلی کفایت می کند.
اگر در خانه کس هست یک حرف بس است.