دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

تعطیلی پنجشنبه‌ها مشروع و قانونی است

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 340969
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه تصمیمی مشروع و قانونی بود که توسط شورای آموزش و پرورش گرفته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس گفت: تصمیمی که گرفته شده تصمیمی مشروع و قانونی است و توسط مرجع مربوطه یعنی شورای آموزش و پرورش اتخاذ شده است.

وی افزود: زمانی که این تصمیم گرفته شد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم پس از بررسی رضایت خود را جهت به اجرا در آمدن این تصمیم اعلام کرد.

رئیس کمیسیون سبک زندگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم اتخاذ شده را دارای مقبولیت نسبی دانست و افزود: بدون شک تعطیلی پنج‌شنبه های مدارس برای همکاران ما در آموزش و پرورش بویژه معلمان پایه ابتدایی ثمرات زیادی دارد.

علی احمدی تصریح کرد: پیش از این تبعیضی در آموزش و پرورش وجود دارد که الان برطرف شده و با 5 روزه شدن دوره کاری مدارس، معلمان احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

وی افزود: معلمان مقاطع راهنمایی و دبیرستان هم فرصت بیشتری را برای تصمیم‌گیری ساعات باقی‌مانده دارند.

وی در ادامه تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس را مورد قبول مدیران دانست و گفت: مدیران ما باید از این تصمیم راضی باشند چرا که فرصت بیشتری برای انجام فعالیت‌های خود دارند.

علی احمدی گفت: اکثر خانواده‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس استقبال می کنند مگر خانواده‌هایی که پدر و مادر به هر دلیلی نمی‌توانند روز پنجشنبه در مدرسه باشند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌اموزان بر عهده خانواده و مدرسه است، خانواده‌هایی که مشکل دارند باید احساس مسئولیت بیشتری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *