چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱۵
۴۱
زاکانی در صفحه شخصی خود مطرح کرد؛

انتقاد 'مش قربون' از عدم برخورد با مسئولین نظارتی/ چرا اسناد فساد دانشگاه آزاد بایگانی شد؟

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 340782
رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس هفتم در تشریح علت بایگانی شدن اسناد فساد دانشگاه آزاد در سال ۸۵ به کوتاهی برخی مسئولین نظارتی اشاره کرد و گفت: در زمان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در سال ۸۵ مقدار زیادی از اسناد را از سازمان بازرسی کل کشور گرفتیم که البته بایگانی شده بود و با بررسی دقیق، علت را هیات علمی کردن مسوول بخش مربوطه یافتیم.
انتقاد
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و دبیرکل جمعیت رهپویان شب گذشته در آخرین پست خود در صفحه اجتماعی گوگل پلاس ضمن روایت بخشهایی از ابعاد فساد در دانشگاه آزاد به انتقاد از عدم برخورد با دستگاههای نظارتی در موضوع مبارزه با فساد پرداخت.

وی در این نوشته با روایت دیدار خود با یکی از عشایر خوزستان، برخورد با مسئولین دستگاههای نظارتی که در مبارزه با فساد کوتاهی داشته اند را یکی از راههای کاهش بروز فساد در کشور قلمداد کرد.

زاکانی در این نوشته تحت عنوان «حرف های ساده ولی حکیمانه از....» آورده است:

صبح در هنگام ورود به مجلس فردی موجه و کامله مرد سراغم آمد و بعد از سلام و علیک متعارف گفت کاری ندارم، از بچه های رزمنده هستم خواستم درد دلی بکنم.

حرف های او را به دقت گوش کردم با حکایتی شروع کرد.
او گفت من عشایرم، اهل صیدون از اطراف ایذه، در نوجوانی روباه ها به دهمان می آمدند و حسابی دلی از عزا در می آوردند و آفتی برای مرغ و خروس های ده شده بودند.

جلسه ای بین اهالی ده، پیرامون این آفت بزرگ برگزار شد و همه ایده ها و طرح های خود را گفتند تا رسید به مش قربون، او گفت جنگل پر از روباه است و کاری از ما بر نمی آید. ما باید حساب نگهبان های دهمان را برسیم که دایما" می خورند ولی وظیفه خود را انجام نمی دهند لذا توصیه مش قربون این بود که باید سرتفنگها را به طرف نگهبان ها نشانه رفت و علاوه بر آن نان و آب بیخودی هم به آنها نداد تا لااقل از خواب غفلت بیدار شوند.

نتیجه ای که گرفت این بود چرا برای فساد مالی علاوه بر مقصرین کسی سراغ قاصرین و دستگاه های نظارتی نمی رود، چرا کسی برای کوتاهی دستگاه های نظارتی که با عناوین مختلف کار می کنند در کشور چاره ای نمی اندیشد.

ظاهرا" این مثال همه فهم و با ادبیات عامیانه، تطبیقی عینی ولی غیر محترمانه داشت، اما درس بزرگی برای بنده بود که یکی از ایرادهای جدی کشور دستگاه های نظارتی کشور هستند که به مسوولیت هایشان عمل نمی کنند و یا بدتر این که کسانی هستند که با همه وجود از گرگ ها و روباه ها در جامعه حمایت می کنند نه از اهالی ده به تعبیر مش قربون!!!،

یادم آمد در زمان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در سال ۸۵ مقدار زیادی از اسناد را از سازمان بازرسی کل کشور گرفتیم که البته بایگانی شده بود و با بررسی دقیق علت را هیات علمی کردن مسوول بخش مربوطه یافتیم!

برخی مواقع هم دستگاه های نظارتی کم تقصیرند چرا که ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور که بحمدالله سابقه خیلی خوبی دارند، چندی قبل در کمیسیون قضایی مجلس گفت اسباب تعجب است که هنوز بانک ها از امیرمنصور آریا در قبال بدهی بیش از سه هزار میلیاردی ایشان شکایتی نکرده اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين چه سوالي مگر نميدانيد دانشگاه آزاد ملك پدري است در حقيقت به كسي ربطي ندارد
چه جورم!
سندش در اسناد به دست آمده از دوره ماقبل هخامنشیان به دست آمده!!!
ملک پدری کی؟
ای بابا کجایی عزیز مگه نمی دونی ایران ملک پدری بعضی هاست!
Serbia
ه.ر
جواد
لطفا بگویید سال هشتاد و پنج چه کسی رئیس سازمان بازرسی بوده؟
آقای زاکانی اگه برخی از مسئولین ما با تحصیلات عالی به اندازه برخی از افراد بی سواد کشور ما دانایی و درایت داشتند امروز موقعیت بهتری داشتیم. عشایر که جای خود دارند و همیشه سنبلی از شعور و شجاعت بوده اند.
ایرانی
یعنی دیگر به تخلفات بزرگ و کوچک دانشگاه ازاد رسیدگی نخواهد شد؟؟؟؟؟!!!!!
مگه تا حالا شده !؟
کلا بی خیالش شدن
"چرا اسناد فساد دانشگاه آزاد بایگانی شد؟"
ج.ن دانشگاه آزاد جزو اموال شخصی آقای رفسنجانی است! فضولی آنهم به شما نیامده ، همین!
ملکش ره هم ....
مسئولین نظارتی همه که ووو...
آقای زاکانی مشخصه چرا بایگانی شد چون پای آقای ه...در میان است که خیلی خرفشون برو داره!
سید محمد علی سیادت ازآبادان
United States
چرا بایگانی نشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر تونستن...مهدی هاشمی را ... پرونده...
یه سوال گوگل پلاس فیلتر نیست؟
نخیر
مگه کسی می تونه به این خاندان بگه بالای چشتون ابروست؟
درود بر هر کسی که با فساد مبارزه می کنه
رئیس سازمان بازرسی بنده خدا دست تنها چیکار کنه؟ هر طرفش رو جمع میکنه، اون طرفش میفته.....
.. آماده محاكمه باشيد...
فارض
United States
بسيارخوب حالا كه علت بايگانى شدن رو فهميدى ! و شخص مسؤل هم كه الآن نميتونه مانعى ايجاد كنه درسته؟ اكثريت مجلس هم كه دستتونه حالا ببينيم ميتونيد حق ملت رو بگيريد يا نه ؟
بایگانی شد چون ...خواست
هروقت به دزدی های ... رسیدگی شد آن وقت ...
عبدالله
.... مشکل کشور بیکاری وازدواج جوانان است نه دانشگاه ازاد ...
ی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اگر ادامه پیدا می کرد لطمه به آقازاده و آقازاده ها وارد می شد
aranisalam6@gmail.com5
بیخود نیست بهش میگن دانشگاه ازاد دراختلاط ازاد. درسیاست ازاد درفساد ...فقط دریک چیز ازاد نیست انتقاد از... بهتراست برسر در این دانشگاه بنویسند {اینجا ملک شخصی اقای ه.ر است بدون اجازه داخل نشوید
شنیدم که از یه نفر پرسیدن بزرگ ترین دروغی که تا حال شنیدی چی بوده؟
گفت: ....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي از كجا آورده.....
شماها که درد مردم را ندارید....
فرهاد
Germany
ای بابا شما کجای کاری جان من این که هنوز چیزی نیست فقط صبر کنید فکر کردین الکی اسم پسرشو گذاشته ... این داستان هنوز شروع نشده شاهنامه پایانش خوش است
مش قضنفر
Germany
.... طرف فوتشون کنه به زباله دان تاریخ میپیوندن پیوندتان مبارک
فساد تمام نشدنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه افشاگران
دهه فجر مبارک
عده ای در دانشگاه آزاد بعد از سی سال ... یهو دچار شوک شدند چون رئیس دانشگاه عوض شده بود و زمان بخور و بخور به اتمام رسیده بود با تمام تلاششان سعی کردند رئیس دانشگاه عوض نشود ولی شد و دومین رئیس دانشگاه که سر کار آمد بخور و بخور و پارتی بازی به اتمام رسیده بود و این افراد تحمل نداشتند به بهانه تعویض رئیس جمهور در حالیکه فقط 18 ماه از روی کار آمدن رئیس نگذشته بود اصرار بر تعویض رئیس داشتند آنهم از میان خودشان که دوباره .... شروع شده است.
درود بر افشاگری های نمایندگان مجلس
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...فشل شدن سيستمهاي بازدارنده و سستي آنها موجب جري شدند و دلير شدن متخلفين و دست اندازان به بيت المال مي شود ...
مهدی
با سلام
آقای زاکانی نفرمودید شما در قبال پرونده چه کردید . انشاء الله .....
استاد معظم اخلاق....
Iran, Islamic Republic of
انشالله بزودی در قیامت رسیدگی خواهد شد