دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سازمان ملل با کمیته امداد همکاری می‌کند

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 340718
نماینده هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در ایران گفت: ارتقای همکاری مشترک بین سازمان ملل متحد و کمیته امداد امام خمینی از مهم‌ترین اهداف حضورم در استان قزوین است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، گری لوئیس در نشست خبری که امشب در سالن اجتماعات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت کمیته امداد امام خمینی و سازمان ملل متحد شبیه به هم هستند، اظهار داشت: هر دو نهاد در کاهش بی‌‌عدالتی، ریشه‌کنی فقر و جذب مشارکت‌های مردم تلاش می‌کنند تا بتوانند محرومیت‌ را رفع کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد در ایران حضور دارد و در کنار دولت است و به او کمک می‌کند که این مهم از اقدامات ارزشمند این سازمان به شمار می‌آید، بیان کرد: این سازمان در مکان‌های مختلف امید، امنیت و انگیزه تلاش را به مردم محرومی که در فقر به سر می‌برند، می‌دهد.

این مسئول در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر سازمان ملل متحد از کمیته امداد امام خمینی آشنایی دارد، ابراز داشت: ما در تهران، سیستان و بلوچستان و قزوین از چند طرح نهاد یاد شده بازدید کردیم و اطلاعات کافی از فعالیت‌های این نهاد داریم.

نماینده هماهنگ‌‌کننده سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: از نظر ما کمیته امداد امام خمینی کمک‌رسانی ارزنده، مثبت و مطلوب را به نیازمندان ارائه می‌دهد تا آنان به صورت مستقل بتوانند مخارج زندگی خود را تأمین کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هدفش از آمدن به استان قزوین به دست آوردن تجربه‌های مختلف است، بیان کرد: ایجاد بیشتر همکاری مشترک در انجام برنامه‌های مختلف بین سازمان ملل متحد و کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از دیگر اهداف حضور من در این استان است.

وی اظهار کرد: در بازدید خود از کمیته امداد امام خمینی متوجه نظامی شدم که کمک‌های مردمی در آن جمع‌آوری و در محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود تا فقر در این نظام ریشه‌کن شود.

نماینده هماهنگ‌‌کننده سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: همچنین این کمیته با فعالیت‌های ارزنده‌ای که انجام می‌دهد کرامت و انسانیت را به خانواده‌های محروم برمی‌گرداند و امید به زندگی در آنان را با ایجاد شغل ارتقا می‌دهد.

وی ابراز داشت: طی بازدید از روستایی با خانواده‌ای آشنا شدم که این خانواده با بافتن فرش و تولید آن مخارج زندگی خود را تأمین می‌کردند و همچنین در روستای دیگری با خانواده‌ای آشنا شدم که با سرمایه خود و کمک‌های دولت و مردم توانسته بودند خانه کوچکی را بسازند که این موارد در ایران ارزشمند است.

گری لوئیس اضافه کرد: در بازدید از خانه‌های روستایی استانداردهای لازم در ساخت این خانه رعایت شده بود به طوری که در زمان حوادث غیرمترقبه امنیت جانی این خانواده حفظ شود که این مهم اقدام ارزشمندی بود.

وی با اشاره به بازدید از طرح اکرام کمیته امداد امام خمینی، اظهار داشت: در این طرح خیران و نیکوکاران ماهانه مبلغی را با هدف حمایت از یتیمان به حساب آنان واریز می‌کردند تا آنان بتوانند هزینه‌های تحصیل، پوشاک و مواد غذایی خود را تأمین کنند.

نماینده هماهنگ‌‌کننده سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: تحقق این مهم گوشه‌ای از کمک‌های مردم بود که با عشق و علاقه به نیازمندان کمک می‌کردند که ارزش این مهم با هیچ چیز مانند مادیات قابل مقایسه نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *