چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۷
۶۶

واکنش عجیب ترکان به انتقادات گسترده از سخنان اهانت‌بارش

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب: 340510
مشاور ارشد رئیس‌جمهور که پس از اظهارات اهانت آمیزش درباره مردم ایران، مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است، ادعا کرد که مخاطب سخنانش مردم نبوده اند اما باز هم تاکید کرد: آنچه که در روزنامه آرمان منتشر شده مورد تایید بنده است و سرجای خود باقی است!
واکنش عجیب ترکان به انتقادات گسترده از سخنان اهانت‌بارش
به گزارش جهان، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص انتقادهای مطرح شده نسبت به سخنان وی که در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده بود، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها رعایت امانت را نکردند. آنچه که در روزنامه آرمان منتشر شده مورد تایید بنده است و سرجای خود باقی است.

متن سخنان ترکان در توهین به مردم

وی افزود: من هیچ وقت نگفتم که کسانی که به روحانی رای نداده‌اند تصمیم دارند در برابر قانون بایستند و به نظر من کسانی که چنین تعبیری کردند نهایت بی‌اخلاقی و غیرحرفه‌ای بودنشان را نشان دادند و امانت مطلب را رعایت نکردند. باید عزیزان آنچه را که گفته شده منعکس کنند نه اینکه با سلیقه خودشان چیزی را کم و زیاد کنند و استنباط‌های خود را از قول بنده منعکس کنند.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه نوار صوتی مصاحبه من موجود است و بنده تعبیر بسیاری از دوستان که نبست به من داشتند را غلط می‌دانم، تصریح کرد: من گفتم عده‌ای نسبت به دولت تدبیر و امید مواضع انتقادی دارند اما منظور من از این اشخاص که مردم نبود؛ این‌ها گروه‌های سیاسی‌اند، مردم همیشه به تشخیص خودشان و با حسن‌نیت و صمیمیت مدافع دولت هستند.

ترکان تصریح کرد: گروهای سیاسی سلیقه‌های سیاسی خود را اعمال می‌کنند اما اگر من انتقاد می‌کنم از یک گروه سیاسی آن گروه نباید از روی عصبانیت آن انتقاد را به مردم تعمیم دهد.

وی با بیان این مطلب که «من گفتم عده‌ای از نمایندگان مهلت نمی‌دهند که دولت اهداف خود را پبش ببرد و با توجه به مدت کوتاهی که از عمر دولت می‌گذرد با روش‌های متعدد نگرانی درست می‌کنند و با تهدید و کارت زرد و سوال موانع ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: به هرحال وقتی از اشخاص سیاسی انتقاد می‌شود عده‌ای آن را به مردم ربط می‌دهند که این درست نیست انتقاد من اشخاص سیاسی بودند و آنها هم نباید از این انتقاد ناراحت شوند ما باید تحمل انتقاد را داشته باشیم و من علت این عصبانیت‌ها را نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: البته که سوال حق قانونی نمایندگان است اما حقیقتا تعداد سوالات در مقایسه با دولت قبل بسیار زیاد است باید به دولت مهلت داد تا عملکرد خود را نشان دهد.وزرای محترم همه ظریف خود را برای کاهش مسکلات به کار گرفتند و همه می‌دانیم که در کوتاه مدت همه چیز حل و فصل نمی‌شود، فراموش نکنیم آنچه که بر سر اقتصاد ایران آمده با یک، دوماه، یا یک سال برطرف نمی‌شود چراکه اشکالاتی که بر سر اقتصاد ایران آمد به مدت طولانی باقی می‌ماند.

«باید به وزرا مهلت دهیم تا به تدریج مشکلات را حل کنند انتظار معجزه را نداشته باشیم و از کسانی که با تمام وجود در خدمت احمدی‌نژاد بودند تقاضا می‌کنم مدتی هم اجازه دهند تا دولت نیز کارهای خود را پیش ببرد.»

ترکان در پایان خاطرنشان کرد: بعضی سوالات منطقی است و باید پرسیده شود اما برخی ناشی از انتظارات نامناسب است و منطق ندارد. من نمی‌دانم وقتی احمدی‌نژاد قوانین را زیر پا می‌گذاشت این آقایان ساکت بودند، وقتی احمدی‌نژاد گفت برنامه پنجم را خمیر می‌کنم ساکت ماندند الان هم به دولت مهلت بدهند تا ببیند چگونه اهداف خود را پیش خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود به شرفت مرد . حرف حساب و حق
مرسی منفی
حر
احتمالا دولت روحانی می خواهد با ان خمیر نان بپزد
حالا بستگی دارد کدام نانوایی به محله شما نزدیک باشد سنگک باشد یا بربری
میشود معنای نقد را بفرمایید یعنی چی ؟تا مواضعتان بعد از پایان دولت نباشد که بگویید منظورمان اینجوری بود یا اون جوری بود
اگه مرد بود سر حرفش وامیستاد یا یقه اون کسانی رو که حرفش رو تحریف و چاپ کردن(روزنامه ی آرمان) مرد و مردونه میگرفت.
مهدی
از دیکتاتورهای کارگزارانی بیش از این انتظار نیست. بعضی از همین ها روزی دنبال ریاست جمهوری مادام العمر برای اقای هاشمی بودن.
توهین پشت توهین /اولش مستقیم به ما گفت قانون گریز حالا هم غیر مستقیم داره میگه گوش دراز!!
.
ای کاش هیچ کسی در مقابل انتقادات سازنده عصبانی نشود. نه شما و نه گروه های سیاسی مخالف شما. متاسفانه این وسط هر کسی خودش را می بیند. حرف ما مردم عادی که عضو هیچ گروه و هیچ حزبی نیستیم و تنها راه ولایت و شهدا را پذیرفته ایم این است که هر طور شده باید از حق هسته ای خود دفاع کنیم. حتی اگر به قیمت انجام نشدن توافق نامه باشد. طوری نشود که قیامت جوابی برای کوتاهی مان نداشته باشیم.. والله علی ما نقول وکیل
اگر آیات آخر سوره مجادله مطالعه بفرمایید می بینید که خداوند تمام احزاب را در حزب شیطان قرار می دهد. فقط یک حزب را قبول دارد و آن حزب الله است. البته این طور هم نیست که مثلا یک نفر مثل بنده بتواند ادعای حزب اللهی بودن کند. خداوند در این سوره دقیقا می فرمایند که حزب اللهی ها چه کسانی هستند.
وقتی حزب حزب شدی درست مثل این است که طرفدار یک تیم فوتبالی! شما فقط به برنده شدن تیمت فکر می کنی نه به چیز دیگر پس بسیاری از حقوق زیر پا گذاشته خواهد شد.
اوایل انقلاب بود که می خواستم به عضویت یک حزب درآیم شهید بزرگواری به من گفت اگر رهرو حقی پیرو قرآن باش و حزب اللهی، منم خودم را وقف مردمم کردم. شاید خیلی ضربه خوردم ولی پشیمان نیستم.
.
بله منظور بنده هم از اینکه عضو هیچ حزب و گروه نیستیم، نعوذ بالله به معنای رد حزب الله نبوده. حرفم این است که به جناح ها و باند بازی های سیاسی وابستگی نداریم. ان شاء الله که خداوند توفیق دهد اگر روزی ادعای حزب اللهی بودن کردیم واقعا همان چیزی باشد که خدا در قرآن فرموده و نه فقط لقلقه زبان.
احمد
بعضى از آدما سنشون كه ميره بالا زوال عقلى ميگيرن
به خودتون نگيرين
این آقا واقعا میداند امروز چندشنبه است؟ آیا از ایشان سئوال شده که الان کدام سلسله در ایران حکومت می کند؟ اصلا میداند که معاون وزیر دولت احمدی نژاد بودن و مشاور روحانی شدن را میتوان ابن الوقت بودن دانست؟
زمان احمدی نژاد به ایشان تذکر داده شد آقای رئیس جمهور این ها از جنس مردم نیستند و به شما و مردم ضربه خواهند زد اما احمدی نژاد واقعا فکر می کرد که دارد از تجربیات آدم های غمخوار به حق مردم استفاده می کند و برایش مهم نبود که این ها قبولش ندارند. این هم شد نتیجه اش!
حالا ببینید همان ها که شعار می دادند دولت باید از همه دیدگاه های مخالف استفاده کند و ما باید در دولت شریک باشیم و سهم خواهی می کردند چه دیکتاتوریی راه انداخته اند.
Iran, Islamic Republic of
به این میگن ماله کشیدن.
احسنت ترکان.
خوب بلدی آسمون و ریسمون به هم ببافی.
الان میگی منظورت از 49 درصدی که به روحانی رای ندادن مردم نبود .
پس این ها کی بودن؟
...
بد به دل راه ندین منظورش اونور تری ها بودن.احتمالا تو مریخ هم انتخاباتی با نتایج مشابه بوده !
خود آقای روحانی هم بارها همین حرف را به زبان آورد که یکی از دفعات آن در مجلس بود که صدای نماینده ها را درآورد.
آقای سریع القلم که راحت هر چه به دهانشان می آید به مردم می گویند و برای شعور ملت ارزش قایل نیستند. فرقی نمی کند که به آن ها رأی داده باشند یا نه! ایشان از یک کنار میزند!
حالا آقای ترکان هم ما را به بی اخلاقی متهم می کند! خوب اگر مخاطب شما مردم نبودند بفرمایید حضرتعالی با دیوار حرف می زدید؟!
متولد دهه 60
Iran, Islamic Republic of
اینا رو ولشون کنید(اینا یعنی ترکان و نعمت زاده و صد البته هاشمی و . . .) هم سنشون بالاست باید کاری به کارشون نداشته باشید هم عقده ای شدن !! 4 سال فقط میخوان عقده گشایی کنن و مردم رو بدبخت کنن تا اون موقع دستشون برای همه رو شده انشاالله!
United States
چرا؟؟؟
مگه می شه
سيدحسين پيام
وقتي عده اي خود را مالك و وارث انقلاب و نظام و ايران بدانند ، همين مي شود !!!
علي
احمدي نژاد ادم عملگرا بود . شما خودتون با انون مقايسه نكنيد. شماها ريش و قيچي را داديد دست امريكا.
شاید به احمدی نژاد خیلی ایراد می گیرند ولی خداوکیلی کدام یک از دولت ها اشتباه ندارد.
این دیکته ننوشته است که غلط ندارد.
ولی این ها بیایند خدماتشان را لیست کنند ببینم چقدر در شانزده سال قبل از احمدی نژاد کار مفید داشته اند. آیا نصف دولت نهم و دهم بوده!
تازه این ها از همان ابتدا با مشت آهنین دهان منتقدان را می بندند که کسی نتواند حرف بزند.
...
خدمات ؟ اوه تا دلت بخواد....
Iran, Islamic Republic of
این جماعت وقتی بندو اب میدن هی توپو تو زمین رسانه ها میندازن که بد ترجمه شده بد منتقل شده بد خبر رسانی شده و ووو
اصلا من درک نمی کنم چرا کسی حرف این دوستان را نمی فهمد حتی خودشان هم حرف خودشان را درست نمی فهمند و هی متفاوت حرف می زنند! بعد باید تصحیح کنند!
United States
گل گفتی
آی گل گفتی
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا روحانی با این همه ادم راستگو تیم اخلاق درست کرده است،
دروغ پشت دروغ، توهین پشت توهین،
ترکان هنوز هم از مردم عصبانی است که 8 سال دست هم پالگی هایش را از قدرت کوتاه کرده است.
خوب اين سخنان كه همگي منطقي بودند كجاش عجيب و غريب بود؟
اگر مخاطب آقای روحانی و آقای ترکان و دیگر تیم دولت مردم نیستند شما بگویید چه کسانی هستند؟!
نمی دونم
جابرکیخسروی
اینها عادتشان است، در زمان اصلاحات کمی کوتاه می آمدیم برای اعتراض به خداوند هم میخواستند مجوز راهپیمایی بدهند و بگیرند، اول یه حرفی می زنند اگر جلویشان ایستادی که هیچ اما اگر کوتاه بیایی بعد خدا می داند چه خواهند کرد
امين
اگه منظورت ماست ماليه منطيقه درست ولي چرا اين سخنانش رو بعد از انتشار نامناسب حرفاش نزد؟
و بعد از 15 روز بعد شروع به دفاع از خودش كرد. همون بعد چاپ نظراتش مي گفت قابل توجيه نبود؟
الان كي مي تونه اون نوار مصاحبه رو پيدا كنه. ببينه راست گفته يا دروغ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این همه به احمدی نزاد گیر میدادند شما تو این مملکت نبودی بلا نکنه رفته بودی دانشگاه هاوایی
محمد
United Kingdom
حتی با این توجیه ترکان، سایر کاندیداهای ریاست جمهوری مثل رضایی عارف،قالیباف و غرضی را نیز شامل میشود که توهین به این شخصیتهاست و آنها باید موضعگیری کنند
Iran, Islamic Republic of
من توي ميدون وليعصر (عج) بودم. احمدي نژاد گفت اون عده اي كه سطل آشغال آتيش ميزنن خس و خاشاكن! اونوقت جماعت سبز گفتن احمدي نژاد به كل طرفداراي جناح رقيب گفته خس و خاشاك!!!!!!!!!!!
وجداناً‌ شماها آخر شامورتي بازي و جنجال رسانه اي هستيد!!!!!!
داري به 49 درصد مردم توهين ميكني اونوقت عذر بدتر از گناه مياري؟
خوبه باز قبول داريد 49 درصد به روحاني رأي ندادن وگرنه ميگفتيد كل مردم ايران به روحاني رأي دادن و احياناً‌ تقلب شده و از اينجور خزعبلات كه گفتيد و چهار سال مملكت رو به آشوب كشيديد!!!!!!!!!
احمدي نژاد اشتباهاتي داشت كه جبرانشون سخته (بخصوص دو سال آخر). اما حداقل مرد بود و ترسی هم از كسي نداشت.
زمان ميگذره و همين 50 درصدي كه از لج احمدي نژاد به روحاني رأي دادن، دوره بعد از لج روحاني به يكي ديگه رأي ميدن. اونوقت ببينيم آقايون چه توجيهي دارن. ايكاش چشماتونو باز كنين!!!!!
...
اونوقت دیگه این مردم انتخابشان را نکرده اند بلکه ادم هائی هستند که گول خورده اند،در انتخابات تقلب شده ، انتخابات ازاد نبوده ،رای مردم حق الناس نبوده و... شما که دیگه باید مثل بقیه مردم مطلب رو حفظ باشین .
احسان
Iran, Islamic Republic of
خيلي بدی تركان! چرا براي توجيه حرف زشتي كه به مردم زدي بازهم دروغ مي گويي؟
احمدي نژاد كي گفت برنامه پنجم را خمير مي كنم؟
چيزي كه خمير شد مباني سكولاريستي و لائيك برنامه پنجم بود نه خود برنامه!!! سكولار بودن مباني برنامه هم در خود آن كتابچه مباني مورد اذعان قرار گرفته بود. به همين دليل هم جمع آوري و معدوم شد...( نه به دستور احمدي نژاد بلكه با اتفاق نظر همه معتقدان به انقلاب)
امين
آقاي تركان چقدر دير تكذيب كردين مي ذاشتين برا سال ديگه.
ایرونی
همینی که اسم رییس جمهورقبلی رو میاری و میگی طرفداراش نمیذارن کار کنیم این نشون دهنده ضعف شماست. میخواید ضعفهای خودتون رو پشت اشکالات دولت قبل و منتقدینتون پنهان کنید.
...
خوب لطف کنید برید کنار کسانی بیان که بتونن کار کنن . اوستاتونم میگفت هر 9 روز یک بحران برای من درست کردن البته ایشان دور دوم را با گریه رای گرفت شما هم بهتره از الان تمرین کنینکه خوب و تاثیر گذار گریه کنین.پیاز بدم خدمتتون؟
مسلم زمان ما كه تنها نيست
در آن روزهايي كه هركس ساز خودش را مي زد و بدون هيچ دورانديشي و آينده نگري فقط به فكر پيروزي در انتخابات بود و حسن روحاني در ميان غرور كاذب اصولگرايان پيروز انتخابات شد و دولت افراطيون را با پوششي بنام اعتدال تشكيل داد، بايد چنين روز را هم پيش بيني ميكرديم كه يك عده افراطي و تاريخ مصرف گذشته دوباره خواهند آمد و عزت و جلال و بزرگي كشور رو از بين خواهند برد
تركان و امثال تركان كه به روحاني كاري ندارند اينها همه دست پرورده ي هاشمي و خاتمي هستند كه 4 سال پيش قصد براندازي نظام را داشتند ولي حالا با آزادي كامل و با فراغ بال زمام امور را در دست گرفته اند
...
همانطور که دفعه قبل خوابشان تعبیر نشد ایندفعه هم نخواهد شد مطمئن باش
Iran, Islamic Republic of
ماست مالیزیشن هم حدی دارد .آقای ترکان میشه شما کمتر حرف بزنید .آیا هر دولتی باید یک چنین فردی را داشته باشد که مردم به جای پیگیری مطالبات حقه خود گرفتار حاشیه شوند وبه مسائل بی ارزش بپردازند .آقای ترکان شما بهتر است به عملکرد خود و دولت مطبوعتان بپردازید که شعارهایی که دادید به عنوان دولت راستگویان تاکنون آیا حتی کمتر از پنج درصدهم محقق شده است ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان یک مدیر انقلابی و توانا هستند و همیشه در خدمت مردم بوده اند .
قاسم
راست میگی
معلوم از حرفاش که چه قدر از بعضی از کارهای واقعا انقلابی احمدی نژاد خوشحاله
ع-ن
به تو چی رسیده که دستمال به دست گرقتی ؟
96
ترکان خودتی؟؟؟؟؟
چه عجب به جهانم یه سری زدی!!!!!!!
این سخنان توهین امیز به مردم روزی همچون اتش دامن یاوه گویان راخواهد گرفت دیر و زود دارد سوخت وسوز ندارد.
وحید
مشی ایشون دقیقا منو یاد آقای هاشمی میندازه که پس از هر اظهار نظر عجیب یا خاطره های غریب وانتقاد رسانه ها با تغییر موضع همه رسانه ها رو به بی اخلاقی متهم میکنند.
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
رسول كاظمي
بعضي از دولتمردان پس از رسيدن به قدرت ذوق زده شده اند و از حول حليم توي ديگ افتاده اند
بیننده
دست شما درد نکنه دیگه جناب ترکان یعنی ما ... ایم
قاسم
انصافا این حرفات نشون میده که چه قدر از اینکه هشت سال دولت دست شما نبوده ناراحتید.
اون موقع هر حرفی احمدی نژاد می زد می گفتید تحمل نداره و از این حرفا. الآن که به خاطر کارهای نادرست وزراتون این قدر از سوال نمایندگان ناراحتید. اون وقت از سعه صدر و انتقاد پذیری حرف می زنید. حرفای قبلت دو حالت داره یا قبلا راست گفتی و توهین کردی و من شخصا از تو نمی گذرم و قبلا حرفات دروغ بوده که وای به حال دولت راستگویان با این مشاور ارشدشون
Iran, Islamic Republic of
افراسیاب دولت اعتدال را عشق است ،به مردم ناسزا میدهند می گویند منظورمان منتقدین دولت است.
علی
ان موقع که اقای اکبر ترکان وزیر دفاع بود پرسنل صنایع دفاع18 ماه معوقع طلبکار بود که6ماه ان پرداخت شد مابقی به صندوق دولت واریزشد که یکی از نمایندها درعتراض به وی گفت بعضی از پرسنل شما کنار خیابان دستفروشی میکند بجای اینکار طلب انهارا بدهید
یاسر
ما اخر قضیه شرکت... به مدیر عاملی اکبر ترکان و رییس هیئت مدیره ... که با زد و بند موفق شدن 8 فاز از فازهای پارس جنوبی رو صرفا با ضمانتنامه های صوری و بدون مطرح شدن در مجلس دز زمان همین اقای زنگنه و با استفاده از رانت در اختیار بگیرن به کجا رسید؟
...
ببین ، شما هم حرف ملت را نفهمیدی ! اصلا بعضی ها پیام را نمیگیرند .چه مال دوم خرداد باشه چه سال 92 . عزیز من گیرنده ات رو قوی کن و خوب با چشم بصیرت نگاه کن . ببین کلیدرو !
United States
نتیجه : هرکس از دولت تدبیر و امید انتقاد کند از دایره مردم خارج شده و یک گروه سیاسی است
افشین
ترکان از ابتدای مسئولیتهای متعدد خود ثابت کرده آداب اجتماعی را مراعات نمیکند و لیدر خوب مالی جریان انحرافی چپ می باشد . کاش جناب رئیس جمهور به شخص سالمی این مسئولیتها را میداد تا دوران ننگین مدیریت مشایی بر آقای احمدی نژاد تکرار نشود.
خداناظر اعمال همه ماست
y
کجای حرفای آقای ترکان اشتباه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟ همش عین واقیته
ناصر
United States
بابابازبه کرم محمودبابی پولی حق مردم رامیداداین بااینهمه پول وتوافق ژنو2......
صادق موحد
از مشاور چندشغله دولت تعلیق ونومید بیش از این انتظار نیست
United States
آقای ترکان آخرتی هم هست
...
مثلا جناب مشاور ارشد اگر ما بپرسیم شما که نمی توانستید کاری کنید چرا وعده سه ماهه دادید و سر وعده فقط یک مشت حرف تحویل مردم دادید و گرانی ها هنوز بیداد میکند یا اگر بپرسیم چرا تغییر افراد تا مرز ابدارچی ها داره پیش میره و کلید تبدیل به بلدوزر شده و بپرسیم چرا رانت به افراد داده میشه و چرا افراد مساله دار نصب میشن و....سئوالات منطقیه ؟ و اگر منطقیه جوابش کو
aranisalam65@gmail.com
درست مثل مشایی واسه احمدی نژاد ترکان کاردولت روحانی را به انحراف خواهدکشود یادت باشه نگی نگفتی این خط- اینم نشون÷
دروووود بر همه مردمی که جواب توهین های ایشون رو دادند
Iran, Islamic Republic of
ا ین هم مشایی دولت تدبیر و امید
حسن
بر سر اقتصاد ایران چیزی نیامده اگر آمده امثال شما هم که مدت زمان بیشتری از دولت قبل مسئولیت داشته اید بر سر اقتصاد آورده اید که حتما" باید جوابگو باشید البته شما خانواده هزار فامیل هر کس غیر از خودتان بر سر کار بیاید از تمامی توان و استعداد منفی خود برای سرکوب و تخریب او بهره می گیرید تا دیگر کسی جرأت نکند با شما در بیافتد اقتصاد ایران بدست افراد بازنشسته امتحان پس داده و کم توان سامان نخواهد گرفت