دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱

کشته شدن ۲۰ عضو القاعده در الرمادی

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 340489
وزارت دفاع عراق از کشته شدن دست کم بیست شبه نظامی وابسته به القاعده در درگیری های روز دوشنبه در شهر الرمادی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تصاویر منتشر شده به دست وزارت دفاع عراق حاکی از تشدید عملیات گشت زنی نیروهای دولتی در الرمادی است. محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق، می گوید: «برخی ار تک تیراندازها محاصره شده اند و نیروها [ارتش] الان پشت سرشان هستند. مهماتشان به زودی تمام می شود.» العسکری می افزاید: «عملیات نظامی باید به سبب حضور غیرنظامیان بادقت انجام شود. برای شکار قاتلان و جنایتکاران اینجا هستیم.»

از دسامبر گذشته اعضای القاعده شاخه عراق، موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، بخشهایی از الرمادی، مرکز استان الانبار، و فلوجه را به کنترل خود درآورده اند. نیروهای دولت عراق و قبایل متحد دولت تلاش می کنند کنترل این دوشهر را پس بگیرند.

گشت زنی نیروهای دولتی در حالی تشدید می شود که آمریکا اعلام کرده است کمک هایش به دولت عراق را در مبارزه با شبه نظامیان بیشتر خواهد کرد. آمریکا دیروز، دوشنبه، اعلام کرد با هدف تقویت دولت عراق بیست و چهار بالگرد تهاجمی آپاچی به عراق می فروشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *