جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۱

وقوع بزرگترین مفسده اقتصادی در منابع ملی

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 340354
یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع از وقوع بزرگترین مفسده اقتصادی در منابع ملی استان‌های کشور پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان به عنوان طراح طرح تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: وزارت جهاد کشاورزی گزارشی درخصوص علت کاهش میزان جنگل‌ها و از بین رفتن مراتع داده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین موارد گزارش اجرای سیاست‌های دوگانه در برخورد با متخلفین و آمایش سرزمینی است.

نماینده مردم تالش در مجلش با اشاره به گزارش دیوان محاسبات اظهار داشت: دیوان هم گزارشی داده است مبنی بر اینکه با تغییر کاربری زمین‌ها برای سرمایه‌گذاری و اشتغال سودهای کلانی از بیت‌المال کسب کرده‌اند.

وی از عدم پیگیری موارد ذکر شده انتقاد کرد و افزود: بیش از سه میلیون هکتار از منابع ملی واگذار شده است اما نظارتی بر روی آنها نبوده که در همین زمینه دیوان محاسبات اعلام کرده بیش از ۵۰ درصد تخلف صورت گرفته است.

شکری در همین زمینه تصریح کرد: با تغییر کاربری و عدم استفاده صحیح برای طرح‌های اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ درصد تخلف در این بخش صورت گرفته که پرونده آنها در دادسرا وجود دارد.

نماینده مردم تالش در مجلس اضافه کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات این تخلف بزرگترین مفسده اقتصادی در منابع ملی بوده است؛ البته تخلف در همه استان‌ها وجود داشته است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۱۱۰۸۰۰۰۴۲۶#sthash.xgi۸GsGi.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تازه مسلمان
برو کوهای مرزن اباد رو گزارش تهیه کن خواستی عکس ها رو میفرستم