جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱۲
۳۱

وزیرخندان ما با کدام حق، اینگونه سخن گفت؟

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 340108
محمدی تصریح کرد: آیا هنوز درک نکرد‌ه‌اید که آنچه در سوریه در سه سال گذشته جریان یافته، یک فتنه اسرائیلی-وهابی است تا مقاومت را نابود کند.
وزیرخندان ما با کدام حق، اینگونه سخن گفت؟
به گزارش جهان، هادی محمدی در روزنامه جوان نوشت: راهبردهای قرن جدید که توسط نئوکان‌های امریکایی تدوین شده بود، برای امریکا جایگاه حاکم بلامنازع در جهان تعریف می‌کرد و برای امریکایی شدن جهان، فرهنگ،‌ سیاست، اقتصاد و امنیت و اندیشه را نیز برای همه تعریف می‌کرد. این لقمه برای امریکایی‌ها بسیار بزرگ بود و روزگار امروز و دشواری‌ها و مشکلات عدیده آنها نیز به دلیل بزرگی لقمه‌ای بود که برداشته بودند. این تدبیر نسنجیده که همه جهان را گوش به فرمان می‌خواست با مدل «هر کس با ما نیست،‌دشمن ماست» چنان ارعابی در جهان به وجود آورده بود که حتی اروپای پیر، احساس خفگی می‌کرد، چه رسد به برخی بازیگران در خاورمیانه.

امروز امریکا ۱۷ هزار میلیارد بدهی دارد که هر روز باید سقف بدهی را افزایش دهد و اسکناس بدون پشتوانه چاپ کند و بحران مالی و اقتصادی جلوی خیزهای بلند در مؤلفه‌های قدرت ملی و جهانی آن را گرفته و در رقابت با قدرت‌های بزرگی مانند روسیه و چین و حتی شتاب رشد قدرت‌های نوظهور، احساس عقب‌ماندگی می‌کند. مقامات کاخ سفید دیگر نمی‌توانند بسیاری از هزینه‌ها را بپردازند و لذا رجزخوانی و تهدیدات آنها هم پوشالی و تو خالی شده و ناچارند به جیب کشورهایی مانند قطر و عربستان چشم بدوزند و از آن خرج کنند. این واقعیت تلخ آنها را «به شیر بی‌یال و دم و اشکم» تبدیل کرده و موجب شده تا حتی «ملیجک‌ها»ی منطقه‌ای هم وارد میدان شوند و از امریکا انتقاد کنند. امیر ترکی فیصل مانند سعود فیصل در عربستان این احساس را دارد و چون امریکا را پشم ریخته می‌بینند، هم پیمانی با اسرائیل را فعال تر از قبل کرده‌اند تا جای خالی امریکا در سیاست‌های کلان منطقه را پر کنند و برای امریکا تعیین تکلیف کنند. یعنی اوضاع آن چنان خراب است که «قورباغه هم، سر بالا شنا می‌کند.» ترکی فیصل در نشست داووس سوئیس از اینکه سیاست‌های امریکا دچار آشفتگی و سردرگمی است و اینکه چرا به ایران و سوریه حمله نمی‌کند یا اینکه برای مجبور کردن حکومت سوریه به کناره گیری از قدرت، چرا از ابزار شورای امنیت برای ارسال نیروهای صلح!! و آتش بس در سوریه استفاده نمی‌کند؟!

پر واضح است که ترکی فیصل و سعود فیصل از اینکه در داخل سوریه ناتوان هستند و با تمام بسیج وهابی – تکفیری‌ها و القاعده و خریدن بسیاری از چهره‌های سیاسی، شمارش معکوس نابودی سرمایه‌هایشان که تروریسم کور است، را نظاره می‌کنند.

بیچاره اهالی کاخ سفید که هم از تروریسم القاعده‌ای و افراطی‌گری می‌ترسند و هم با دست خالی، قدرت اعمال فشار به دولت سوریه را ندارند و باید گاهی هم از برخی واقعیات چشم پوشی کنند. آقای داود اوغلو که در داووس و هم در مونترو حاضر شده و در مصاحبه العربیه با دکتر ظریف شرکت کرده، در سمفونی انفعالی سعودی‌ها همراهی می‌کند و بدون توجه به رسوایی برملا شدن خبر ارسال چند تریلی سلاح و مهمات برای جبهه النصره (القاعده) در نزدیکی مرزهای سوریه، باز هم از دلسوزی برای مردم سوریه سخن می‌گوید. این نظریه‌پرداز شکست خورده ترکیه هم مانند تمامی گروه‌های القاعده‌ای و افراطی و مانند عربستان (سرزمین تولید تروریسم) مشکل خود را در حضور قدرتمند حزب‌الله لبنان در سوریه می‌داند و آن را مداخله در امور سوریه تصویر می‌کند. حال آنکه هم ترکیه و هم عربستان و بسیاری دیگر از کشورها با نام دوستان مردم سوریه،‌دستشان تا کتف به خون مردم سوریه و جنگ افروزی و مداخله‌گری آلوده است. معلوم نیست وزیر خندان ما که در همین چهار ماه ثابت کرده که حرفه‌ای نیست، با کدام حق، خواستار خروج حزب‌الله از لبنان می‌شود؟ مگر حزب‌الله و مقاومت با تروریست‌ها و جانیان تکفیری و مزدوران ترکیه و سعودی در یک ترازو قرار می‌گیرند و اگر حزب‌الله با نظر خودش وارد سوریه شده، ضرورت خروج را هم به خود آن واگذار کنید. هنوز درک نکرد‌ه‌اید که آنچه در سوریه در سه سال گذشته جریان یافته یک فتنه اسرائیلی – وهابی است تا مقاومت را نابود کند و رویای پرداختن به ایران را برای آنها میسر نماید؟ وقتی امریکا با همه رجز‌خوانی‌هایش کاری در سوریه از پیش نمی‌برد و ملیجک‌های منطقه‌ای، دل آشفته شده‌اند و با تمام خوش رقصی‌ها، راه به جایی نمی‌برند، آقای وزیر این شمع را نذر کدام امامزاده می‌کند؟

عربستان سعودی هیچ گاه در ۳۵ سال گذشته از سیاست دشمنی و تلاش برای ساقط کردن انقلاب اسلامی فاصله نگرفته ولی اوضاع داخلی آنها و اوضاع حامی اصلی آنها یعنی امریکا و اسرائیل آن چنان است که امید به فردا نداشته و در هراس و کابوس ایام را سپری می‌کند. اگر سر عقل نمی‌آید، پاسخ رفتار خود را با سیلی دریافت می‌کند و آنچه را کاشته، ‌درو خواهد کرد. نباید به آنها فرصت داد، همانگونه که اردوغان در تبریز از فتنه دفاع کرد و امروز با کلاف سردرگم بحران داخلی روبه‌رو است، شما باید از موضع شرایط امروز با آنها سخن بگویید که برتری استراتژیک در اختیار ماست و بحران و کابوس راهبردی بر جان آنها حاکم است. امریکا و تمامی باند جنایتکار آنها در سوریه، ‌همه توان و انرژی خود را به کار گرفتند تا در مونتروی سوئیس به حداقل‌های ممکن دست یابند ولی حتی قادر به تعیین دستور کار کنفرانس و جزئیات آن نشدند. دلیل آن است که سوری‌ها شرایط امروز خود را به خوبی درک می‌کنند و سرمایه‌های پیروزی را وقف نمی‌کنند. شما هم اقتدار امروز ایران و انفعال و ضعف بارز دشمن را خوب درک کنید و از آن بهره بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مودی
Iran, Islamic Republic of
مشکل عدم شناخت وزیر خارجه از اوضاع منطقه نیست،مشکل اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد وی و مغرور شدن او به جهت بعضی تعریف و تمجیدهای بجا و نابجای این چند ماه است. مشکل دوم پرگویی و زیاده گویی ایشان است .از قدیم گفته اند پرگو خطاگوست.
وقتی کسی دچار اعتماد به نفس کاذب و زیادی میشود و به همین دلیل در هر جایی ورود میکند و حضور پیدا میکند نتیجه میشود این .
شاهین
Iran, Islamic Republic of
بابا اینقدر توضیح ندین. ظاهراً گوش شنوایی وجود نداره
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام ، به نظر من این یک هیاهوی رسانه ای در مقابل دکتر ظریف است اگر متن مصاحبه را کامل بخوانید اتفاقاً دکتر ظریف مطلب درستی بیان نموده اند ایشان گفته اند همه نیروی خارجی بایستی از سوریه خارج شوند . علت وجود حزب ا.. در سوریه هم مقابله با نیروهای خارجی و تکفیری است که در صورت خروج آنها از سوریه دلیلی برای حضور آنها نیست و می توانند به لبنان بازگردند و دفاع از سوریه را به خود مردم سوریه واگذار کنند
بله اگر ظاهر امر رو ببینیم حق با شماست ولی این حرف ها هم مثل صحبت از خزانه خالی در شب مذاکرات...از نظر سیاسی پالس های مشخصی رو به طرف مقابل ارسال میکنه. واقعیت های امروز دنیای ما با آنچه که در دانشگاه های بریتانیا آموزش دادن متفاوته. سیاست رو از روی کتاب نمیشه یاد گرفت.
امين
چه هياهويي داداش ايشون نماينده ايران و منافع ملي ما هستن نه منافع ملي آمريكا و اسرائيل ايشون هم مثل اونا از منافع ملي خودمون دفاع كنه نمي خواد حرف حق بزنه. بلدم بلدم يعني اين؟
اونا تكفيري هاي چچني، عربستاني ، قطري ، اروپايي و .. رو جزء مخالفاي دولت سوريه مي دونند و به حزب الله مي گن برو بيرون ولي آقاي ظريف به جاي اينكه مخالف اونا حرف بزنه ...
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز جان آقای ظریف رو دست خورده.. مثل همیشه....
من متن را خواندم ولی نکته اصلی اینجاست که مردم سوریه خودشان حزب اللهی هستند و سوریه جزو خط سرخ شیعه است که آمریکا سالهاست برای مبارزه با آن کار کارشناسی انجام می دهد و هزینه کرده است.
از دیگر سو حزب الله منحصر به لبنان نیست. لبنان یک پایگاه است که در خط مقدم قرار دارد. حزب الله متعلق به تمام کشورهای اسلامی است و حتی در کشورهای غیر اسلامی طرفدارانی جان بر کف دارد حتی در بین غیر مسلمانان؛
حزب الله سپاهی عظیم و جهانی است. طبق آیات قرآن تمام مسلمانان باید دوره های کامل نظامی ببینند همان طور که باید احکام نماز را بیاموزند. جهاد مانند نماز از فروع دین ماست. خوب حالا حزب الله لازم دیده که بجنگد تا شاید نیازی به صدور حکم جهاد نباشد.
حرف آقای ظریف درست مانند این است که به من ایرانی بگویند برگرد به سرزمین خودت! خوب من هم می گویم من در زمین خودم هستم.
این استدلال صحیح نیست. ما بحث فلسفی نمی کنیم. به هر حال از نظر مصاحبه کننده ، حزب الله یعنی گروهی با ساختار حزبی ، سلسله مراتب سازمانی ، بودجه عملیاتی و سلاحهای پیشرفته و پاسخ ظریف هم یعنی هر وقت دیگران (همه خارجیان) دست از سر مردم سوریه برداشتند حزب الله هم از سوریه خارج خواهد شد ومردم سوریه خود برای خود تصمیم خواهند گرفت. در ادامه ظریف می گوید حضور حزب الله در سوریه در واقع دفاع از لبنان است در مقابل جریان تکفیری (این پاسخ بسیار زیرکانه و دیپلماتیک بوده و امکان هر گونه سوء استفاده را از مجری این شبکه منحوس گرفت)
در عرف جهاني حرفي نبايد بزني كه قابل سوءاستفاده باشه.
مجتبی
یه لحظه هیاهوی رسانه ای رو بزار کنار درست به من گوش کن.
وقتی از شما درباره ی ایکس سوال بپرسن، بعد شما بگید همه باید بیان بیرون، به مخاطب واقعا القا میشه که هم ایکس و هم ایگرگ و هم زد باید بیایند بیرون، یا القا میشه که واسه ما خیلی مهمه که ایکس بیاد بیرون ؟؟؟
عجبا...
قطعا حضور حزب الله با حضور تروريستها در سوريه از لحاظ زمان، كاركرد،انگيزه، عملكرده و... متفاوت است.قطعا اگر تروريستها خارج شوند. خيلي سريعتر از ورود حزب الله خارج مي شود. و نيازي به حضور نمي بيند.
امیر
سوریه و جزب الله لبنان هر دو در صف مقدم مقاومت علیه محور خباثت و شرارت صهیونیزم و وهابیت ، هستند و از هم قابل تفکیک نیستند . تمامی این بحرانها و فتنه ها در خاورمیانه توسط امریکای جنایتکار ، صهیونسیت متجاوز و وهابیت ملعون بخاطر لوث وجود رژیم اشغالگر قدس می باشد . خدا یا زمین را از لوث وجود این غده سرطانی پاک گردان ، آمین
Iran, Islamic Republic of
محمدي هم مثل جهان ... است
موی دماغ
...
فهم سیاسی شما در همین حده..
بنده خدا
...از سیاست چی می فهمی؟....
همونگونه که کدخدا می خواست!
ظریف مچکریم
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله در انتخابات آتی مجلس، مردم افرادی رو انتخاب خواهند کرد که جرات رسیدگی و برخورد با تخلفات و خودسری های قوه مجریه رو داشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
اینکه همه نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند حرف کاملا درستی است.اگر نیروهای خارجی در سوریه نبودند که حزب الله درگیر جنگ نمیشد.
پس لطفا دنبال بهانه های بهتری باشید.
... بشار اسد مي بايست تابع مردم باشد....
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این روزنامه های جوان و وطن امروز عجب نابغه هایی دارند .. ...
اشتباه کرده
Iran, Islamic Republic of
وزیر خوش خند
Iran, Islamic Republic of
درود برظریف ، دیپلمات کارکشته و کاربلد ایران باد .
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم والا
Serbia
...
یا شما عناد دارید یا ....
Milad
Iran, Islamic Republic of
با این صحبت ها منظورتون این بود که امریکا نوکر عربستان و اسراییله
علی
آقای ظریف هدفش این بوده که اعلام کند حزب الله نیروی داخلی است و ضرورتی به خروج از سوریه ندارد چون حامی سوریه است نه دشمن سوریه , ولی جرات بیان صریح آن را نداشته ؟؟!!! کما اینکه در مورد قدرت نظامی آمریکا نیز ایشان اعلام کرد که زدن ایران برای آمریکا با تجهیزات پیشرفته ای که دارد مشکل نیست ؟؟!!! هدف ایشان طرح ضعف نظامی ایران نبود ؟!! ایشان هدفش این بود که بگوید ایران بسیار قوی است !! و باید قبول کنیم که در ادبیات علو م ارتباطاتی آقای ظریف استفاده از افعال معکوس ظاهرا جزیی از اصول است !!! ولی دشمنان هنوز به آن توجهی نکرده اند !!!!!!
... اجازه ی زندگی و تصمیم گیری به خود مردم سوریه بدن
سیدمحمد علی سیادت ازآبادان
United States
ایکاش جای این ظریف باظرافت سردار قاسم سلیمانی وزیر امورخارجه ما بود تا جواب قاطع به این قاتلین مردم سوریه میداد هرچند او خود 10وزیر خارجه است
علی
Iran, Islamic Republic of
ظریف متکی احمدی نژاد که نیست یک وزیر کاردان ویک هوشمند سیاسی است