يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

وزیر کار: ۱۰ میلیون بیکار داریم!

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 339421
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بر اساس آمارها ۱۰ میلیون بیکار داریم، از آغاز طرح آزمایشی آسیب شناسی اشتغال در ۶ استان کشور بنا به دستور رئیس جمهور و ابلاغ آن به سه وزیر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی ربیعی در جلسه شورای عالی اشتغال استان هرمزگان اظهار کرد: در صدد هستیم تا کمی قوانین کار را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارش منسجمی از سهم قوانین در جلوگیری از روند رو به رشد کار ندیده‌ام، افزود: درحال حاضر بیش از ۸۰درصد احکام، به نفع کارفرما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مسئله کار، نه تنها حق داریم پیروز شویم، بلکه حق نداریم پیروز نشویم، خاطرنشان کرد: نرخ نیم درصدی رشد اقتصادی کشور یک واقعیت است و ما خارج از توهمات آماری سخن می‌گوییم.

ربیعی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، یکی از سیاست‌های اصلی رئیس‌جمهور، کاهش نرخ تورم و کنترل قیمت بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم به گرفتن یارانه مستقیم عادت کرده‌اند، گفت: این مسئله کرامت انسانی مردم جامعه را بر هم زده و حتی تمام معادلات اجتماعی کشور را خراب کرده است.

ربیعی با تاکید براینکه متأسفانه اجرای ناصحیح هدفمندی معادلات را بر هم زد، خاطرنشان کرد: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی و براساس آنچه توسط مجلس تصویب شده بود، اجرایی می‌شد، اکنون در نقطه اوج بودیم اما متأسفانه در اجرا، به قانون عمل نشده است.

عضو کابینه یازدهم با اشاره به اینکه باید از وضع کنونی عبور کنیم تا یک وضع تعادلی در جامعه حاکم شود، افزود: نگاه دولت رو به آینده است و با گذشته کاری نداریم.

وی با بیان اینکه نگرش‌ها و انتظارات به کار تغییر کرده است، بیان کرد: باید به اندازه دو سه نسل کار مطلوب انجام دهیم تا بتوانیم چندسال گذشته را جبران کنیم، زیرا از انقلاب اسلامی برای مردم باور ساخته‌ایم و اگر نتوانیم موفق باشیم، ممکن است بی‌باوری در جامعه پیش بیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون فرصت هدر دادن حتی یک ریال هم نداریم و منابع ما محدود است و ملت نمی‌تواند هزینه‌ای برای بی‌تدبیری پرداخت کند.

ربیعی با اشاره به اینکه در استان ها بسیاری از نگاه‌ها به مرکز است، تصریح کرد: حلقه آسیب‌شناسی بحث اشتغال در ۶ استان کشور بصورت پایلوت درحال انجام است و هرمزگان نیز باید به فکر امنیت سرمایه‌گذار باشد.

وی با تاکید براینکه این مهم باید در خود استان فراهم شود، گفت: آسیب‌‌شناسی سرمایه‌گذاری در هرمزگان ضروری است، با این وجود دولت برنامه خروج از رکود را در پیش گرفته و این مسئله با دستور اکید رئیس‌جمهور به ۳ وزارتخانه ابلاغ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها، بودجه ۱۲هزار میلیارد تومانی برای بخش درمان و بیمه سلامت در نظر گرفته شده، تصریح کرد: با این مسئله، می‌توان گفت که تمامی مردم ایران از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی با تاکید براینکه از آمارسازی متنفر هستیم و با آمار بازی نمی‌کنیم، گفت: در سال های اخیر متأسفانه وضع به گونه‌ای بود که در استان ها برای ارائه گزارش اشتغال حالت مسابقه‌ای پیش آمده بود.

عضو کابینه دولت تصریح کرد:براساس آمارها کشور حضور ۱۰میلیون بیکار دارد، باید بررسی شود که چرا سیاست هایی روی کار آمده که افرادی در جامعه با مدارک عالیه، برای یافتن شغل می‌گویند، دیپلم داریم.

ربیعی با تاکید براینکه آمار پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های کشور است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر سیاست‌های رفع موانع تولید را در برنامه داریم و استان ها نیز باید وزارتخانه را در این مسئله یاری دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر فرهنگ سازی در بخش اشتغال، افزود: کارگر عضو اصلی جامعه است و ما باید به دنبال تبیین فرهنگ سازی در حوزه اشتغال باشیم و نوع نگرش به کار را تغییر دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی حرف مفت مالیات نداشته باشه همینه دیگه!