سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۵
۱

سروری: عده‌ای دنبال انتقام‌گيري از قالیباف هستند/ از پیام روحانی تعجب کردیم

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 339204
چرا در روزهای گذشته حوادثی همچون مسمویت 3 هزار نفر شهروند در پردیس که به علت سوء مدیریت اتفاق افتاده است با سکوت آنها همراه بوده است و هیچ فریادی مبنی بر استعفای فرد مسئول بلند نشده است؟
به گزارش جهان به نقل از مشرق، دو زن کارگر حوالی ظهر روز یکشنبه از طبقه پنجم ساختمانی در خیابان جمهوری تهران پایین افتادند، همین موضوع باعث شد تا یکی از اعضای شورا بر طبل استعفای شهردار تهران بکوبد و همچنین رییس جمهور کشورمان در نامه ای به وزیر کشور، وی را موظف کند تا به ماجرای حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری رسیدگی کند.
 
به تکاپو افتادن اعضای اصلاح‌طلب شورا برای کناره‌گیری شهردار تهران در پی این حادثه ممکن است در نگاه اول، همدردی با خانواده قربانیان این حادثه باشد اما جای این سوال باقی می ماند که چرا در روزهای گذشته حوادثی همچون مسمویت 3 هزار نفر شهروند در پردیس که به علت سوء مدیریت اتفاق افتاده است با سکوت آنها همراه بوده است و هیچ فریادی مبنی بر استعفای فرد مسئول بلند نشده است؟
 
مشرق پیرامون همین موضوع با پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و قائم‌ مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرد.
 
سروری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به حادثه آتش سوزی دغدغه محترم و مبارکی است، عنوان کرد: این اقدامات زمانی می تواند موثر واقع شود که فراگیری داشته باشد تا بوی سیاسی بودن و تسویه حساب سیاسی از آن متساعد نشود.
 
وی در ادامه گفت: همانطور که شاهد هستید ما در روزهای گذشته حوادث مهمتر و زیان بارتری را درپی داشتیم، حوادثی مانند ماجرای مسمومیت 3 هزارنفر از مردم پردیس که به علت سوء مدیریت رخ داد.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسمومیت 3 هزارنفر حادثه ی کمی نبود و تهدید علیه کل مردم تهران محسوب می شد، اظهار داشت: از این سوء مدیریت که جان 3 هزار نفر را به خطر انداخت نمی توان به سادگی گذشت ولی ما شاهد این هستیم که دغدغه ای برای پیگیری این موضوع از سوی برخی سیاسیون ابراز نمی شود اما در خصوص حادثه ی خیابان جمهوری تهران و فوت دو کارگر زن در سانحه آتش‌سوزی دستور رسمی برای پیگیری و بررسی آن صادر می شود.
 
سروری در ادامه تاکید کرد: برخی از اعضای شورای شهر با متهم کردن شهردار تهران به دنبال سیاسی کردن و انتقام جویی های سیاسی هستند.
 
وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از اقدامات مثبت و نحوه مدیریت شهری تهران ، عنوان کرد:  در حال حاضر شاهد اظهار نظرهای تامل برانگیزی هستیم که بوی انتقام جویی های سیاسی می دهد و نگرانی های زیادی را برای مدیریت شهر تهران ایجاد می کند.
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: ما بارها عنوان کرده ایم که برخوردها و رفتارهای سیاسی در مدیریت شهری سرنوشتی جز رقم خوردن سرنوشت شورای شهر اول در پی نخواهد داشت.
 
سوروی در ادامه تاکید کرد: معتقدم برخوردهای صورت گرفته در خصوص حادثه دیروز کاملا رفتاری سیاسی بود.
 
قائم‌ مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: از رفتار رئیس جمهور محترم در خصوص این حادثه آتش سوزی تعجب کردیم.
 
وی در ادامه اظهار داشت: تعجب ما از این است که چرا یک برخورد متعادل با اتفاقات و حوادث تلخ صورت نمی گیرد، طی روزهای اخیر ما شاهد حوادثی بوده ایم که آثار وسیع تری در سطح کشور داشته است ولی حساسیتی که به حادثه خیابان جمهوری نشان داده شد قابل تامل بود.
 
سروری در ادامه با طرح این سوال که چرا این برخوردها به صورت گزینشی و سلیقه ای صورت می گیرد؟، گفت: چرا باید حوادثی که به نوعی بوی سیاسی بودن از آن بیرون می آید با واکنش ها و حساسیت های ویژه ای همراه باشد.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم تاکید کرد: از آن کسانی که بدون بررسی شهردار را متهم می کنند باید پرسید در قبال مسمویت 3 هزار نفر در پردیس که تنها علتش سوء مدیریت بود چه کسی باید استعفا دهد؟ آیا رئیس جمهور و یا وزیر راه  و یا استاندار باید استعفا دهد؟
 
وی در ادامه گفت: حجم حادثه پردیس که به علت سوء مدیریت اتفاق افتاده است چرا با سکوت برخی همراه بوده است و تاکنون از آنها هیچ فریادی بلند نشده است و هیچ استعفایی درخواست نشده است؟
 
سروری با تاکید بر اینکه برخی اعضای شورای شهر هنوز در دعواهای سیاسی گذشته گیر کرده اند، عنوان کرد: ما امیدواریم که نگاه های سیاسی جایگزین نگاه های تخصصی و کارشناسی بشود و مدیریت شهر تهران درگیر مناقشات سیاسی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ای خدا بخیر بگذرون!!