دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کی‌روش: برای صعود شانس‌ داریم

فوتبال در خون و روح ایرانی‌ها جریان دارد
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 338054
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز امیدواری از درخشش این تیم در مسابقات جام جهانی برزیل تاکید کرد: فوتبال در خون و روح ایرانی‌ها جریان دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کارلوس کی روش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ابراز امیدواری کرد که تیم ملی ایران بتواند تدارکات ضعیف را پشت سر بگذارد و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تاثیرگذار عمل کند. وی در همین حال عنوان کرد که وظیفه سنگینی بعد از قرعه کشی روی دوش آنها قرار گرفته است.

ایران که در میان هواداران تیم ملی نامیده می‌شود، چهارمین حضورش را در جام‌جهانی تجربه می‌کند. این تیم پیش‌تر در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ نیز به جام‌جهانی رفته است. ایران در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه قهرمان آفریقا و بوسنی و هرزگوین پیکار خواهد کرد.

"این ماموریت ما است که یکبار، دو بار و برای سومین بار غیرممکن شد ولی این همان چیزی است که این مسابقات را جذاب می‌کند." این جملاتی است که کی‌روش ۶۰ ساله که هدایت تیم ملی ایران را در آوریل ۲۰۱۱ به عهده گرفت، در گفت‌و‌گو با AFP در تهران مطرح کرده است.

ایران صدرنشین رنکینگ تیم‌های آسیایی است اما کی‌روش تأیید کرد تیمش که اکثرا از بازیکنان شاغل در لیگ ایران تشکیل شده است، از کیفیت لازم برای تأثیر گذاری جدی در این مسابقات برخوردار نیست در عوض دیدار با تیمی مثل آرژانتین و ستاره آنها لیونل مسی مسابقه‌ای بدون فشار و لذت‌بخش خواهد بود.

وی درباه راه یابی به جمع ۱۶ تیم برتر بیان کرد: این وظیفه ما است که شانس خود را امتحان کنیم حتی اگر یک رویای غیر قابل باور باشد.

سرمربی تیم ایران گفت: باید میلیون‌ها دلار بپردازید تا دیدار دوستانه‌ای با آرژانتین برگزار کنید اما بازیکنانم خیلی راحت می‌توانند مقابل این تیم به میدان بروند. این فرصت فوق‌العاده‌ای برای ما خواهد بود تا با تیمی که بازیکنانی مثل مسی که فوق‌انسان است، را در اختیار دارد، بازی کنیم.

کی‌روش که از روند آماده سازی تیم ایران ناراضی است ادامه داد: ما ۶ ماه را از دست دادیم. امیدوارم بتوانیم راه‌حلی پیدا کنیم زیرا هنوز راه حل روشنی برای آن پیدا نکرده‌ایم.

وی در همین حال بر این باور است که تعصب ایرانی‌ها می تواند برای شگفتی‌سازی در برزیل به آنها کمک کند.

سرمربی تیم ملی گفت: فوتبال در خون و روح ایرانی‌ها است. لازم نیست با بازاریابی مردم را به فوتبال تشویق کنید. دیدن چنین چیزی جالب است که فدراسیون با امکانات بسیار کم توانسته است به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. با پتانسیلی که ایران دارد، فکر کنید اگر امکانات قطر را در اختیار داشت چه اتفاقاتی رخ می‌داد.

کی‌روش زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را پذیرفت، اوضاع فدراسیون ایران را چندان مناسب نمی‌دید. وی تلاش کرد تغییراتی را ایجاد کند. از جمله اینکه بازیکنان دو ملیتی مثل دنیل داوری از برانشوایگ آلمان، اشکان دژاگه هافبک فولام، رضا قوچان‌نژاد بازیکن هلندی-ایرانی و اخیرا هم استیون بیت‌آشور از سن خوزه ارث کوئیک آمریکا را به تیم ملی دعوت کرد.

وی گفت‌: در جامعه‌ای مثل ایران صحبت کردن درباره اصلاح و تغییر عادت‌ها آسان نیست. این کار در ایران و در بعضی‌ جاهای دیگر دنیا راحت امکانپذیر نیست. بدون تجربه بازی بین‌المللی نمی‌توانیم رقابت کنیم. تنها چیزی که اینجا به فوتبال حرفه‌ای شبیه است این است که در پایان بازیکنان دستمزدشان را دریافت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: اما تعهد من به ایرانی‌ها آنها را خوشحال می‌کند. این جام‌جهانی ما است و نوبت ما است که به دنیا بگوییم ایران یک کشور فوتبالی است.

کی‌روش در خصوص پیشنهاداتش برای آینده هم یادآور شد که تا روز ۳۱ جولای(۹ مرداد ماه ۹۳) با ایران قرارداد دارد و پس از آن به پیشنهادات جدید فکر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *