سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۴

اوباما: شارون خود را وقف اسرائیل کرد!

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 336803
«باراک اوباما» با صدور بیانیه‌ای مرگ نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی را تسلیت گفته و وی را فردی توصیف کرده که وقف اسرائیل شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای مرگ «آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی را تسلیت گفته و بر لزوم پیشبرد مذاکرات سازش و راهکار دو دولتی تأکید کرده است.

شارون ۸۵ ساله که به سبب جنایاتش در حق مردم فلسطین و لبنان به «قصاب بیروت» و «بولدوزر» معروف شده بود، عصر امروز بعد از کمایی ۸ ساله در مرکز درمانی «شبا» جان داد.

اوباما در بیانیه‌ خود شارون فردی توصیف کرده که «خود را وقف اسرائیل کرد». رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تصریح کرده است که همچنان به تلاش‌هایش در جهت تحقق راهکار دو دولتی ادامه می‌دهد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است «رویای اسرائیل دلیل زندگی شارون بود و او برای تحقق این رویا زندگی خود را به خطر انداخت».

بعد از اعلام مرگ شارون، بسیاری از رهبران غربی از جمله «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه بیانیه‌هایی صادر کرده و مرگ وی را تسلیت گفته‌اند. با این حال آنچه که در همه این بیانیه‌ها مشهود است، حتی این افراد هم نتوانسته‌اند از او به عنوان فردی صلح‌طلب یاد کنند.

نام شارون همواره با جنایات و کشتارهای گسترده همراه بوده است. فاجعه «صبرا و شتیلا»، ترور رهبران فلسطینی، ایجاد دیوار حائل بین سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، ورود به مسجد الاقصی که به انتفاضه فلسطینی‌ها منجر شد و همچنین عقب‌نشینی از غزه از جمله مهمترین تحولات دوران فعالیت سیاسی او بوده است. بعد از اعلام خبر مرگ وی، بسیاری از اینکه او بدون محاکمه از دنیا رفت، ابراز ناراحتی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ننگ بر توای خوک کثیف
لعنت خدا بر شارون در آتش جهنم جاودان معذب باد. بسیار خوشحال شدم از مرگ این جنایتکار وحشی اسرائیلی
حا ج علي
Finland
جفت دو تا تو ن حرامزاده ايد.
Iran, Islamic Republic of
به جهنم خوش آمدی