دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ثبت الکترونیکی اطلاعات پزشکی حجاج

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 336789
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمرگفت: از این پس نسخه‌های حجاج به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، عادل مقصودی‌نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به برخی برنامه‌های جدید در حوزه سلامت حجاج گفت: وظیفه اصلی ما خدمت به زائران و حجاج است و برای ارائه بیشترین خدمت به زائران تلاش می‌کنیم، به طوری که برای نخستین بار برای تأمین نیروهای خود در بحث عمره تا ۲۰- ۳۰ درصد از نیروهای مجرب استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته بیشتر نسبت به اعزام نیروهایی اقدام می‌شد که برای نخستین بار به حج مشرف می‌شدند و تجربه‌ای در حوزه خدمات رسانی به زائران نداشتند ولی در برنامه‌ریزی جدید بیشتر نیروهایی اعزام می‌شوند که دارای تجربه کافی برای خدمات رسانی به حجاج باشند.

نظارت مستمر و دائمی بر درمانگاه‌های هلال احمر در مکه و مدینه

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: طبیعتاً نیروهایی که سال‌های قبل نیز به حج مشرف شده و دارای تجربه خدمات‌رسانی به زائران هستند بهتر می‌توانند در سال‌های بعد به نیازهای سلامت حجاج پاسخگو باشند و این امر به ارتقای خدمات رسانی به زائران می‌انجامد.

وی با اشاره به نظارت دائمی و مستمر درمانگاه‌ها در مکه و مدینه گفت: این نظارت‌ها ادامه دارد تا با احصا و شناسایی آسیب‌ها یا نیازهای موجود نسبت به ارتقای خدمات رسانی به حجاج اقدام شود زیرا هدف ما تامین رضایت آنها است.

ثبت الکترونیکی اطلاعات پزشکی حجاج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به تهیه نرم‌افزاری برای ثبت اطلاعات پزشکی حجاج گفت: این نرم افزار در سال جاری تهیه شده است تا پزشک بتواند بدون استفاده از کاغذ با ثبت اطلاعات پزشکی و نسخه‌ای که برای بیمار تجویز می‌کند در یک سیستم نرم‌افزاری موجب ارتقا و سرعت خدمات رسانی به بیماران و حجاج شود.

وی افزود: با ثبت نسخه‌ای که هر یک از پزشکان تجویز می‌کنند در این سیستم سرعت خدمات رسانی به زائر افزایش می‌یابد به طوری‌که به محض رسیدن بیمار به داروخانه داروهای او به وی تحویل می‌شود و این امر به منظور تکریم حجاج انجام شده است.

مقصودی نژاد گفت: چنین ثبت سیستمی موجب می‌شود تا در مراجعات بعدی و احتمالی زائر به آن پزشک و یا پزشکان دیگر مشکلی از نظر سوابق بیمار و اطلاعات آن موجود نباشد.

اعزام متخصص اطفال به مکه و مدینه در دستور کار

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به تعداد مراکز درمانی فعال در مکه و مدینه، گفت: یک درمانگاه شبانه روزی در مکه، دو مطب ۱۶ ساعته و چهار مطب ۱۲ ساعته در حال حاضر در مکه فعال هستند و کادر آنها تا چند روز آینده تکمیل می‌شود.

مقصودی نژاد افزود: ۵ مرکز شامل یک مرکز شبانه روزی ۲۴ ساعته و دو مطب ۱۶ ساعته و دو تا مطب ۱۲ ساعته فعال هستند.

وی با اشاره به اعزام نیروهایی با تخصص‌های گوناگون در مکه و مدینه گفت: اعزام تعداد کافی پرستار زن، متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود و اعزام متخصصان اطفال نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *