يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

اعلان جنگ فرانسه به آمازون و گوگل

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 336586
دولت فرانسه سال ۲۰۱۴ را با اعلام جنگ به گوگل و آمازون آغاز کرده است و فعالیت آزادانه تجاری آنها را در این کشور به چالش کشیده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پی بی اس نوشت: سنای فرانسه به تازگی قانونی تصویب کرده که سایت های آنلاین فروش کتاب مانند گوگل و آمازون را از ارسال رایگان کتاب در داخل خاک فرانسه محروم می کند.

این اقدام بر مبنای قانونی موسوم به لانگ مصوب سال ۱۹۸۱ صورت گرفته که بر اساس آن محدودیت هایی بر میزان تخفیف تعلق گرفته به کتب چاپی اعمال می گردد. هدف از این کار حمایت از کتاب فروشان جزء و فروشگاه های زنجیره ای فروش کتاب اعلام شده است.

بر این اساس ناشران باید در مورد قیمت کتاب ها تصمیم بگیرند و حداکثر میزان تخفیف اعمالی از سوی کتاب فروشی ها ۵ درصد خواهد بود. آمازون با اعمال این ۵ درصد تخفیف کتب را به رایگان برای خریداران ارسال می کرد، اما با تغییرات جدید باید کتاب ارسالی به فرانسه را گران کند.

قانون جدید با حمایت همه احزاب سیاسی در فرانسه مواجه شده است. از سوی دیگر گوگل نیز موظف به پرداخت ۱۵۰ هزار یورو جریمه به دولت فرانسه به علت بی توجهی به قوانین مربوط به حفاظت از داده ها در این کشور شده است. دولت فرانسه معتقد است این شرکت قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی را در این کشور نقض کرده است.

گوگل در مارس سال ۲۰۱۲ با ادغام قوانین مختلف خود در زمینه حریم شخصی یک سیاست گذاری وارد را در این زمینه اعمال کرد که بسیاری از کشورها آن را برای حفاظت از شهروندان خود ناکافی تشخیص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *