سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
رئیس اداره تحقیقات اف بی آی؛

نگرانی‌ FBI از شبه‌نظامیان‌آمریکایی در سوریه

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 336448
رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا، از بازگشت شهروندان این کشور که در قالب گروه‌های شبه‌نظامی و برای مقابله علیه دولت سوریه به این کشور سفر کرده بودند، به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جیمز کومی رئیس «اف.بی.آی» تاکید کرد، اوضاع در سوریه به گونه‌ای است که افراد مختلفی که می‌تواند شامل شهروندان آمریکایی نیز باشد به راحتی می توانند به سوریه رفته و فنون نظامی خطرناکی را آموزش دیده و از این کشور خارج شوند. بر اساس این گزارش وی تصریح کرد، نگرانی من این است که افراد مختلف می‌توانند به سوریه بروند، روابط جدیدی را ایجاد کنند، تکنیک های جدیدی را فرابگیرند و بیش از حد خطرناک شده و به آمریکا بازگردند.

حدود ۷۰ آمریکایی تاکنون یا به سوریه رفته‌اند یا برای رفتن به این کشور تلاش کرده اند تا در کنار شبه نظامیان سوری در مقابل دولت بشار اسد بجنگند. واشنگتن نگران این مساله است که گروه های وابسته به القاعده شهروندان آمریکایی را استخدام کرده و آنها را برای انجام حملاتی در داخل خاک آمریکا آموزش بدهند.

مقام های اروپایی نیز نسبت به این مساله به شدت ابراز نگرانی کرده اند. گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که بیش از ۱۲۰۰ شهروند اروپایی برای مقابله با دولت بشار اسد به سوریه رفته اند.

بر اساس اعلام مقام های رسمی آمریکا، اکثر آمریکایی هایی که به سوریه رفته اند هنوز در این کشور هستند و تعدادی از آنان نیز کشته شده اند. «نیکول لین منسفیلد» ۳۳ ساله، یکی از این افراد است که در ماه می گذشته و هنگامی که در کنار شبه نظامیان شورشی در استان ادلب می جنگید، کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *