شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

مسببان قلیان‌کشی محروم می‌شوند

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 335986
نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: از سرپرست تیم ملی زیر ۲۲ سال خواسته‌ایم هرچه سریعتر مسببان این موضوع مشخص شود چراکه مسئولیت تیم با سرپرست آن است.
مسببان قلیان‌کشی محروم می‌شوند
به گزارش جهان، علنی شدن قلیان کشیدن بازیکنان تیم ملی زیر ۲۲ سال کشورمان در اردو جزیره کیش باعث شد تا یکبار دیگر پرده از حاشیه‌های فوتبال در کشورمان برداشته شود. هادی آیت‌اللهی در گفت و گو با فارس در خصوص این موضوع و همچنین پرونده محسن قهرمانی و اسپانسر تیم ملی صحبت‌هایی مطرح کرد که در زیر می‌خوانید.

 در برنامه ۹۰ شب گذشته پرده از حواشی بازیکنان تیم ملی زیر ۲۲ سال برداشته شد و مشخص شد که بازیکنان تیم در اردو قلیان می‌کشیدند. موضع فدراسیون فوتبال در این باره چیست؟

در حال حاضر هیچکس این موضوع را تایید نمی‌کند چرا که اتفاق بدی رخ داده و متاسفانه بازیکنان تیم ملی زیر ۲۲ سال قدر موقعیت اجتماعی و مسئولیت ملی‌شان را نداسته‌اند و این می‌تواند برای ما یک تلنگر جدی باشد. ما قطعا در این رابطه و متخلفان این موضوع برخورد لازم را می کنیم و از آقای افاضلی خواسته‌ایم تا افراد متخلف را شناسایی کند تا ما با آن‌ها برخورد لازم را انجام دهیم.

 به نظر می‌آید در این تخلف سرپرست تیم مقصر اصلی باشد چرا که او وظیفه نظارت بر عملکرد بازیکنان را داشته است.

ما از سرپرست تیم هم خواسته‌ایم تا این موضوع را بررسی کند و مشخص کند چرا بازیکنان تیم ملی در آن ساعت از شب در اردو نبودند و از اردو خارج شده‌اند. این موضوع قطعا نظارت بیشتری را می‌طلبد و ما هم باید در چینش‌هایمان دقت بیشتری کنیم. البته من شب گذشته برنامه ۹۰ ندیدم و امروز صبح متوجه این موضوع شدم برای همین از سرپرست تیم خواسته‌ایم تا هرچه سریعتر مسببان این موضوع مشخص شود چراکه مسئولیت تیم با سرپرست آن است. البته گویا این هتل چند آسانسور داشته و نمی‌شده که همه آنها کنترل شوند.

 در صورت مشخص شدن عاملان این موضوع فدراسیون فوتبال چه موضعی اتخاذ می‌کند؟

مطمئنا با آن‌ها برخورد می‌کنیم. من با آقای کفاشیان هم صحبت کردم و نظر آن هم همین بوده که با مسببان این اتفاق برخورد قاطعی کنیم و مطمئن باشید اگر عاملان این حاشیه مشخص شوند آن‌ها را از تیم کنار می‌گذاریم چرا که حرمت جایگاه‌ها باید مشخص شود.

 قرار بود رای پرونده محسن قهرمانی هفته گذشته اعلام شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده. بالاخره چه زمانی رای پرونده این داور اعلام می‌شود؟

آقای حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی برای جلسه غرب آسیا به قطر رفته بود و احتمالا امروز و فردا به تهران باز‌می گردد و رای هم اعلام خواهد شد البته ایشان عنوان کرده را انشا و نوشته شده است.

 این‌که گفته می‌شود رای محسن قهرمانی محرومیت از ۶ ماه تا ۲ سال خواهد بود صحت دارد؟

به این حاشیه و حدسیات نباید توجه کرد و باید دید کمیته انضباطی چه رایی اعلام خواهد کرد.

 در صورتی که محسن قهرمانی تبرئه شود با علی دایی با عنوان اتهام زننده برخوردی صورت خواهد گرفت یا نه؟

این یک موضوع شخصی است و اگر محسن قهرمانی تبرئه شود حق اوست که از علی دایی شکایت کند یا نکند البته در مرحله اول علی دایی محرومیتی بابت این موضوع کشید.

 در برنامه ۹۰ شب گذشته صحبت‌هایی جدید از امیر عابدینی مبنی بر پیشنهاد ۱.۵ میلیارد تومانی به او مطرح شد و از فردی مثل احمد ابراهیمی سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال نام به میان آمد. کمیته اخلاق حرفه‌ای قصد برخورد با این موضوع را ندارد؟

این مسئله شخصی بوده که مطرح شده و تاکنون چیزی به ما ارائه نشده است. ما به آقای عابدینی گفتیم اگر مستنداتی در این زمینه دارد به ما ارائه دهد که تاکنون این اتفاق نیفتاده و چیزی به ما ارائه نشده است. ما باید آبروی افراد را در این زمینه در نظر بگیریم. در این گونه مسائل شخصی کمیته انضباطی می‌تواند در صورت بودن شاکی ورود کند.

 داستان پاس شدن چک اسپانسر تیم ملی به کجا رسید؟

همانطور که در خبرگزاری فارس نوشتید قرار است این چک تا پایان دی ماه پاس شود و اگر این اتفاق نیفتاد این اختیار برای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد تا فکرهای دیگری بکند.

 زمان رونمایی از پیراهن تیم ملی از جام جهانی چه موقعی است؟

در همین چند روز آینده روز رونمایی از پیراهن تیم ملی اعلام خواهد شد.

داستان تورنمنت آمریکا به کجا رسید؟ اینکه گفته می‌شود یک شرکت آمریکایی قرار است این تورنمنت را برگزار کند صحت دارد؟

حضور در تورنمنت آمریکا یک بحث فنی است که فقط کی‌روش می‌تواند در مورد آن نظر بدهد. این تورنمنت در اختیار شرکت آمریکایی نیست و شرکت ائل خودرو که اسپانسر تیم ملی است قرار است این تورنمنت را برگزار کند و ما هم اعلام کردیم که موضوع شرکت در این تورنمنت در حوزه اختیارات سرمربی تیم ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *