جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۷

روایت‌ قالیباف از یک جنگل زیر زمین!/ هدیه بسیجی ها به سینماگران

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 335731
اینجا در زیر زمین جنگلی از تشکیلات و تأسیسات شهری مانند آب، گاز، برق، مخابرات و ... وجود داشت که حتی برای یک دقیقه امکان قطع شدن آنها وجود نداشت علاوه بر این حجم زیاد جمعیت و خودرو از بالای پروژه عبور می‌کرد و ایمنی باید لحاظ می‌شد.
روایت‌ قالیباف از یک جنگل زیر زمین!/ هدیه بسیجی ها به سینماگران
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاحیه زیرگذر چهارراه ولی‌عصر ضمن پوزش‌خواهی از اهالی محل بابت زحمات ناشی از اجرای پروژه گفت: بخش قابل توجهی از شهروندان و مسافران به صورت روزانه و هفتگی از این نقطه مرکزی و حیاتی شهر عبور می‌کنند. در مدت اجرای پروژه ساکنان عزیز منطقه، کسبه و هنرمندان عزیز و عابران بسیار دچار زحمت شدند که وظیفه دارم مثل همیشه از ایشان عذرخواهی کنم و حلالیت بطلبم.

وی افزود: کار و زندگی توأمان در شهر سختی‌‌هایی دارد که مردم نیز این سخت‌ی‌ها را به امید چنین روزی که اینجا تبدیل به نقطه آسایش شوند تحمل کردند.

شهردار تهران ادامه داد: انصافا این پروژه به اندازه پروژه‌های بزرگ شهر مثل بزرگراه امام علی(ع)، پل‌های تقاطع آزادراه کرج و بزرگراه شهید باکری یا پروژه صدر برای زحمت‌کشان شهر سختی و مشقت به همراه داشت. این پروژه در نوع خود یونیک (منحصر به فرد) بود و مشکلات خاص خود را داشت.

وی در ادامه گفت:‌ من گاهی از این پروژه بازدید می‌کردم و به آقای سلیمانی که آن زمان شهردار منطقه ۶ بودند و امروز به دلیلی ملاقات مردمی در جمع ما نیستند می‌گفتم ما ۱۰ کیلومتر تونل نیایش را تمام کردیم و شما هنوز تونل این پروژه را تمام نکرده‌اید مگر این تونل اصلا به یک کیلومتر می‌رسد که اینقدر طول کشیده است. وی در جواب سکوت می‌کرد و با اینکه می‌دانستم می‌خواهد بگوید این کار به رغم حجم کوچک سختی‌های خاصی دارد اما ادب می‌کرد و چیزی نمی‌گفت.

قالیباف ادامه داد: با این حال من مشکلات این پروژه را درک می‌کردم و گاهی برای تقویت روحیه شهردار می‌گفتم کار را به جایی نرسانید که این زیرگذر را هم جزو پروژه‌های بگذارم که خودم باید روی آن کار کنم و ایشان می‌گفت خواهش می کنم این کار را نکنید خودم این کار را به پایان می‌رسانم.

قالیباف در تشریح برخی از دشواری‌های اجرای پروژه زیرگذر، گفت: اینجا در زیر زمین جنگلی از تشکیلات و تأسیسات شهری مانند آب، گاز، برق، مخابرات و ... وجود داشت که حتی برای یک دقیقه امکان قطع شدن آنها وجود نداشت علاوه بر این حجم زیاد جمعیت و خودرو از بالای پروژه عبور می‌کرد و ایمنی باید لحاظ می‌شد. این سختی‌ها باعث شد افتتاح پروژه قدری به تأخیر بیفتد به طوری که رسانه‌ها که همیشه به ما لطف دارند گاهی می‌گفتند چرا این پروژه به پایان نمی‌رسد؟

شهردار تهران همچنین گفت: دست‌‌اندرکاران و کارگران گمنام این پروژه واقعا برای اجرای آن زحمت کشیده‌‌اند یک سال ساعت ۳ بعدازظهر به اینجا آمدم و دیدم کارگران دارند غذا می‌خورند گفتم عصرانه می‌خورید گفتند خیر آقای شهردار این ناهار ماست. یعنی می‌خواهم بگویم حتی فرصت ناهار خوردن هم نداشتند. در اینجا به این تلاش‌گران گمنام نیز تبریک و خسته‌نباشی می‌گویم.

قالیباف تأکید کرد: چهارراه ولی عصر مکان خاصی است و خصوصیات و خصلت‌‌های خاصی دارد و از ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دانشگاهی، امنیتی، عمرانی، ترافیکی و خدماتی منطقه‌ای بسیار استراتژیک، حیاتی و قابل تحمل است. به طوری که می‌توان گفت این چهارراه در همه این ابعاد در سطح شهر منحصر به فرد است.

شهردار تهران اضافه کرد: به همین جهت ما در ادبیات جغرافیای سیاسی در دانشگاه به چنین اماکنی مکان نمی‌گوییم فضا می‌گوییم. زیرا فضا جایی است که انسان‌هایی که از آن عبور می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: همه مردم و حتی مسافران شهر از چهارراه ولی عصر خاطره‌ای دارند و ذهن تاریخی همگان نسبت به این مکان حساس است. مردم به خاطرات خود از این محیط زندگی می‌کنند و این خاطرات بخشی از هویت آنان را تشکیل داده است.

شهردار افزود: با ساخت این زیرگذر در این چهارراه فضایی ایجاد شده که خاطرات همه مردم از این مکان حفظ شود و نگذاریم یادهای شیرین لابه‌لای ازدحام، ترافیک، دود و فشارهای روحی و روانی فراموش شود.

قالیباف اذعان داشت: زیرگذر چهارراه ولی عصر تنها یک سازه عمرانی نیست بلکه یک سازه خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است و برای مردم خاطره تولید می‌کند به همین دلیل باید به یک فضای فرهنگی، هنری، اجتماعی تبدیل شود.

شهردار تهران با اشاره به نگرانی‌‌های شهروندان درباره چهارراه ولی عصر گفت: من به خاطر دارم که در زمان احداث خط سه و چهار مترو در این منطقه مردم و هنرمندان چه نگرانی‌‌هایی نسبت به حفظ میراث تاریخی این چهارراه داشتند و ما تلاش کردیم همه این نگرانی‌ها را به یک خاطره خوب و ماندگار تبدیل کنیم و بگوییم برای خدمت‌گزاران شما در مدیریت‌ شهری انسان‌ها اولویت دارند و توسعه فرهنگ محبت، گذشت، ایثار و همدلی اساس کار ماست و شهر را برای شهروندان می‌خواهیم تا آنان در شهر احساس هویت و راحتی کنند.

قالیباف با یادآوری افتتاح سینما آزادی، گفت:‌ ما که تهرانی نبودیم و از شهرستان آمدیم اما وقتی به تهران آمدیم و چاله سوخته سینما آزادی را دیدیم به خاطر داریم که این طرف و آن طرف می‌گفتند خودشان سینما را آتش زده‌اند چون با سینما مخالف هستند. روزی که کلنگ سینما آزادی زده شد برخی می‌گفتند این شوخی بزرگی است که ما ۱۸ ماه بعد بیاییم و سینما را در اینجا ببینیم. ولی این اتفاق افتاد و من در روز افتتاح سینما به هنرمندان گفتم این سینما هدیه مردم، بسیج و شهدا به هنرمندان است. زیرا تدابیر و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ و هنر و به خصوص سینما را دیده بودیم آن روز به هنرمندان گفتم تنها توقع ما این است که در این محیط گناه صورت نگیرد.

وی در ادامه گفت:‌امروز هم ما این زیرگذر را به عنوان یک مسیر فرهنگی هنری می‌شناسیم گرچه پیشنهادهای بسیاری برای تجاری کردن این فضا داشتیم ولی نپذیرفتیم و گفتیم اینجا باید یک گذرگاه فرهنگی هنری باشد.

قالیباف تأکید کرد: شهرداری بابت نمایش آثار هنرمندان در اینجا از کسی پولی نمی‌گیرد اما امیدواریم بتوانیم نقش مردم در انقلاب و دفاع مقدس را در این فضا متبلور سازیم.

قالیباف در پایان گفت:‌این زیرگذر باید یادآوری باشد تا نگذارد ما در گیر و دار قدرت، مادیات و روزمرگی فراموش کنیم که زندگی خود را مدیون چه کسانی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قالیباف
به خدا بعد از پدرم دوست دارم تو را در آغوش بگیرم
از تو تشکر می کنم که برای مردم به جای حرف زدن و سخنرانی عمل می کنی
کار می کنی
برای من و مایی کار می کنی که در این شهر سیاست زده با یک کلمه گازانبر همه این تلاش ها و کارها را نادیده گرفتیم و به گروهی رای دادیم که برای 4 کیلو برنج هزاران بار منت می گذارند
Iran, Islamic Republic of
با اول صحبت ها موافق

با آخرش مخالف
United States
معاونشی یا شهرداریچی هستی.
United States
تو چی هستی برادر!...
واقعا چی هستی یه کم فکر کن!....
France
خوشم اومده ازش
تو شهرداری خدمت داره می کنه حسابی...
منصوره
United States
حیف این مرد که رای نیاورد...
واقعا برنامه داشت برای کارهاش... وقتی یه حرفی رو میزنه ادم دیگه مطمئنه که این حرف به عمل تبدیل میشه و شعار نیست...
عزیزم رفتارهای همین جناب سرهنگ و سیاه نمایی های ایشون در دولت دهم باعث شد روحانی رای بیاره.
سرور
اینطوری ها هم که می گویی نیست اخوی.
United States
سرهنگ باش ولی خدمتگذار باش
دیپلمات و حقوق دان باشی خدمت نکنی فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
آفرین . . .
Iran, Islamic Republic of
شهر رو کرده کارگاه ساختمانی. اون از برج سازی و این هم از پروژه های پرخرج و زحمت برای مردم تهران. از کیسه مردم هزینه های بی خود می شه و بعد منت هم گذاشته می شه که این هدیه بسیجی ها به هنرمندان است. بسیج هیچ نسبتی با اقدامات نمایشی آقای قالیباف ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه شما پشت ترافيك تقريبا يك ساعته سر اين چهارراه نمونده اي كه اينجوري نظر مي دي
جالبه تمام این شعارها در اصل توسط عده زیادی از همشهری ها و اقوام ایشان بخصوص آنهایی که باایشان...
Iran, Islamic Republic of
مگه تو سینمای ما چیزی جز گناه هم هست ؟ البته میدونم این حرفم غلو هست ، اما واقعا وضع سینما افتضاحه...
خوبه بعد از 4 سال یاد بسیجی ها و شهدای فتنه افتادید!!!
حامد
خوب زحمت میکشه ولی یادش نره که اینم وعده های مدت دار بی اساس (100روزه فلان روزه )به مردم میداد.جای خوبیه همینجابمونه عالیه فقط ایکاش نظارت بیشتری....
ZAER
خدا قوت سردار.
امام(ره) فرمودند:اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.