شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اقتصاد بیمار ایران با ‌شعار ‌درمان نمی‌شود

خصوصی‌سازی ‌شتابزده ‌صورت گرفت
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 335537
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ‌‌با بیان اینکه با چاپ اسکناس و شعار نمی‌توان اقتصاد بیمار را درمان کرد، گفت: روند خصوصی‌سازی در کشور شتابزده و ناقص صورت گرفت.
به گزارش جهان از فارس، آیت‌الله دری نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول ۳۵ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد به طور متوسط شخصیت‌ها و مدیران کشور افرادی مناسب و ذیصلاح بوده‌اند ولی برخی کشورهای آفریقایی از نظر شاخص سلامت اداری در رده‌های بالاتری از ایران قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شاید ۵۰ درصد از ارزیابی‌ها و نمره ‌دهی بر اساس مسائل سیاسی باشد، ادامه داد: سلامت دستگاه اداری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و قطعا بخشی از نمره منفی ناشی از عملکرد ضعیف بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ملت ایران برای حاکم شدن نظام اداری کارآمد، لایق، متعهد، معتقد و مبتنی بر شایسته‌سالاری در کشور انقلاب کرده، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این مهم باید با ابزار کارآمد نظارتی، امانتداری و صداقت در جامعه حفظ و ارتقاء یابد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استان مرکزی در سایه همدلی، تفاهم و همکاری مسئولان چالش خالصی را در مسایل مربوط به نظام و امنیت نداشته است، بر تقویت نظام پیشگیری و حساسیت بیشتر در این زمینه در استان تأکید کرد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: تأسیس بانک‌های خصوصی به منظور رقابت با بانک‌های دولتی و برای ارائه خدمات بهتر و با هزینه‌های کمتر و گردش اقتصاد به نحو مطلوب صورت گرفت، اما در عملکرد، آنها به جای تزریق نقدینگی در تولید، صنعت، کشاورزی، اشتغال و... در کشور، به ساخت ساختمان‌های آنچنانی و کسب درآمد بدون در نظر گرفتن شرایط ذکر شده مشغول شدند که باید گفت نمی‌شود با حمایت از این قبیل بنگاه‌های اعتباری مشکل واقعی اقتصاد کشور را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه با چاپ اسکناس و شعار نمی‌توان اقتصاد بیمار را درمان کرد، بیان داشت: روند خصوصی‌سازی در کشور شتابزده و ناقص صورت گرفت به همین منظور دستگاه‌های نظارتی باید با حساسیت بیشتری مشکلات و نواقص را ببینند و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی مدیران، توجه بیشتر بر موضوعاتی اعم از شفاف سازی امور دستگاه‌ها، نظارت جدی بر ثبت اموال و دارایی‌های افراد و نظارت و کنترل اموال و دارایی منقول و غیر منقول مدیران در بازرسی‌ها تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده ترويج و تشويق مردم به قناعت و استفاده صحيح و مناسب از امكانات موجود در شرايطي كه دشمن تحريم هاي همه جانبه و ظالمانه را بر ملت شريف و بزرگوار ايران براي تسليم در برابر خواسته هاي استكباري خودش تحميل كرده بهترين راه مقابله و درمان اقتصاد بيمار ايران است بيماري دهها سال است كه در بستر بيماري افتاده و پزشك حاذقي هم به بالينش نيامده و هر كه آمده ويزيت كلان گرفته و تجويز هايش هم كم اثر و يا بي اثر بوده لذا بر همه نهاد ها و مسئولين فرهنگي است كه بيايند قناعت را در زندگي آحاد مردم پر رنگ كنند .اگر يك نگاه دقيق به سبك زندگي مردم ازهمه اقشار بياندازيم مي بينيم در همه ابعاد اسراف موج مي زند نشانه اش :
آمار هاي ملي و بين المللي در ميزان مصرف :
قند و شكر
روغن
نمك
پوشاك
حامل هاي انرژي
و .....
لذا فرهنگ سازي و تشويق مردم به روي آوردن به سبك زندگي ايراني و اسلامي و نهادينه كردن فرهنگ قناعت در همه عرصه ها نسخه نجات بخش كشور است و دشمن را مايوس خواهد كرد .