جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

واگذاری اموال دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی مبنای قانونی ندارد

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 391113
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری بخشی از اموال دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی گفت: این اقدامی غیرقانونی است.
به گزارش جهان، قاسم جعفری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه در شهرستان‌هایی مثل راز و جرگلان در استان خراسان شمالی بخشی از اموال و فضای آموزشی در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده اظهار کرد: در برخی روستاها مردم نسبت به این امر واکنش نشان داده و حتی شنیده شده با واگذاری مدرسه دولتی به بخش خصوصی در مدرسه را قفل کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران این هستند که سال آینده بابت تحصیل دانش آموزان شهریه گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۹۳ و برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش قرار بود از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی استفاده کرده و صندلی‌های خالی کلاس‌های این مدارس را بخرد اما برعکس عمل شد و آموزش وپرورش اموال و املاک دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

جعفری گفت: مسئولان در آموزش و پرورش قانون را در باره استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی درست متوجه نشده و یا نخواسته اند قانون را درست اجرا کنند.

وی به سفر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: کاستی‌ها و مشکلات آموزشی استان در زمینه های مختلف در این سفر بررسی می‌شود.

وی استقرار آموزش و پرورش استان و نیز اداره شهرستانی بجنورد در فضای مدرسه و آموزشی را از مشکلات آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

جعفری اظهار کرد: نارضایتی‌ فرهنگیان از بیمه های طلایی نیز در این سفر به اعضای کمیسیون منعکس می‌شود.

وی در باره سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی نیز اظهار کرد: این سفر هنوز قطعی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
استیضا ء چی شد یاغی شدند