جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

النصره و داعش به لبنان حمله نظامی می‌کنند

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 335015
یک سرکرده جریان سلفی نزدیک به شبکه القاعده در اردن گفت که جبهه تروریستی النصره و گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده تصمیم به ورود نظامی به لبنان گرفتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک سرکرده سلفی نزدیک به القاعده در اردن گفت: جبهه النصره و داعش به طور رسمی تصمیم به ورود نظامی به لبنان گرفتند.

یک سرکرده که نامش را فاش نکرد با ارسال نامه ای به دفتر خبرگزاری یونایتدپرس در شهر امان پایتخت اردن آورده است: ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره معروف به الفاتح و ابوبکر البغدادی موسوم به الکرار سرکرده دولت اسلامی در عراق و شام تصمیم به ورود نظامی و علنی به لبنان تا زمان خروج حزب الله از همه اراضی سوریه و آزادی اسیران موجود در نزد این حزب گرفتند.

وی در نامه خود به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

برپایه این گزارش، جریان سلفی جهادی در اردن هم پیمان جبهه النصره و داعش وابسته به القاعده هست و اخیرا اعلام کرد: تعداد جنگجویان اردنی این جریان که در سوریه می جنگند، یکهزار نفر می باشد.

عربستان سعودی به طور علنی از گروههای مسلح در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند و برای آنها جنگجو از طریق مرزهای اردن و ترکیه و لبنان ارسال می کند.

در همین راستا، سفیر عربستان در انگلیس گفت که کشورش با همراهی غرب یا بدون همراهی آن به حمایت از مخالفان مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

"محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود" اظهار داشت: عربستان به تنهایی وارد عمل خواهد شد و در سایه عدم تحرک غرب، به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اختلاف نظر عربستان و کشورهای غربی درباره سوریه افزود: گزینه‌های سیاست خارجی برخی کشورهای غربی ثبات منطقه خصوصا امنیت همه جهان عرب را به خطر می‌اندازد و ریاض اعلام می‌کند که به تنهایی (در سوریه) وارد عمل می‌شود، و گزینه دیگری به جز حرکت با عزم بیشتر در امور بین‌المللی ندارد.

سفیر سعودی بر حمایت عربستان از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و مخالفان نظام این کشور تاکید کرد و گفت: ابزار مقابله با افزایش تندروی در سوریه و سایر مناطق همان حمایت مالی و در صورت لزوم تسلیحاتی از جناح میانه رو است.

لبنان در هفته های اخیر شاهد انفجارهای تروریستی بوده است که آخرین آن دیروز در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت روی داد که در آن دستکم هفت نفر شهید و نزدیک به ۷۰ نفر زخمی شدند.

منابع آگاه لبنانی چند روز پیش خبر داد «ماجد الماجد» سرکرده گروهک تروریستی «عبدالله عزام» که اخیراً توسط نیروهای لبنانی دستگیر شد، با بندر بن سلطان و سازمان اطلاعات عربستان سعودی در ارتباط بود.

الماجد هدایت حمله تروریستی اخیر به سفارت ایران در بیروت را برعهده داشت.

برخی منابع از تماس های گسترده رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور با بعضی نیروهای منطقه ای و سران گروه‌های تروریستی به منظور اجرای طرح‌های تروریستی در منطقه بویژه در لبنان خبر دادند.

این منابع تصریح کردند: عربستان در روزهای اخیر نیز اموالی هنگفت به لبنان سرازیر کرد تا از گروهک های تروریستی انتحاری برای انجام عملیات مشخص در لبنان و ایجاد اغتشاشات در این کشور و نیز ضربه زدن به نیروهای ارتش با هدف از هم پاشیدن آن، حمایت کند.

منابع یاد شده بر این باورند که عربستان با همکاری با سازمان جاسوسی اسراییل و گروه هایی در لبنان و نیز باندهای سعد حریری رئیس جریان المستقبل و سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی، اوضاع لبنان را به سمت انفجار به پیش می برد.

این منابع پیش بینی کردند که حوادث سخت و دشواری در خاک لبنان روی دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *