جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۳
۱

غریبانه ای بنام 9دی

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 334935
روی دوم سخن با ریاست محترم جمهور است, پیشنهاد میکنیم هر 40 خانواده شهدا فتنه را یکجا جمع کنید, درد دل هایشان را بشنوید...
به گزارش جهان، مصطفی قاسمی پور در وبلاگ "ریگ متین" نوشت:
حالا دیگر غبارهای آن فتنه خوابیده, حتی گرد گیری از آن فضای دلهره آور نیز انجام شده و خیلی از ساکتین آن روزها اینک نطق باز کرده اند و تحلیل محتوا ارائه میدهند, اصلا دست بر قضا گویا انها بوده اند که تدبیری نموده اند با سکوتشان تا فتنه که البته آن روزها فتنه نامش نمی نهادند رفع شود. این اما چیزیست که تاریخ پراشتباه ما ذکرکرده. ولی در باب غریبانه 9دی که عمق آن مانند کنه فتنه ناشناخته ماند چندنکته:
 
1)اول آنکه کوتاه و سربسته ذکرکنم که ای کاش .... رک و پوست کنده مصاحبه میکردند و میفرمود: میرحسین موسوی و... مفسدفی الارضند ولی ما قصد محاکمه نداریم قصد بر رافت است. بفرماید نمی توانیم مهدی هاشمی را با 13اتهام اقدام علیه امنیت ملی دادگاهی کنیم, یک جمله کوتاه بگویند در شبکه عریض و طویل تو در تو کودتای همه جانبه 88, یک نفر پیدا نکردیم که به انتقام خون 40 نفر محاکمه اش کنیم. اقای ...برادر بزرگوار قریب به مضمون فرمودید پررویی سران فتنه هم حدی دارد, درست میگویید ولی بنظرتان این پررویی در چه ریشه دارد؟ نگرانیم چندصباحی دیگر ما را به جرم فتنه گری محاکمه کنند..! آقای رئیس, باور کنید این جمله اشد مجازات که بارهاوبارها تکرار کرده اید نياز به تعريفي عملي دارد .
 
2)روی دوم سخن با ریاست محترم جمهور است, پیشنهاد میکنیم هر 40 خانواده شهدا فتنه را یکجا جمع کنید, درد دل هایشان را بشنوید, شما که در اربعین امسال سرپرستی 30 یتیم را پذیرفتید, شمایی که حتی خانواده های محترم شهدای ارامنه را نیز از یاد نبرده اید درجمع خانواده شهدای فتنه سوال کنید بر یتیمان خردسال آنها چه میگذرد؟ از آنها سوال کنید با شنیدن نام 25خرداد چه حالی بدانها دست میدهد؟اسامی برخی از نصب شده های دولتتان را در جمعشان ذکرکنید و عکس العملشان را ببینید, وقتی مادری میرود و فرزندش را از مهدکودک بیاورد و آنگاه در تجمع هوادارن میرحسین از اسلحه غیرسازمانی شهید میشود, وقتی بداند مدیری از دولت اعتدالتان فتنه را سوء تفاهم مینامد خانواده اش برآنها چه میگذرد؟وزیر خارجه ما با رسانه هایی هر روز نشست و برخاست دارد که ماهها پا برگلوی حقانیت مردم نهاد.
 
3)بنظر میرسد حرکت قطار انقلاب به سمت فتح قله های جدید خواه یا ناخواه مسائل نو و جدیدی را پیش روی ما میگذارد. پیچیده تر شدن اوضاع پیچیده امروز نباید غبار خود ساخته ای را ایجاد کند که منجر به ترک تازی جریان تردید گردد, بایستی چه از لحاظ ایمانی و چه از لحاظ روحی خود را برای روزهای سخت دیگری آماده نمود. براستی از خود پرسیده ایم پس از 9دی راهبردهای دشمن در برابر نظام چه تغییر ماهوی داد؟ ما موظفیم ضمن حراست از یوم الله 9دی, فتنه های خرد و درشت اکنون و آینده را نیز بشناسیم
 
4)بزرگترین ظلم به 9دی که منجر به غریب تر کردن آن میشود این است که اینطور وانمود شود, شوری همراه با احساسی ایجاد شده توده هایی به خیابانها آمدند, لذا هرچه بوده تمام گشته و بیاییم کدورت ها را کنار بگذاریم, با فراموشی سوء تفاهم های گذشته به انسجام ملی کمک کنیم, مع الاسف خیلی زود جریان متدین و وارث اصلی 9دی به خوبی جریان فتنه را تبیین نکرد, ابعاد آنرا تشریح نکرد و خیلی زود با سرگرم شدن به حواشی سیاسی افکارعمومی را آماده مطالبه همه جانبه سالهای بعد ننمود, گرچه هنوز هم دیر نشده است.
 
5)دست آخر اینکه 9دی فراموش شدنی نیست, همانطور که عاشورا رنگ نمی بازد, ما یک اربعین شهید در 8ماه دادیم تا کشور را واکسینه نماییم در برابر میکروب های سیاسی.40خون برای حراست از40میلیون رای دادیم. ما فایل های صوتی توهین بار فاءزه به رهبری را فراموش نکرده ایم, ما مصاحبه عفت مرعشی را, اقدامات مهدی را, نامه هاشمی, بیانیه های میرحسین, مسجد لولاگر, پاره کردن تمثال امام در دانشگاه, نمازجمعه مختلط, نه غزه نه لبنان, دلارهای شاه عربستان, دهها شبکه رسانه ای و صدها اقدام دیگر را از یاد نخواهیم برد. آقایانی که جلسه میگذارید و میگویید 9دی را سانسور کامل کنید بدانید سال 88 برای ما یک سال نبود یک عمر بود. این بال و پر زدن مجددتان هم باشد برای اینکه نشانه ای شود که بدانیم قبرستان نعش های سیاسی نیز ارواح سرگردان زیاد دارد..
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
چراعکس این شهدای عزیزرامنتشرنمی کنید.